Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 19. september 2013, klokken 22:26
Sitat fra: Patosan på torsdag 19. september 2013, klokken 22:24
Har vinter-packe, och 'riller'.
Brukt dem en gång än så länge; körde genom tunnel och fick litet dugg vid nederkant på frontruta.
Fick bort det på några få sekunder.

Hmm, virker som om rillene likevel er en del av vinterpakken.
I følge Musk skal alle få, men da ser det ut til at rillene feilaktig bare er montert i biler med vinterpakken så langt. Prøver meg uten i vinter, for jeg vil ikke ha dem  om jeg ikke må. Så får de heller ettermontere ved behov :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Jeg tror vi trenger bilder nå- min uten vinterpakke ser slik ut og fjerner dugg på et øyeblikk:

Nuvolari

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. september 2013, klokken 22:36
Jeg tror vi trenger bilder nå- min uten vinterpakke ser slik ut og fjerner dugg på et øyeblikk:

Interessant! Det virker tilfeldig hvilken løsning man får dersom man ikke har vinterpakken.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. september 2013, klokken 22:36
Jeg tror vi trenger bilder nå- min uten vinterpakke ser slik ut og fjerner dugg på et øyeblikk:
Haha. Ja det skal ikke være enkelt. Rillene er ikke en del av vinterpakken. Kanskje de hadde dårlig tid når de bygde min  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

P85D+

Vinterpakken består av:

Varmetråder nederst på frontruta under viskere, ca 5 cm i høyden
Varme i seter bak (3 stk)
Varme i spyle dyser
P85D og 85D

Epleskreller

Dette er interessant.. Et punkt å sjekke når jeg får bilen på mandag!

At "defrost grill" ble tatt ut av vinterpakken var en viktig grunn til at jeg avbestilte den. Dette virker helt tilfeldig..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. september 2013, klokken 22:36
Jeg tror vi trenger bilder nå- min uten vinterpakke ser slik ut og fjerner dugg på et øyeblikk:

FLOTT - og sånn skal det være.

Jeg setter dette opp som eget punkt jeg må sjekke på overleveringen til uken.
(Jeg har bestillt uten - da disse rillene var det eneste interessante i vinterpakkens opprinnelige beskrivelse (til våre kjære nye forummedlemmer som ikke fikk med seg saken fra starten av: Disse rillene og en batterivarmer var en del av vinterpakken da den ble lansert. Batterivarmeren valgte Tesla å gjøre standard på egen hånd, mens en samtale mellom meg og Elon Musk resulterte i at behovet for denne ventilen var høyt på nordiske(/europeiske) biler uavhengig av vinterpakken, og ble deretter lovet inkludert på alle biler (se mail lenger opp). Dette ble endret på nettsidene noen timer etter.) droppet jeg vinterpakken ).

Jærbuen

Sitat fra: laumb på torsdag 19. september 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. september 2013, klokken 22:36
Jeg tror vi trenger bilder nå- min uten vinterpakke ser slik ut og fjerner dugg på et øyeblikk:

FLOTT - og sånn skal det være.

Jeg setter dette opp som eget punkt jeg må sjekke på overleveringen til uken.
(Jeg har bestillt uten - da disse rillene var det eneste interessante i vinterpakkens opprinnelige beskrivelse (til våre kjære nye forummedlemmer som ikke fikk med seg saken fra starten av: Disse rillene og en batterivarmer var en del av vinterpakken da den ble lansert. Batterivarmeren valgte Tesla å gjøre standard på egen hånd, mens en samtale mellom meg og Elon Musk resulterte i at behovet for denne ventilen var høyt på nordiske(/europeiske) biler uavhengig av vinterpakken, og ble deretter lovet inkludert på alle biler (se mail lenger opp). Dette ble endret på nettsidene noen timer etter.) droppet jeg vinterpakken ).

Jeg vurderer også dropping av vinterpakken, har varme i setene bak i dag, har omtrent aldri vært i bruk. Bilen står i garage om natta og på jobb, trenger ikke oppvarmet vindu og dyser da :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Havebigfun

Øyvind og evt andre som har andre dyseløsninger- Kan dere ta bilder så de som kom til i det siste vet hva vi snakker om?

petersv

Min har ikke vinterpakke, og ikke dysene som var lovet. Usikker på om jeg skal klage på det...

Epleskreller

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. september 2013, klokken 23:18
Øyvind og evt andre som har andre dyseløsninger- Kan dere ta bilder så de som kom til i det siste vet hva vi snakker om?
Lenge siden du fikk bilen? signatur?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun


petersv

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 19. september 2013, klokken 23:23
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. september 2013, klokken 23:18
Øyvind og evt andre som har andre dyseløsninger- Kan dere ta bilder så de som kom til i det siste vet hva vi snakker om?
Lenge siden du fikk bilen? signatur?

Fikk bilen 4. ikke sig.

petersv

Endelig bilde, etter 5 forsøk. Tapadrittappen hater jeg...

toppi

Jeg har heller ikke vinterpakke, og heller ikke synlige "riller"
Jeg har da den med mange små huller, samtidig som at jeg jo kan se at det er en kanal med større åpning som ligger under de små hullene, og dugg problemer har det overhode ikke vært så langt..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA