Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av VTeslaS, søndag 12. mai 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

VTeslaS

Heisann!
Jeg er en av dem som står på ventelisten på en Model S. Spent! ;D
Ikke fordi jeg på død og liv tror den er miljøvennlig, men rett og slett fordi det er en herlig bil!

Men jeg er litt usikker på hvilken effekt jeg skal ha. Er veldig tilhenger av mye ekstrautstyr, og den går jo godt uansett. Vurderer 85kwh - og spekke med utstyr til prisen blir rundt 570-580.000 kroner. Og alt da strekker jeg egentlig budsjettet maks.

Og jeg vil helst unngå en "strippet" Performance-versjon.

Men vil gjerne høre litt hva andre har gjort. Er de BARE Performance som gjelder?  ??? Andre sum vurderer mer "folkelige" varianter??


tk74

Sitat fra: VTeslaS på tirsdag 30. april 2013, klokken 23:26
Heisann!
Jeg er en av dem som står på ventelisten på en Model S. Spent! ;D
Ikke fordi jeg på død og liv tror den er miljøvennlig, men rett og slett fordi det er en herlig bil!

Men jeg er litt usikker på hvilken effekt jeg skal ha. Er veldig tilhenger av mye ekstrautstyr, og den går jo godt uansett. Vurderer 85kwh - og spekke med utstyr til prisen blir rundt 570-580.000 kroner. Og alt da strekker jeg egentlig budsjettet maks.

Og jeg vil helst unngå en "strippet" Performance-versjon.

Men vil gjerne høre litt hva andre har gjort. Er de BARE Performance som gjelder?  ??? Andre sum vurderer mer "folkelige" varianter??

Hadde det vært meg ville jeg valgt en fullspekket Model S istedenfor en "Ribbet" Performance.
Jeg er sikker på at du syntes den "motorsvake" 85 KW går godt nok :-)
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

kjølholdt

Jeg har valgt 85 standard, men det meste av utstyr utenom hatte hylle:-) dette er det selvfølgelig økonomi som avgjør. Derfor 85 standard men hvis penger ikke hadde spilt noen rolle hadde jeg gått for P + med alt.
Når det er sagt har jeg greid å overbevise meg selv om at 362 hestekrefter er nok :-)
Sjekk forøvrig ut tråden om http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7741.0.html
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

orjan

Standard 85 går som en kule den også, tror neppe du vil savne de ekstra hestene. Sparer vel 70.000kr ca på å velge standard og legge til utstyr som følger med performancepakken (men mister muligheten for cf interiør og de grå 21" felgene hvis jeg husker riktig).

Jeg ville definitivt valgt en godt utstyrt standard over en performance uten tech, lyd, parkeringssensorer osv.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

DonPedro

+1 på Standard 85kWh

Tror tech, p-sensor, vinterpakke og dobbeltlader burde være hete kandidater for de fleste.
Aktiv fjæring, pano-tak, skinninteriør, hattehylle, metalikk/multicoat lakk og lyd er mer smakssak, men de fleste går jo for mye av dette også.
Barneseter gir seg selv - skal du kjøre rundt på unger under 8-10 år så skal du ha det, ellers ikke.
Tyveripakka virker unnværlig.

Husk at det kommer litt ekstrakostnader også - vinterdekk, trekk (hvis den ikke skal være i garasje), el-opplegg i garasjen osv.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

valvolainen

Er og med i standardklubben med godt utstyr.
Klarer rett og slett ikke forsvare de 70.000 ekstra. De skal også betales.
Tatt fra http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16287-Options-you-wish-you-chose-but-didn-t/page2, #18
"I drove both a Performance and non-Performance and could barely tell the difference."

Nå kan det naturligvis være han sier det bare fordi han ikke har den ekstra kraften, men tallene sier også sitt, standard yter godt!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Øyvind.h

Sitat fra: valvolainen på onsdag 01. mai 2013, klokken 07:42
Er og med i standardklubben med godt utstyr.
Klarer rett og slett ikke forsvare de 70.000 ekstra. De skal også betales.
Tatt fra http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16287-Options-you-wish-you-chose-but-didn-t/page2, #18
"I drove both a Performance and non-Performance and could barely tell the difference."

Nå kan det naturligvis være han sier det bare fordi han ikke har den ekstra kraften, men tallene sier også sitt, standard yter godt!
Det er vesentlig mer enn "knapt" forskjell, så det er nok et snev av selvbedrag :) Men i det daglige er forskjellen umerkbar, for mange forhold må ligge tilrette for at det skal vær trygt å gi flatt jern i både perf og non perf. Ikke lenge før første fotgjenger blir drept om folk planlegger flatt jern i alle lyskryss...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trondns

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 30. april 2013, klokken 23:33
Jeg har valgt 85 standard, men det meste av utstyr utenom hatte hylle:-) dette er det selvfølgelig økonomi som avgjør. Derfor 85 standard men hvis penger ikke hadde spilt noen rolle hadde jeg gått for P + med alt.
Når det er sagt har jeg greid å overbevise meg selv om at 362 hestekrefter er nok :-)
Sjekk forøvrig ut tråden om http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7741.0.html

Vi har valgt 362 hester``n med alt tillegg utenom barneseter og lydpakka. Fornuften tilsier at vi ikke trenger de siste 50 hestene selv om det hadde vært gøy med preformance. Velger å spare 70.000.- ;) Vi skal bruke bilen både til privatkjøring og til 0-utslipputkjøring av trykksaker til våre kunder  :D
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

glaserud

Vær obs på at DAB-radioen er del av lydpakka.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Duzzy

Tror det blir standard 85 kW med alt utstyr på meg også. Dessuten synes jeg faktisk setene er penere uten farger i sømmene.
Har "bare" 163 hk i dag så jeg tror det blir mere enn nok i forhold til det jeg er vant til...
Men for all del, hadde jeg hatt en pengebinge så hadde det sikker blitt en p+. Ikke fordi det er nødvendig, men for morros skyld...
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Knut Øygard

Jeg hadde tenkt å droppe hattehylle. Baggasje som må gjemmes kan ligge foran.
Men jeg endte med å bestille den alikevel. Fikk et tips om at hattehylle demper hjulstøy fra bakhjulene noe. Og jeg har sett flere steder at det klages på hjulstøy. Den koster ikke all verden og kan tas ut.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Celter

Sitat fra: KnutGol på onsdag 01. mai 2013, klokken 11:52
Baggasje som må gjemmes kan ligge foran.
Det perfekte sted å gjemme noe må vel være i "brønnen" bak. (Hvis du ikke har bakovervendte barneseter.)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Land Trykkeri

Sitat fra: glaserud på onsdag 01. mai 2013, klokken 09:17
Vær obs på at DAB-radioen er del av lydpakka.
Uffda-- Så det vil si at når bakkenettet legges ned om ikke lenge vil det ikke bli mulig å få radioen i Tesla uten lydpakke til å virke? :-\
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

hhartes

De fleste nye biler har DAB som et tilvalg. En Audi-selger rådet meg til å la være å kjøpe denne og heller ettermontere senere. Det vil være ganske mange biler som ikke har DAB når FM slukkes, og det vil nok være bra utvalg på komponenter du kan koble på det eksisterende anlegget og som fikser problemet. Forsto det slik at disse ville kunne integreres med eksisterende infotainment og skjules i bilen. Prisen vil sannsynligvis ikke bli veldig høy.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

jkirkebo

Sitat fra: Land Trykkeri på onsdag 01. mai 2013, klokken 16:11
Sitat fra: glaserud på onsdag 01. mai 2013, klokken 09:17
Vær obs på at DAB-radioen er del av lydpakka.
Uffda-- Så det vil si at når bakkenettet legges ned om ikke lenge vil det ikke bli mulig å få radioen i Tesla uten lydpakke til å virke? :-\

Joda, internett-radio er også inkludert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA