Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av VTeslaS, søndag 12. mai 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: hhartes på onsdag 01. mai 2013, klokken 16:17
De fleste nye biler har DAB som et tilvalg. En Audi-selger rådet meg til å la være å kjøpe denne og heller ettermontere senere. Det vil være ganske mange biler som ikke har DAB når FM slukkes, og det vil nok være bra utvalg på komponenter du kan koble på det eksisterende anlegget og som fikser problemet. Forsto det slik at disse ville kunne integreres med eksisterende infotainment og skjules i bilen. Prisen vil sannsynligvis ikke bli veldig høy.

Men så ender du også opp med en dårlig antenne klistret til en eller annen rute, eller å måtte bore hull i taket. Nei takk...

Min sterke anbefaling vil være å kjøpe DAB nå om man vil ha det, eller belage seg på å bruke internett-radio. Ettermontering har jeg prøvd i en VW Touran, og det vil jeg egentlig ikke anbefale. Min far hadde også ettermontert DAB (Blaupunkt Woodstock 54) med glassantenne i sin forrige Passat. Nå kjøpte han nettopp ny Passat med DAB integrert og dekningen er i følge han ekstremt mye bedre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

glaserud

Har ettermontert original DAB i A6en (fra kufatec.de) og det funker fint. Men hvorfor Audiselgeren råder deg til å kjøpe uten DAB, det skjønner jeg virkelig ikke...
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

VTeslaS

Takk for flere gode svar! Jeg tror nok jeg går for standard 85 og heller lesser på med så mye utstyr lommeboka (og kona!), tillater. :)

Skal bli fantastisk moro å få bilen. Og når den er på plass, håper jeg vi får samlet tesla-eiere og entusiaster til et "streetmeet". Morsomt å kikke litt på hvilke modeller og utstyr andre går for. Og ikke minst utveksle erfaringer.

hhartes

Ble litt overrasket over å bli rådet til det selv, men det var en jeg kjente fra skoledagene så mulig han var ekstra ærlig, eller at han tenkte at han måtte prøve å få ned prisen sånn at jeg fikk råd :-)
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA