Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Gjermund


Øyvind.h

Sitat fra: Gjermund på torsdag 16. mai 2013, klokken 21:41
Snart bare meg som vil ha vinterpakke.
Nja, virker jo faktisk som folk flest er villige til å betale for baksetevarme og varme viskere/dyser? Faktisk er over tre av fire villige til å betale 8500,- for det! Så biler uten vinterpakke blir mer sjeldne enn biler med pakken. Det som er flott med ekstrautstyr er at man kan kjøpe akkurat det utstyret man har lyst på :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

gbzdoc

Tar vinterpakke mest pga. oppvarmede spyledyser og viskerblad. Har/hatt begge deler og vet å sette pris på de vinterstid.

Og ungene blir sikkert glade for hemoridegrillen når de ikke lenger skal sitte i barnesetene sine.

Dessuten skal jo bilen selges en gang, kanskje lettere å selge den med? Hvem vet.

Er uansett ikke noen upris i mine øyne.

At den endrede grillen og batterivarmeren nå er standard er jo nesten bare rett og rimelig. Alle vil jo ha nytte av de, selv om man knapt kommer ned på minusgrader om vinteren.

jog

Hadde pakken hatt varme i rattet  så skulle jeg ha hatt det.  Rattvarme er mye brukt på leafen men har ikke brukt baksete varmen i leafen selv om jeg har hatt mye passasjerer. 
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Gjermund

For å si det sånn, så er jeg mye mer i tvil om performance, lys, lyd og dobbeltlader enn vinterpakke.

Nå ønsker jeg faktisk både varme i baksetet oppvarmede dyser og vindusvisker da.

Uansett enig i at det er bra med valgmuligheter  :)

Harlex

Vinterpakken ble med.... Hvorfor ikke? I det store bildet er dette et ubetydelig tillegg i pris.... Det er større sannsynlighet at man angrer på at man ikke tok vinterpakken enn at man angrer på at man tok den..... Slik tenker no eg... Samme ang. dobbeltladeren....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

laumb

Jeg tenker: etter å ha endret budsjett noen ganger; så må jeg holde meg til ett endelig budsjett på ett tidspunkt.
Da er andre pakker viktigere. Spesielt nå når vi får med det som var viktigst for majoriteten av Model S eiere.

glaserud

Endring på beskrivelse av vinterpakke:

Var: "Oppvarmet bakseterad"
Er nå: "Tresonet oppvarming av baksete"
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Muffinman

Det er jo bra om man slipper å varme hele bakseteraden om man bare har en passasjer der bak. Om dette hadde vært kjent når jeg valgte å kansellere vinterpakken ville det vært et argument for å beholde den - men ikke nok til at jeg ville gjort det.

Havebigfun

Sitat fra: Amper på lørdag 25. mai 2013, klokken 00:09
hva er poenget med ekstra elektrisk varmer.. ??? du bruker bare tesla appen og varmer bilen med bilens varmeapperat.. strømmen kommer fra samme kilden uansett.. :)
Når bilen er koblet til strøm er dette udiskutabelt.
Når du er på hytta uten strøm er det værre. I såfall tror jeg bakstevarmere er en ekte rekeviddeforlenger- fordi det kan være behagelig for alle passagerer selv om kupeetemperaturen bare er 18 eller evt 16 grader. De som kjører lengre turer om vinteren med baksetepassagerer og som regner med rekeviddeangst bør vurdere vinterpakken sterkt etter min mening.
Spørsmålet blir da hvor lav kupeetemperatur TMS tåler før det blir for mye dugg på rutene, spes med mange passagerer som avgir fukt :o

Lanber

Og da sletter jeg "vinterpakke" Det er liten vits i lengre

TerjeV

Kjøring i frost uten tradisjonell "panservarme" fra fosilbrenner.... - ikke tørr jeg stole på at ikke dyser og viskere fryser! Har Leaf eller Trillingeiere erfaring med dette? Baksetevarmer er for meg uvesentlig.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

fonberg

Sitat fra: TerjeV på torsdag 13. juni 2013, klokken 23:21
Kjøring i frost uten tradisjonell "panservarme" fra fosilbrenner.... - ikke tørr jeg stole på at ikke dyser og viskere fryser! Har Leaf eller Trillingeiere erfaring med dette? Baksetevarmer er for meg uvesentlig.

Jeg kjørte mye med Leaf i -15 og kaldere i vinter. Ingen problemer med å holde frontruta klar innvendig og utvendig, men det kosta noe ekstra strøm naturligvis.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

TerjeV

Sitat fra: fonberg på torsdag 13. juni 2013, klokken 23:40
Sitat fra: TerjeV på torsdag 13. juni 2013, klokken 23:21
Kjøring i frost uten tradisjonell "panservarme" fra fosilbrenner.... - ikke tørr jeg stole på at ikke dyser og viskere fryser! Har Leaf eller Trillingeiere erfaring med dette? Baksetevarmer er for meg uvesentlig.
Takk for det, men merket du noe på spyler og viskere?
Jeg kjørte mye med Leaf i -15 og kaldere i vinter. Ingen problemer med å holde frontruta klar innvendig og utvendig, men det kosta noe ekstra strøm naturligvis.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

fonberg

Merket aldri noe på spyler og visker, bortsett fra at spylertrykket var rimelig slapt slik det er uansett årstid på Leaf.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA