Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Performance vs. Standard

Startet av Starfox, søndag 12. mai 2013, klokken 20:11

« forrige - neste »

Starfox

Hvordan er stereoen i leafen på kvalitet.

gbzdoc

Overraskende bra faktisk, til å være standardutstyr. Høyttalere både foran og bak. :)

Har også fine muligheter som både USB, Aux og BlueTooth streaming.

God handsfree får du også via stereoens BT.

Starfox

Hyggelig og høre.  Gleder meg evig til å få bilen på torsdag.

Starfox

Kommer endelig til å få tid å høre lydbøkene mine når jeg må sitte i bilen og vente på batteriet skal lades for å komme hjem på lengre turer ;D

gbzdoc

Lurt å finne noe positivt ved tidsforbruket ved hurtigladerne. :-)

FrodeK

Det eneste som er litt kjipt er at lyden fra anlegget høres like godt utenfor bilen som inni. Litt dårlig lydisolasjon, for å si det mildt.

Dj_Devil

haha. hadde en hyggelig opplevelse når kona ringte meg når eg var i ett parkeringshus.
Å alt hu sa "kan du kjøpe ostepopp?". å eg hørte ekkoet over hele parkeringshuset. Hehe...

Anlegget syns eg faktisk er overaskende bra.
Du kjenner ikke vibrasjoner på bryste. Men du ser på speilet som du bruker for å se bak at det rister. Så ingen ryggmasasje av anlegge. Men det er vell egentlig normalt når det gjelder standard utstyr.
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

cra

At radiokanalen min høres utad ser jeg ikke på som noe stort problem, men at samtaler over handsfree kringkastes er litt verre.  ???
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Starfox

Hehe. Jeg hadde en heftig stereo i en kia picanto engang der det var montert 8 stk 6*9" i hattehyllen. Dekket vel hele vinduet bak.

Det som var morsomt var at mangen stoppet for å se på verket og om man stod 50m fra var det bare ta opp firma telefonen og ringe den som stod i bilen og snakke til de >:D

kenmyh

For en som er relativt glad i bilstereo, så må jeg si at anlegget i Leafen er helt OK. Det er ikke noe bra på de lave basstonene, men mellomtone er veldig fint. De høye, diskanten, er heller ikke helt bra. Man hører tydelig at det er kvalitetsforskjell på dette anlegget kontra originalanlegget jeg har i BMWen min fra 97.

Men det er mer enn bra nok for Ola Nordmann! :-) Foreløbig har jeg klart meg bra selv også, men det blir nok en oppgradering av høyttalere så fort jeg får litt ekstra kjærlighet fra min venn i baklomma.
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Starfox

Fikk leafen og dag og har testet litt rundt men en ting som irriterer meg er, Skal det ikke være blått lys i girkula?

jkirkebo

Sitat fra: Starfox på fredag 03. mai 2013, klokken 01:11
Fikk leafen og dag og har testet litt rundt men en ting som irriterer meg er, Skal det ikke være blått lys i girkula?

Blått lys? Nei, er heldigvis ikke det i min...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Starfox

Ok. Trodde det var det i bilen vi prøve kjørte... jaja fikk nå kjørt 200km idag ;D kommer aldrig til å gå tilbake til bensin slukeren med mindre jeg må.. kjipe er planleggingen frem til vi flytter da vi ikke har strøm utenfor her vi bor og jeg ikke fikk tak i en slik 6/10/16a lader. Har kun tilgang på 10a og vill ikke ta kostnaden på elektriker for to mnd lading.  Så imorgen blir det en lengre tur på feks. Ikea. Det liker min samboer godt:)

BE

Sitat fra: Starfox på fredag 03. mai 2013, klokken 01:11
Det vitner om en fantastisk bilopplevelse dersom manglende blått lys i girkula er det eneste irritasjonsmomentet.  8)

Gratulerer med ny bil!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Starfox

Hehe det er dritt fett du siger liksom frem og tenker mye lengre enn om du kjører suppe på tanken. Likte den dritt godt. Setevarmen og ratt varmen er helt rått

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA