Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

laumb

Hvilken vil du ha?
Eureservations@teslamotors.com er vel den generelle som havner hos Heidi , Christoffer osv..
Ellers er det en bønsj med adresser til ansatte i ledelse, mellomledelse og supporten i både Europa og USA i adresseboka mi.
Noen spesiell? I så fall send meg en PM.

Elmo

Sitat fra: laumb på onsdag 08. mai 2013, klokken 15:00
Fyr av mail til Tesla med det dere mener. Her inne får ikke ledelsen beskjed!

Han jeg prøvekjørte med sa sågar at Tesla ansatte har forbud mot å lese på forumet, mest for at de ikke skal fristes til å si noe.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

christian1986

Nå har jeg sendt en del mailer med Heidi(tror jeg), og dette er svaret jeg får på hva vinterpakken inneholder:

" I vinterpakke vil du få: Oppvarmet bakseterad, Oppvarmede vindusspylerdyser, Forbedret avrimingsfunksjon på frontrute, Avrimingsfunksjon på vindusvisker

En batterivarmer inngår som standardutstyr i alle biler."

For meg er dette ikke verdt nesten 10k. Eneste viktige her ser det ut som er hvis det ligger ekstra ventiler mot dugg. Etter å ha sett Autofil sin test klarer jeg derfor ikke bestemme meg. Dugg på den måten er totalt uaktuelt å kjøre med...

Hva gjør dere andre?



ErikH

Dropper vinterpakka. I Stavanger er det fire grader og regn både på julaften og st. Hans.
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Epleskreller

Jeg er fristet til å avbestille, men det er dette med rim/dugg da.. ikke enkelt.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleJA

Sitat fra: ErikH på torsdag 09. mai 2013, klokken 15:36
Dropper vinterpakka. I Stavanger er det fire grader og regn både på julaften og st. Hans.

Kondens har først og fremst sammenheng med relativ luftfuktighet, og en vil nok oftere oppleve dette som et problem ved fire grader og regn, enn ved skikkelig kaldt vinterklima. :o

Utflyttet ex-Siddis.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Rabies

Droppet også vinterpakke. Har sendt e-post til Tesla og bedt om en avklaring på hva som faktisk inngår i denne pakken.

Hvis det skulle vise seg å bli problemer med dugg etc så får de kostnadsfritt (som i Canada) utbedre dette.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Epleskreller

Dette svaret fikk jeg for 10 dager siden:
----------------------------

Vinterpakken er noe vi tilbyr våre kunder i artiske markeder som er oppdatt av å ha fordeler slik som varme i baksetet, varmeapparat på frontrutens dyser og beskyttelseskåpe og forbedret avriming i grillen. Pakken kommer også med en oppgradert batterivarmer som hjelper deg å bruke batteriet mere effektivt. Det vil si at den hjelper deg varme opp og forberede batteriet hurtigere.
Den europeiske versjonen vil ha et par forbedringer i forhold til den demo-bilen vi har hatt i Oslo siden før jul.

I forhold til dugging er det viktig at man kan bruker varmeapparatet riktig, men med den ekstra grillen som kommer i vinterpakken vil det hvertafll ikke være noe problem.

------------------------------
To ting fikk meg til å legge ved vinterpakken: oppgradert batterivarmer og "forbedret avriming i grillen".
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Da bør jo batterivarmeren være "oppgradert" i forhold til standard, hvis ikke har Tesla solgt keiserens nye klær...

toS

Bestiller med vinterpakke og forstår ikke helt at man tar risikoen på å bestille uten. Dette er noe Tesla har gjort for å forbedre bilen i vinterklima, og jeg ville ikke satset på å bestille uten for å klage til Tesla etterpå. Hjelper ikke med emailer hvis det dugger og rimer på rutene :-)

Rabies

Ringte en representant fra Tesla for å svare på spørsmål jeg har sendt til Tesla vedrørende vinterpakken. Han kunne bekrefte at det ikke er noen fysiske ulikheter mellom batterivarmeren med eller uten vinterpakke. Han mente at det kun var nødvendig å bestille med vinterpakke hvis man hadde behov for varme i baksetene, og at standard avrimer ville være mer enn god nok. Han sa også at bilene produsert for EU ville bli levert med samme modifikasjoner som de i Canada har fått.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Epleskreller

Sitat fra: Rabies på torsdag 09. mai 2013, klokken 20:25Han sa også at bilene produsert for EU ville bli levert med samme modifikasjoner som de i Canada har fått.

hmm, hva er da forskjellen mellom standard-luftdyser og "vinterpakkedyser" i frontruta?

Nå begynner jeg virkelig å bli usikker på denne pakken  ???
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: toS på torsdag 09. mai 2013, klokken 20:16Hjelper ikke med emailer hvis det dugger og rimer på rutene :-)
Tull. Om defrosteren ikke klarer å fjerne dugg på de innerste 30 cm av frontvinduet på hver side kan jeg garantere deg at Tesla blir nødt til å fikse bilene i Norge. Tesla har allerede bekreftet at bilen skal fungere helt fint uten vinterpakken, og det må den gjøre. Det eneste du får av reell verdi er varme i baksetet og varme på vindusviskere. Er det verd 8500,- for deg? Bestill. Om ikke, dropp pakken.

Dugg har ingen ting med kulde å gjøre.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA