Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er normalrekkevidde på 2013 Leaf

Startet av Skalmers, torsdag 09. mai 2013, klokken 13:36

« forrige - neste »

Bjoris

#15
Sitat fra: Ingebrigt på fredag 26. april 2013, klokken 19:00
...bjoris: har du hatt noen garanti reperasjoner, eller er verdien av bruktimportørens garanti ennå en ukjent størrelse? Ser jo hvordan enkelte problemer (ikke) blir håndtert av Nissan Norge.

Nei, heldigvis ikke, har bare eid den i 14 dagar:) Garantien de gir dekkes av dem etter samme vilkår som Nissan sin. I praksis skal det fungere slik at du får bilen fikset på nærmeste Nissan verksted og Sør-Import betaler. Denne garantien tar de 9900 for som ser ut til å være en pris andre også har lagt seg på. Denne karen i Asker f.eks. Men Sør-Import er et større selskap som tilsynelatende har god økonomi så jeg stoler mer på det enn garanti gitt fra et ENK. Videre tror jeg også jeg er bedre sikret en om jeg har importert en Euro bil på egenhånd, det høres jo ikke ut til at Nissan er særlig enkelt å ha med å gjøre om du har importer bil selv.

Ellers ser jeg jo at prisene har gått sikkelig på ned siden vi bestilte, det tok lang tid før vi fikk vår ca 8 uker så de la dem litt tidlig ut for salg, tror de de har nå er i Mandal, sikkert enklere å selge da og pengene betalte jeg uansett ikke før jeg fikk sett bilen der nede.

Ser jo at en helt ny til 209000 er billig, men det kommer vel met.lakk, vinterhjul og garanti på den også? 209+5+7+9,9=230,9 er ca 45.000 mer enn jeg havnet på med min. Da vil jeg si den var helt dønn strøken gått bare 5000 km så selv om det er en 2011 modell (f.reg 02/2012) og selvsagt har mindre verdi den dagen vi skal selge så syns jeg rett og slett ikke det var vits å betale mer. Det blir jo ett spørsmål om hvor mye skal en bruke på en bil nr 2 for de fleste va oss...

En kan godt argumentere for at det er verd 40.000-50.000 mer å få en helt ny, men jeg tror uansett at prisene kommer til å gå mye ned når det nå kommer biler med mye lengre rekkevidde og da kan det jo være greit med lavest mulig fallhøyde. I ett litt lengre prespektiv er ikke 1-2 år nyere veldig vesentlig og jeg tror nok at med så mange US Leaf så vil Appen og Navien snart fungere også, men der kan jeg jo ta feil.

Litt enkelt så sparer vi med vår kjøring 20.000 pr år med dagens elbil-regime. Etter 9 år har vi da spart inn hele investeringen, jo det kan komme store kostnader i løpet av 9 år og antakelig eier vi den ikke så lenge, men stuper prisene så vil en slik bil ha en sinnsyk bruksverdi vs å selge da:)

Egen import ser jo ut til å være veldig billig, men her er du sikker på at du får en strøken bil, du betaler ingenting før du ser bilen og du får en skikkelig garanti. De velger bare dem uten noen form for anmerkning i CarFax rapporten ble jeg fortalt.

Vel, det er nå bare et tips

Redigert, ser det står 5 års garanti inkl i prisen på den til 209.000,-. Da er det jo billig, antar det da må være en Europa bil evt at de gir garanti selv, men står lite om det, det er jo en blå med met.lakk også så dermed har du en helt ny til 216.000 det ser jeg at kan være verdt å legge i det for å få en 2 årsmodeller nyere bil:) Blir nesten som å kjøpe PC dette, du har ikke før fått den hjem så er det halv pris:) :P
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Blip

Jeg prøver her før jeg starter en ny tråd: Hvordan slår man av airbag på passasjersida på US-Leaf? På den norske gjøres det med nøkkel i hanskerommet, men mener det stod i den amerikanske manualen at dette var automatisk (basert på vekt) på US...?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Per Øyvind

Sikkert mye  fordeler med å importere, med det er jaggu meg mye styr og greier for å få seg en bil også, det er ikke noe for meg.
Jeg har bestillt e ny euoro leaf, den kommer på 260000, da er det mørke seter, men ikke skinn. 2 mil lengre rekkevidde, varmepumpe og ellers alt av utstyr som finnes på den gamle leaf. Så det ble mitt valg.

Per Øyvind

260 000 for den mellomste utsyrsvarianten. Den har jeg bestillt. Den er helt likt utstyrt ellers som gamle Leaf. 280000 med skinnseter

Per Øyvind

#19
Skulle ellers likt å få tips om hvor det står noe om at ww golf el. skal ha større rekkevidde. Alt jeg har sett skrevet om den er at den har 150km, eller 175 km rekkevidde. Ser at det spekuleres i at den vil ha 270 km, men da forutsetter det vel at de finner opp nytt krutt?

Elmo

#20
Sitat fra: Per Øyvind på lørdag 04. mai 2013, klokken 11:47
Skulle ellers likt å få tips om hvor det står noe om at ww golf el. skal ha større rekkevidde.

Hvis du stoler på VW.no
" E-Golf vil få en rekkevidde på 175 kilometer og en topphastighet på 135 km/t"

http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/teknikk_og_innovasjoner/fremtidens-mobilitet.html?tc=CPCGoogle-kategori-el-bil&kw=1&gclid=CIGPmseb_LYCFad8cAodCXgA9Q
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Per Øyvind

#21
Nye Leaf oppgis å ha en rekkevidde på 190 km ved svært gode forhold(gjelder vel sikkert ww også), så det er vel ingen reell forskjell egentlig

Lanber

El motorer bruker like mye strøm på å flytte en bil i samme størrelse

Det som da er avgjørende for rekkevidden er batteristørrelsen og hvordan den andre hovedstrømbrukeren er, oppvarming.
Nye Leaf har varmepumpe og litt større batteri en E Golf. Vil tro den går lengre.

jkirkebo

Sitat fra: Per Øyvind på lørdag 04. mai 2013, klokken 11:47
Skulle ellers likt å få tips om hvor det står noe om at ww golf el. skal ha større rekkevidde. Alt jeg har sett skrevet om den er at den har 150km, eller 175 km rekkevidde. Ser at det spekuleres i at den vil ha 270 km, men da forutsetter det vel at de finner opp nytt krutt?

Om Nissan byttet fra LiMn-kjemien til NCA som Tesla bruker hadde de kunnet stappe inn ca. 37kWh i samme batteripakka (245Wh/kg mot 157Wh/kg som de har nå). Da hadde vel oppgitt kjørelengde havnet på 270-300km eller deromkring. Så det er fint mulig å få det til.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


Bjoris

#25
http://eagleonroad.com/electric-vw-golf-e-arrives-in-2014/

Det var vel her jeg så dette med 275 km, men ser jo at batteriet er på ca samme størrelse som LEAF og den vil da selvsagt ikke rulle 100 km ekstra:)

Litt rart at de ikke putter inn større batteri, men VW har som Nissan sine sine fossilbiler å tenke på i motsetning til Tesla:)

Jeg ser jo at vi som sikkert veldig mange andre klarer oss med rekkevidden på Leafen, men bilen er så kjekk at den brukes jo til ALT og da blir det mye lading:) Stakkars A6en, den har jeg rydda plass til i garasjen så ikke bremsene ruster sånn:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Elmo

Sitat fra: bjoris på lørdag 04. mai 2013, klokken 17:50
Litt rart at de ikke putter inn større batteri, men VW har som Nissan sine sine fossilbiler å tenke på i motsetning til Tesla:)

De tradisjonelle bilprodusentene kommer dessverre ikke bort fra (egen) oppfatning om at elbil skal være kortdistanse-/by-bil. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

petter.dahlgren@bring.com

Sitat fra: Skalmers på fredag 26. april 2013, klokken 16:09
Hallois, jeg er splitter ny her, og eier ikke (enda) en Nissan Leaf. Men, jeg og samboerinna har bestemt oss for å kjøpe en  :)
Men vi trenger en kommentar eller 3 om hva vi skal gå for, bare for å sette det litt i perspektiv.

1) Kjøpe en importert USA Leaf uten garanti til 150-70 000?

2) Kjøpe en ubrukt "ny" Leaf, til 245 000, med garanti, fra forhandler her i Trondheim?

3) Vente til den nyeste kommer og kjøpe den største modellen for 280 000? (?Usikker på pris)

Ka du tru?  :)

På forhånd takk for alle svar  8)
Kjøre C-Zero igjen. Toppers bil!

Trond.Strom

Sitat fra: bjoris på fredag 26. april 2013, klokken 18:11
Eller du kan kjøpe en 2011 US med garanti, Sør-Import feks, jeg kjøpte min der og er veldig fornøyd. Det manglet håndbok ved overlevering, men ny kom i posten etter få dager. De kjøper også nye ladere istedenfor å fikse de gamle. Syns det går veldig fint å leve med en US leaf uten app og Navi. Radioen er mest irriterende siden det er så dårlig forhold der jeg kjører... Skal studere nærmere om det er forbedringsmuligheter, men 1000 for en DAB så ikke noe stort problem... Tror nok jeg seriøst ville ventet på Golf som alt til Ny Leaf, ryktes 275 km rekkevidde!
275km rekkevidde ja :) på 26,5KWh batteri, tror kanskje du kan legge den informasjonen i letter useriøse rykter skuffen. Eventuelt klarer du å kjøre 240km med leafen, noe som kanskje er mulig dersom du holder 50km/h og du har jevn nedoverbakke og medvind :)

Skalmers

Hallois, til informasjon:

Vi har bestilt oss ny Euroleaf, hos Witro bil i Trondheim for 242 000. Ble da den midterste utstyrsvarianten. Mørkt stoff interiør, varmepumpe og den mørke grå fargen. Ellers ingen endringer fra den gamle modellen. 32Amp "lader" gikk vi bort i fra, da selger opplyste oss om at de 7500 det kostet var bare for ombygging av ladeport. Og at man måtte kjøpe til laderen. (svada?)

Vi valgte å ikke få levert med vinterdekk, da de kostet 12000(!) hos forhandler. Sikkert en helt spesiell gummiblanding med gull i. Not. :-)

Levering i starten av august. Gleder oss vanvittig mye!! :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA