Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Bjoris, fredag 10. mai 2013, klokken 11:28

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg har en ulelyd fremme når bilen er kald. Jeg skulle teste dette mer i dag, men blir ikke helt klok på lyden. Kan det være vannpumpa? Jeg syns lyden er der uansett om klima er av eller på, men kanskje vannpumpa går selv om klima er slått helt av?

Uansett, under testen oppdaget jeg at det klikker fremme første gang en bremser forover og bakover. Dette problemet mener jeg jeg har hørt om før på Leaf, men søkte her på forumet utan å finne noe nå!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Ronny

Klikkelyd når du bremser er bra, det betyr at klossene ikke er rustet fast :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Bjoris

Hehe, neppe noe godt tegn. Bremsene ser fortsatt helt nye ut, bilen har trillet ett år i Florida og kom til Norge for 14 dg siden. Det er kun på venstre side, jeg har hatt folk ute å hørt og det er en veldig tydelig klikk/klakk første gangen hver frem og bak. Hadde noe tilsvarende lyd/fenomen på en gml Saab da var det klossene som var litt løse og dermed fikk vandre litt før de stoppet fremme samme bak. Når den først står fremme komme det ikke noe lyd mer så det er noe i bremsene som er løst... Ringer Sør-Import mandag så får vi se...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

N-L

Hei!

Ser at det var lenge siden, men husker du hvordan det gikk med bremsene denne gangen?
Mener jeg hører det samme på min Euro-Leaf 2015.
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA