Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Consumer Reports Tester Model S, diskusjon rundt resultatet.

Startet av Celter, fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

« forrige - neste »

Celter

Jeg tenkte det kunne være interessant å høre om hvilke modifikasjoner dere har planlagt for deres nye Model S. Det være seg ekstrautstyr, lakkering/foliering, dekk/ felger, interiør eller annet. (Skriv gjerne at du ikke har tenkt å forandre på noe som helst) Selv har jeg tenkt å få tak i skikkelige gulvmatter (Lloyd's?). Sannsynligvis også "sote" rutene bak B-stolpen. En annen liten detalj jeg har planlagt er dette. (Bilen er Multi-Coat Red med grå felger)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

cdabel

Skal ta bilen til en detailer (en fra DCN forum)  som skal polere vekk evt småriper i lakken, og så påfører Optimum opti-coat 2.0 på lakk/felger, opti-lens på plastdeler, og opti-glass på rutene.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Stig O

#2
Kanskje en modifisering av grillen som denne? Ta bilde av en grill og foliere den. Ingen ekstra luftmotstand.
(Åpne bildet større)
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Celter

Sitat fra: cdabel på søndag 28. april 2013, klokken 09:10
Skal ta bilen til en detailer (en fra DCN forum)  som skal polere vekk evt småriper i lakken, og så påfører Optimum opti-coat 2.0 på lakk/felger, opti-lens på plastdeler, og opti-glass på rutene.
Kan du forklare litt mer om dette?  Kjenner ikke til Opti-coat.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

petersv

Sitat fra: Celter på søndag 28. april 2013, klokken 09:32
Sitat fra: cdabel på søndag 28. april 2013, klokken 09:10
Skal ta bilen til en detailer (en fra DCN forum)  som skal polere vekk evt småriper i lakken, og så påfører Optimum opti-coat 2.0 på lakk/felger, opti-lens på plastdeler, og opti-glass på rutene.
Kan du forklare litt mer om dette?  Kjenner ikke til Opti-coat.

Dette ga google http://www.opti-coat.com/

Oreo

Det blir i første omgang legging av film fra B-stolpen og bak, og da tror jeg det blir en nokså mørk en.
Om det ikke blir P+ pakken så står nok en oppgradering av foringer+stag ala P+ pakken høyt på ønskelista, men ikke de første 4-5 årene (da kunne jeg bare bestilt det nå! ::)).
Ellers blir det nok pussing og gnikking den første tiden  ;D

Lakkerte bremsekalipere synes jeg er best når fargen går igjen i andre detaljer på bilen. På den bilen som bildet er tatt ifra er vel Tesla "T"en lakkert i samme farge? På en Multi-Coat Red passer det nok bra. Selv synes jeg svarte kalippere er finest.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

cdabel

Opti-coat har et godt renome, og hvis du besøke forum til Autogeek finner du mye omtale og long term tester. Opti-coat er en "permanent" coating. Opti-lens og opti-glass er nye produkter fra samme firmaet, så det er ikke like mange review av disse. Opti-lens har visst nok høyere UV beskyttelse, som hindrer falmimg av plastdeksler over lyspærene. Opti-glass er samme konsept som RainX, men skal vare ca 1-2 år.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

jkirkebo

Sitat fra: Celter på søndag 28. april 2013, klokken 08:52
Jeg tenkte det kunne være interessant å høre om hvilke modifikasjoner dere har planlagt for deres nye Model S. Det være seg ekstrautstyr, lakkering/foliering, dekk/ felger, interiør eller annet. (Skriv gjerne at du ikke har tenkt å forandre på noe som helst).

Da gjør jeg det, har ikke planer om å forandre på noe som helst ;)

Eneste blir at om bilen kommer med stoffmatter havner de på permanentlageret på loftet mens originale gummimatter legges inn. Men jeg håper ennå at norske biler blir levert med gummimatter som standard og med stoffmatter som ekstrautstyr...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TS

Kanskje foliering, men har ikke tatt stilling til farge ennå. Lurer på om den ikke burde være matt med tanke på luftmotstand ...Det ser også så "foliert" ut..

Vurderer også å bygge om speilene til elektrisk innfellbare .  (kanskje kjøpe et ekstra sett for å forske på...)
Har det i dag på en langt smalere bil, og bruker det nesten daglig på parkeringsplasser , på vei inn i garasjen og smale veier med parkerte biler på siden
..Sparer både mine speil og andres ... 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

orjan

Jeg har endel modifikasjoner på listen min:

  • Alloy Gator (felgbeskyttelse)
  • Rial Lugano 19" for "turbin-look'en"
  • Muligens wrappe noen kromelementer med sort/cf vinyl
  • WeatherTech DigitalFit gulvmatter
  • Helfoliering (blank folie) er også noe jeg vurder

I tillegg så er jeg veldig sugen på å lakke bilen om i en mye friskere blå metallic farge, f.eks noe alà denne roadsteren her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11042-First-Model-S-to-get-a-custom-color-after-delivery-!/page4. Men en evnt. omlakkering blir langt frem i tid.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

RSandven

1. Legge film fra B-stolpen og bakover.

2. Frister å bytte ut de blanke sorte interiørlistene med børsta alu-look. Har mest lyst på karbonfiber, men da må det være ekte, ellers blir det litt trist.

3. Har sett et par bilder der de har lagt sort folie på kromlistene utvendig, det kan bli gromt på en sort bil :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

glaserud

@orjan: Hvem er det som selger Rial-felgene? Og finnes de i riktig dimensjon?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Yagi

Sitat fra: glaserud på søndag 28. april 2013, klokken 11:45
@orjan: Hvem er det som selger Rial-felgene? Og finnes de i riktig dimensjon?
Disse får du kjøpt hos Dekkmann. De finnes i riktig dim, og etter det jeg har fått opplyst koster de kr 1980,-
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

laumb

1. Skal ha hvit bil, så skal foliere nosecone hvit.
2. Solfilm på alle rutene fra A-stolpen og bakover.
3. 3M DiNOC Carbon Fiber folie på interiørlister (ca. Identisk look som original performance-Carbon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA