Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Epleskreller

Jeg snakket med en Tesla-kar på Alnabru i dag som mente man fikk bedre rekkevidde om vinteren medvinterpakken pga. bedre styring av batterivarmeren.

Jeg lar min bil stå med vinterpakke, selvom jeg føler jeg blir litt lurt  :'(
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Takk til Øyvind som har startet en tråd på TMC med spm til våre kanadiske venner vedr deres erfaring med den forbedrede ventilen. Kort oppsummert var det store problemer med ising på førerens sidevindu ved lave temperaturer. Den forbedrede ventilen vil redusere dette problemet mener Doug_G på TMC.

Da blir det visst vinterpakken likevel...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16646-Winter-issues-how-are-your-cars-performing-in-Canada
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kallagtunet

FUD strategien virker perfekt ser jeg....

Har du Laumb fått noen vettuge svar?

Nuvolari

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 10. mai 2013, klokken 20:20
FUD strategien virker perfekt ser jeg....

Har du Laumb fått noen vettuge svar?

Med unntak av ventilen er resten av pakken ren FUD ja. Jeg forstår ikke at tesla ikke innfører den forbedrede ventilen på alle nye biler.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Niks.
Fikk beskjed i går om at et par av kara hadde fri fram til Tirsdag, men lovte å sjekke Mail innimellom om jeg lurte på noe.

Vurderte å ringe han å spørre, men vil ha ting skriftlig. Pleier å be han summere opp en Mail etter telefonsamtaler - så det har gått knirkefritt enn så lenge. Men, vet aldri om det tar slutt. :p

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på fredag 10. mai 2013, klokken 20:11
Takk til Øyvind som har startet en tråd på TMC med spm til våre kanadiske venner vedr deres erfaring med den forbedrede ventilen.
Takk for at du linket :) Hadde tenkt til å gjøre det selv når tråden fikk noen svar, og ser det har vært litt aktivitet der nå!
Som forventet mener de at dysene er en stor forbedring og burde være standard for å unngå dugg/is på innsiden av rutene.

Mao dysene må vi ha, men vi får se om vi må betale 8500 for å unngå at de ettermonteres som reklamasjonssak. Er litt tilbake der hvor jeg tar den med bare for å være sikker, og det liker jeg ikke.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Stig O

Sitat fra: Epleskreller på fredag 10. mai 2013, klokken 19:39
Jeg snakket med en Tesla-kar på Alnabru i dag som mente man fikk bedre rekkevidde om vinteren medvinterpakken pga. bedre styring av batterivarmeren.

Jeg lar min bil stå med vinterpakke, selvom jeg føler jeg blir litt lurt  :'(

Det samme fikk jeg vite i dag, sikkert av samme karen. Han hadde bestilt selv og kunne lese opp for meg at den nye batterivarmeren gav bedre rekkevidde. Prøvde og fortelle at Heidi hadde sagt at det var samme batteriladeren, med og uten vinterpakken. Lurer da på hva den økte rekkevidden skal komme av. I hvert fall kke varme i baksetet, dyser og ekstra ventil. Betenkelig at Tesla ansatte ikke er bedre informert.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

stianrod

Sitat fra: Stig O på fredag 10. mai 2013, klokken 21:33
Sitat fra: Epleskreller på fredag 10. mai 2013, klokken 19:39
Jeg snakket med en Tesla-kar på Alnabru i dag som mente man fikk bedre rekkevidde om vinteren medvinterpakken pga. bedre styring av batterivarmeren.

Jeg lar min bil stå med vinterpakke, selvom jeg føler jeg blir litt lurt  :'(

Det samme fikk jeg vite i dag, sikkert av samme karen. Han hadde bestilt selv og kunne lese opp for meg at den nye batterivarmeren gav bedre rekkevidde. Prøvde og fortelle at Heidi hadde sagt at det var samme batteriladeren, med og uten vinterpakken. Lurer da på hva den økte rekkevidden skal komme av. I hvert fall kke varme i baksetet, dyser og ekstra ventil. Betenkelig at Tesla ansatte ikke er bedre informert.

Han karen i Trondheim sa det motsatte. Han hevdet at vinterpakken ikke fikk noe innvirkning på batteripakken, eller oppvarming av batteripakken i det hele tatt. Vinterpakken var kun bekvemlighet, ifølge han, og skulle være smart å ha, da det i fremtiden kunne bli oppgraderinger/nye funksjoner som blir lagt til vinterpakken for dem som har bestilt med...

Må legge til at Tesla Trondheim åpnet idag, og at han karen hadde jobbet i Tesla i 2 dager. Så kanskje vi bør ta det meste med en klype salt?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

kjølholdt

Tror nok at kompetanse nivået her på forumet er slik at mange kunne gått rett inn i en jobb hos tesla.  :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

christian1986

Da har jeg prøvd å få en kommentar fra hovedpersonen selv. Ba han på twitter(eneste måten å komme i kontakt med han på) å utdype hva som ligger i vinterpakken. Påpekte at vi fikk forskjellige svar utfra hvem vi spurte. Responsen ble kort, men håper "Ok" betyr at vi snart får mer/bedre informasjon.

Jeg venter i alle fall med å fullføre min til jeg vet om pakken er verdt 8,5k..

fonberg

Bra jobba. Jeg stilte samme spm. på Tesla Store i Trondheim i dag; den modifiserte frontruteventilasjonen bør være standard i Norge, og Tesla bør skjønne at dette også er i deres interesse (for å unngå mange reklamasjoner og dårlig publisistet)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ebbrey

Følte meg presset til å kjøpe vinterpakken for å få en fungerende bil, noe er galt.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

fonberg

Sitat fra: ebbrey på lørdag 11. mai 2013, klokken 02:15
Følte meg presset til å kjøpe vinterpakken for å få en fungerende bil, noe er galt.

Jeg opplevde det motsatte; hvis jeg ikke hadde et sterkt ønske om varme i baksetet var det bare å droppe vinterpakken mente Tesla-representanten jeg snakket med. De andre funksjonene i pakken har liten betydning og er ikke nødvendige i vårt klima mente han.

Jeg har derfor fullført uten vinterpakke.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Martinique

Rep fra TESLA sa også i Bergen at rekkevidden med vinterpakken ville øke 30-50 km. Samt bedre isolering av batteri. :-\

Nuvolari

Sitat fra: Martinique på søndag 12. mai 2013, klokken 18:28
Rep fra TESLA sa også i Bergen at rekkevidden med vinterpakken ville øke 30-50 km. Samt bedre isolering av batteri. :-\

Hehe og Tesla mener forumet her sprer feilinformasjon. Det er jo like mange versjoner av hva vinterpakken er som det er tesla ansatte :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA