Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 19" mot 21"

Startet av Herbie Leaf, lørdag 11. mai 2013, klokken 21:33

« forrige - neste »

Herbie Leaf

Jeg ønsker å samle erfaringer rundt lademulighetene på Green Highway. Jeg ønsker å bevise at det er mulig å ta en dagstur Heimdal(Trondheim)- Østersund tur/retur, dvs 50mil med Nissan leaf. Utfordringen er mellom hurtigladeren i Meråker og til hurtigladeren i Østersund. Dette er en distanse på nesten 18mil så det vil være nødvendig å mellomlade. Åre er midt i mellom og jeg ønsker å vite om noen har anbefaling på lading der. Hadde vært greit å samle info om ladepunkter, fortrinnsvis ved butikker/resturanter o.l.
3 år og 80.000km i Leaf. Venter på Elbil med 4WD og tilhengerfeste for å erstatte fossilbilen.

thoru

Sitat fra: Herbie Leaf på mandag 29. april 2013, klokken 17:19
Jeg ønsker å samle erfaringer rundt lademulighetene på Green Highway. Jeg ønsker å bevise at det er mulig å ta en dagstur Heimdal(Trondheim)- Østersund tur/retur, dvs 50mil med Nissan leaf. Utfordringen er mellom hurtigladeren i Meråker og til hurtigladeren i Østersund. Dette er en distanse på nesten 18mil så det vil være nødvendig å mellomlade. Åre er midt i mellom og jeg ønsker å vite om noen har anbefaling på lading der. Hadde vært greit å samle info om ladepunkter, fortrinnsvis ved butikker/resturanter o.l.

hørte rykter om det er hurtigladere etablert på åre. eller du visste kanskje det?

Herbie Leaf

Nei dessverre, jeg visste ikke at du hadde hørt rykter om at det var blitt etablert hurtiglader i Åre. Jeg klarer iallefall ikke å finne noen bekreftelse på det. Jeg vet det kommer en på Storlien i løpet av sommeren. Er det noen andre forslag?
3 år og 80.000km i Leaf. Venter på Elbil med 4WD og tilhengerfeste for å erstatte fossilbilen.

Sisyfos

Gå inn på:
http://www.elbilsverige.se/index.php/ladda

Der finner du oversikt over ladestasjoner i hele Sverige - også i Åre. Så vidt jeg kan se, har Jämtkraft en ladestasjon ved stasjonen med 2 Mode 3 type 1, og 2 Mode 3 type 2-ladepunkt. I tillegg planlegges en ChaDeMo-lader som forventes å åpne fjerde kvartal i år.

God tur!
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

thoru

Sitat fra: Sisyfos på onsdag 01. mai 2013, klokken 14:14
Gå inn på:
http://www.elbilsverige.se/index.php/ladda

Der finner du oversikt over ladestasjoner i hele Sverige - også i Åre. Så vidt jeg kan se, har Jämtkraft en ladestasjon ved stasjonen med 2 Mode 3 type 1, og 2 Mode 3 type 2-ladepunkt. I tillegg planlegges en ChaDeMo-lader som forventes å åpne fjerde kvartal i år.

God tur!
Kjempebra. har lurt på selv om det finnes en side, da den norske hurtigladersiden viser ikke oppdatert oversikt over de svenske hurtigladerne

Herbie Leaf

Hva er forskjellen på en type1 og type2, og hva menes med "With cable"?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA