Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Epleskreller

#360
Noen MED vinterpakke som ikke har rillene? Til nå er det 3 biler uten riller og en med, samtlige har ikke vinterpakke.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Jærbuen

Ser ut som at det er nå nylig man endrer dette til å være inkludert også om man ikke bestiller med vinterpakke. Så de som produseres fra ca nå må komme med disse rillene.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Epleskreller

Sitat fra: Jærbuen på fredag 20. september 2013, klokken 07:50
Ser ut som at det er nå nylig man endrer dette til å være inkludert også om man ikke bestiller med vinterpakke. Så de som produseres fra ca nå må komme med disse rillene.

Samtlige EU-biler er produsert etter mai, da dette ble endret. Øyvind og Havebigfun fikk ulike varianter og bilene ganske likt.. Ser ingen logikk forløpig, men så er det ikke alt med Tesla som er så logiskt :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på fredag 20. september 2013, klokken 08:24
Sitat fra: Jærbuen på fredag 20. september 2013, klokken 07:50
Ser ut som at det er nå nylig man endrer dette til å være inkludert også om man ikke bestiller med vinterpakke. Så de som produseres fra ca nå må komme med disse rillene.

Samtlige EU-biler er produsert etter mai, da dette ble endret. Øyvind og Havebigfun fikk ulike varianter og bilene ganske likt.. Ser ingen logikk forløpig, men så er det ikke alt med Tesla som er så logiskt :P
Jeg har tosifret P-nummer, så jeg er ganske sikker på at jeg er blant de få i en overgangsperiode som ikke har fått dem, mens alle fremover kommer til å få dem levert standard (de er jo ikke en del av vinterpakken).

Etter å ha tenkt tilbake på canadiske erfaringer blir det nok ettermontering. Tesla har dessverre klart å ødelegge halvannet års entusiasme av diverse årsaker, men jeg håper den kommer tilbake ved at de overrasker positivt fremover.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OleJA

Sitat fra: laumb på torsdag 19. september 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. september 2013, klokken 22:36
Jeg tror vi trenger bilder nå- min uten vinterpakke ser slik ut og fjerner dugg på et øyeblikk:

FLOTT - og sånn skal det være.

Jeg setter dette opp som eget punkt jeg må sjekke på overleveringen til uken.
(Jeg har bestillt uten - da disse rillene var det eneste interessante i vinterpakkens opprinnelige beskrivelse (til våre kjære nye forummedlemmer som ikke fikk med seg saken fra starten av: Disse rillene og en batterivarmer var en del av vinterpakken da den ble lansert. Batterivarmeren valgte Tesla å gjøre standard på egen hånd, mens en samtale mellom meg og Elon Musk resulterte i at behovet for denne ventilen var høyt på nordiske(/europeiske) biler uavhengig av vinterpakken, og ble deretter lovet inkludert på alle biler (se mail lenger opp). Dette ble endret på nettsidene noen timer etter.) droppet jeg vinterpakken ).

Da kan vi vel berolige Laumb med at han har fått med defrost ventil:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8295.msg122015.html#msg122015
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Epleskreller

Du har nok rett Øyvind. Jeg så nettopp på en "haug" med nye og alle hadde ventilene.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)


Kallagtunet


Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

toppi

Hva gjør ventilen med rillene bedre enn de uten?
Hva er egentlig forskjellen, noen som vet?

Min har som sagt en stor åpen kanal under de små hullene og når jeg setter defrosteren på Max blåses det mye luft opp på frontruta.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA