Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Maksimal pendler inntjening.

Startet av M@Do, tirsdag 14. mai 2013, klokken 05:23

« forrige - neste »

cairnz

Hvordan klarte du holde deg unna i 24 timer?
Elbilist

kimlillebo

Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Havebigfun

Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:37

Sitat fra: cairnz på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:35
Hvordan klarte du holde deg unna i 24 timer?
+1
Jobb+ søt kone+ interesse for stby- forbruk :o
Jeg synes det er relevant ettersom det betyr noe om man parkerer bilen utilkoblet i lengre tid- det er antakelig flere som har en slik situasjon på eks. hytta.
Håper det er flere Teslaeiere som sykler til jobben- da er det ikke så vanskelig 8)

cairnz

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:42
Jobb+ søt kone+ interesse for stby- forbruk :o
Jeg synes det er relevant ettersom det betyr noe om man parkerer bilen utilkoblet i lengre tid- det er antakelig flere som har en slik situasjon på eks. hytta.
Håper det er flere Teslaeiere som sykler til jobben- da er det ikke så vanskelig 8)

Du som sykler el-sykkel?
Elbilist

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:42
... + søt kone+ ...

Søtere enn en Model S?  :o

;)

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:34
Min bil tapte ca 5 km dvs fra 432 til 427 km på 24 timer ...

Dette er vel helt i stil med hva som tidligere har vært rapportert om ~1km "over natta" (ca 8/9 timer?).

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Havebigfun

Problemet med korttidsmålinger er at de er svært usikre mtp måleavvik. Hvis 5km/døgn er representativt er jeg litt skuffet- det er vesentlig mer enn 3 km/døgn om du skal sette igjen bilen i en eller flere uker uten tilgang til strøm. Hvis jeg kan ta meg sammen til uken prøver jeg å måle over flere døgn 8)

ohh

Min sto stille fra lørdag kl 11 på formiddagen til søndag ettermiddag kl 16, og hadde tapt 3km på Rated Range. Dette var på fjellet hvor vi hadde 10 grader på det varmeste, og nesten mot 0 på natten.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Cirion

Jeg har hatt bilen kun en natt uten strøm siden jeg fikk den, og hadde samme tall neste morgen... +12 grader tror jeg det var den natten.
Husker ikke nøyaktig hvor mye som var på batteriet men det var ca. 250km. Er mulig det er mindre tap på lavere SOC?

Når jeg parkerer på gata på jobb, er det også samme tall når jeg kommer til den etter ca. 8t.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

glaserud

Søndag 19:00 - mandag 07:30 - 0 km tapt (rated range)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Epleskreller

Vampyr drain?? enten "Vampire drain" eller noe norskt.. feks "vampyr-tapping"

Fint at de har redusert dette voldsomt, håper de samtidig kan klare å få appen til å virke selv med lite "vampyr-tapping"
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Gusse



Fint at de har redusert dette voldsomt, håper de samtidig kan klare å få appen til å virke selv med lite "vampyr-tapping"
[/quote]

Eplrskrellers komentar fikk meg til å tenke på noe:
Iom at det er forskjeller på hva folk opplever i "vampire drain" eller "vampyr-tapping" ;)....kan dette ha sammenheng med andre ting enn tempratur, feks hvor ofte man logger seg inn å sjekker appen som sjekker statusen på bilen. Mulig jeg er på villspor her, men er det ikke naturlig at noe strømkostnad vil det være når man kjører status sjekk via appen. Bare en tanke utifra at så mange virker som at de har lastet ned den US versjonen av appen, og sikkert nok har den i bruk.

OddB

Sitat fra: Gusse på onsdag 18. september 2013, klokken 14:42


Fint at de har redusert dette voldsomt, håper de samtidig kan klare å få appen til å virke selv med lite "vampyr-tapping"

Eplrskrellers komentar fikk meg til å tenke på noe:
Iom at det er forskjeller på hva folk opplever i "vampire drain" eller "vampyr-tapping" ;)....kan dette ha sammenheng med andre ting enn tempratur, feks hvor ofte man logger seg inn å sjekker appen som sjekker statusen på bilen. Mulig jeg er på villspor her, men er det ikke naturlig at noe strømkostnad vil det være når man kjører status sjekk via appen. Bare en tanke utifra at så mange virker som at de har lastet ned den US versjonen av appen, og sikkert nok har den i bruk.
[/quote]
Synes å huske å ha lest på det amerikanske forumet at appen kan bruke et par min på vekke bilen...?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cirion

Sitat fra: OddB på onsdag 18. september 2013, klokken 14:50
Sitat fra: Gusse på onsdag 18. september 2013, klokken 14:42


Fint at de har redusert dette voldsomt, håper de samtidig kan klare å få appen til å virke selv med lite "vampyr-tapping"

Eplrskrellers komentar fikk meg til å tenke på noe:
Iom at det er forskjeller på hva folk opplever i "vampire drain" eller "vampyr-tapping" ;)....kan dette ha sammenheng med andre ting enn tempratur, feks hvor ofte man logger seg inn å sjekker appen som sjekker statusen på bilen. Mulig jeg er på villspor her, men er det ikke naturlig at noe strømkostnad vil det være når man kjører status sjekk via appen. Bare en tanke utifra at så mange virker som at de har lastet ned den US versjonen av appen, og sikkert nok har den i bruk.
Synes å huske å ha lest på det amerikanske forumet at appen kan bruke et par min på vekke bilen...?
[/quote]
Jeg har opplevd å få tak i bilen på 2-3 minutter, men tar det lenger enn det, har jeg ikke fått kontakt selv etter 10min. Da er som regel bilen i en dyp parkeringsgarasje. Hvis bilen lader, pleier den å svare fort.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Havebigfun

Hos meg svarer bilen kun når den lader- da tapper den ihvertfall ikke batteriet for å snakke med meg :o

acschmi

Ute på reise, sto i garasje uten tilkobling!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA