Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

el-fanboy

Sitat fra: Larsern på fredag 09. august 2013, klokken 09:21
Samme her. Bestilte vinterpakke, men prøver nå få endret bestillingen min.
Først bestilte jeg vinterpakke. Så avbestilte jeg den etter finalize når batterivarmer ble standard. Idag sendte jeg mail til Tesla for å høre om jeg kan legge den inn igjen pga rumpene i baksetet på kaldt skinnsete. Neidasåååååå... beslutningsvegring, jeg? På noen Audier er det alcantara i "sitteflaten" på skinnsetene, og det er ganske lunt å sitte på, selv uten varme. På TMS P er det vel skinn i sitteflaten og alcantara på sidene?

My Tesla viser "In Production" så jeg var rimelig ydmyk i forespørselen til Tesla...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

laumb

Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 13:29
Sitat fra: laumb på fredag 09. august 2013, klokken 13:25
charlimit

Og hvordan får man viskeren opp i en slik serviceposisjon?

Vet ikke.
Dette er snippet direkte fra den europeiske brukermanualen.

Antar at, siden de ikke skriver noe annet, så er dette som på alle andre biler - du gjør som det står, trekker opp viskeren.

Nuvolari

Sitat fra: laumb på fredag 09. august 2013, klokken 14:17
Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 13:29
Sitat fra: laumb på fredag 09. august 2013, klokken 13:25
charlimit

Og hvordan får man viskeren opp i en slik serviceposisjon?

Vet ikke.
Dette er snippet direkte fra den europeiske brukermanualen.

Antar at, siden de ikke skriver noe annet, så er dette som på alle andre biler - du gjør som det står, trekker opp viskeren.

Det står vel at du trekker viskeren ut fra vinduet. Underforstått at viskeren allerede står i serviceposisjon.

Men jeg er enig i konklusjonen, på bakgrunn av instruksjonen må det være en måte å få viskeren opp i serviceposisjon og dermed er problemet løst.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på fredag 09. august 2013, klokken 18:41
Sitat fra: laumb på fredag 09. august 2013, klokken 14:17
Og hvordan får man viskeren opp i en slik serviceposisjon?

Vet ikke.
Dette er snippet direkte fra den europeiske brukermanualen.

Antar at, siden de ikke skriver noe annet, så er dette som på alle andre biler - du gjør som det står, trekker opp viskeren.

Det står vel at du trekker viskeren ut fra vinduet. Underforstått at viskeren allerede står i serviceposisjon.

Men jeg er enig i konklusjonen, på bakgrunn av instruksjonen må det være en måte å få viskeren opp i serviceposisjon og dermed er problemet løst.
[/quote]

På VW er det bare å dytte til viskerspaken etter at motoren er stoppet så går viskerene til rett-opp posisjon og blir der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Jeg tenker ikke å diskutere dette så langt - til det må jeg vente til jeg får bilen, men jeg er såpass heldig at jeg aldri har hatt en bil med behov for serviceposisjon - kun trekke den ut fra vinduet.
Den ene bilen hadde visker "under panseret" - men vinkelen på løftingen gjorde at den var i omtrent samme posisjon som på bildet i Tesla-manualen når den var trukket ut.

Forøvrig, Larsan eller Sig #280 - kanskje dere kan sjekke?

ebbrey

Viskerene på golfen min legger seg nedi et spor under panseret jeg ikke har kjangs til å bytte de. Første gangen måtte jeg frem med manualen for å finne ut hvordan jeg fikk de i service stilling :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

rklokk

Mener å ha lest at panseret må opp og så kan viskerne løftes opp under. Kan ha drømt. Drømmer mye om Tesla for tiden...

Sent from my HTC One using Tapatalk 4

S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

el-fanboy

Sitat fra: Desdi på lørdag 06. juli 2013, klokken 22:38
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 06. juli 2013, klokken 20:41
Er det noen som har sett bryterne til varmesetene bak? Eller blir de også styrt fra skjermen?

Jeg har ikke sett noen bilder, men jeg er 98% sikker på at det vil bli styrt fra skjermen. Å implementere gjennom software er det enkleste og billigste. Selvom det kanskje ikke er den beste løsningen. Det vil i alle fall være i tråd med Teslas kupé filosofi om så få brytere som mulig.

På skjermen. @2:20 på
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

TesLars

Fikk heldigvis fjernet vinterpakke fra listen. La i steden inn lydstudio og pakkehylle og sparte nesten en tusenlapp på det :)
Oslo
Black Model S

ohh

Vinterpakken koster USD 750 i USA, mens lyspakken koster USD 1000,-.

Litt forskjell i prisene fra her hjemme? Jeg klarte ikke å se at innholdet var forskjellig.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

christian1986


Stellar

Bestilte ikke vinterpakke da jeg bygget min bil. De tre punktene som sto oppført i konfiguratoren har jeg ikke bruk for rett og slett, ble lydpakke i stedet  ;)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

FThorsen

Bestilte originalt vinterpakke jeg også, og har gått noen runder med meg selv i etterkant om dette er nødvendig da hovedgrunnene til denne pakken har nå blitt standard. Men så tenker jeg som så: denne bilen er så "billig" i innkjøp (mtp hva man får vel å merke!) samt at den er billig i drift. Den har også så god plass baki at jeg ser for meg at det vil oftere sitte folk baki nå enn på min 3 serie. Og da er jo folk forskjellige. Noen er mer lettfryste enn andre, eller har på seg lite med klær, og i stedenfor at vi andre da må svette så kan vedkommende får litt grillings i hekken ;). Dette var satt veldig på spissen, men jeg er sikker på at det vil dukke opp ganger da jeg skulle ønske jeg hadde varme i setene bak og at ikke vindusviskerne var fastfrosne, så da kjører vi på.
Når det er sagt så kunne Tesla godt skrudd ned prisen vesentlig på vinterpakken når såpass mye frafalt.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Stellar

Sitat fra: DonPedro på fredag 09. august 2013, klokken 10:49
Jeg lurer litt på om jeg skal endre tilbake til vinterpakken. En grunn er oppvarmingen av vindusviskerne. De legger seg tydeligvis innunder panserplaten eller en eller annen list, og kan ikke løftes opp for å hindre frost eller gjerne is. Jeg skal sannsynligvis ha bilen stående ute over natten om vinteren, og da høres dette nyttig ut.  I tillegg er det litt luksus for barna å få varmet stumpene sine etter en kald vinterdag.

Man kan vel via appen slå på kupevarmer/kjøler alt etter behov. Gjør man dette før man skal ut og kjøre, er vel frontruten isfri går jeg ut ifra?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA