Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: laumb på mandag 29. april 2013, klokken 21:07
Sitat fra: sindrej på mandag 29. april 2013, klokken 20:36
OM jeg kjøper (har blitt veldig usikker i det siste) blir det uten pakke, og får jeg duggproblemer skal det jaggu klages.

Jeg er veldig på den samme tanken, spørsmålet er hvor lenge jeg må kjempe for å få det fikset kontra verdien på den tiden det tar opp i mot summen jeg sparer.
Pakken gir jo tross alt "noen funksjoner" ekstra, så denne ventilen er nok ikke verdt mye i seg selv. :-/

Tipper de monterer den ventilen gratis ganske kjapt om man klager over duggproblem.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Håper det.
Er rimelig innstilt på å droppe den pakken.
Vil heller ha pano tak så jeg får med meg sykler.

OleJA

Sitat fra: laumb på mandag 29. april 2013, klokken 17:40
Ser ut som om jeg kanskje må krype til korset og legge til en vinterpakke.

La ved bildet (vedlagt) i en Mail (for å gjøre det idiotsikkert) og spurte: følger B med uansett, eller er det en variasjon? Hva får man med og uten CWP?



Svaret ble (Fra Model S Program Director + en haug av folk på CC):
"The standard car comes with A. The cold weather package provides B"
Er ikke dette eksakt samme luftedysene som US og Canada kunder har fått ettermontert gratis?

I Design Studio er det nå også en ventil på A-stolpen - Tror ikke den var der tidligere?
Har derimot sett samme ventilen på tidlige bilder av Beta utgaven... :o

Den løsningen har jeg mer tro på for å holde sidevinduet fritt for kondens.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på mandag 29. april 2013, klokken 22:04
Sitat fra: laumb på mandag 29. april 2013, klokken 17:40
Ser ut som om jeg kanskje må krype til korset og legge til en vinterpakke.

La ved bildet (vedlagt) i en Mail (for å gjøre det idiotsikkert) og spurte: følger B med uansett, eller er det en variasjon? Hva får man med og uten CWP?



Svaret ble (Fra Model S Program Director + en haug av folk på CC):
"The standard car comes with A. The cold weather package provides B"
Er ikke dette eksakt samme luftedysene som US og Canada kunder har fått ettermontert gratis?

I Design Studio er det nå også en ventil på A-stolpen - Tror ikke den var der tidligere?
Har derimot sett samme ventilen på tidlige bilder av Beta utgaven... :o

Den løsningen har jeg mer tro på for å holde sidevinduet fritt for kondens.

Er ventilen på A stolpen standard eller en del av vinterpakken?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

F1

Synes det burde være et minstekrav at batterivarmeren er blitt standard. Godt at Tesla ser det på samme måte.

Noen som har formening om hvor mye strøm batterivarmeren trekker f.eks over en natt?
Kan den settes på "timer" og varme en stund før bilan tas i bruk eller vil den gå så lenge bilen er koblet til strømuttaket?
Hvis det blir betydelig strømforbruk selv om bilen er toppladet, så kan det hende diesel ikke virker så dyrt likevel.
Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

OleJA

Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. april 2013, klokken 22:08
Er ventilen på A stolpen standard eller en del av vinterpakken?

Godt spørsmål ::) Er ikke sikker på om den er noen av delene :o
Har jo sett utallige ganger at ting dukker opp, for siden å forsvinne eller bli avkreftet, for så å dukke opp igjen.

Jeg håper at dette er noe som kommer ihvertfall i vinterpakka, men inntil det evt blir bekreftet så tror jeg det vel egentlig ikke. Mest trolig bare et ukorrekt bilde i Design Studio - Der har jo bilen tom. justerbare nakkestøtter i baksetet.

Men det er samtidig et bevis på at de nok tenkte å ha luftedyser i A-stolpen på et tidspunkt. Så har de vel kanskje blitt fjernet fordi de ikke ble ferdige, eller ble ansett unødvendige... Eller kanskje de kommer, men bare mangler i beskrivelsen av vinterpakka.

Fremdeles forvirret; følg med i neste episode av 'Tesla oppdaterer design specen'  ;)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Spm til Heidi T:
Jeg ser at batterivarmer nå er tatt ut av beskrivelsen av pakken på websiden. Betyr det at det nå er den samme batterivarmeren med og uten vinterpakke? Da blir også rekkevidden lik med og uten vinterpakken?

Svar fra Heidi T:
Jeg venter per dags dato på oppdateringer fra USA rundt dette.
Du hører fra meg så snart jeg vet noe mere.

Tusen takk.

Med vennlig hilsen

Kind Regards

Heidi Torgnes | European Ownership Experience Advocate
Kings Chase, King Street | Maidenhead, SL6 1DP | UK
t +44 (0)1628 450646  | f +44 (0) 1628 450610 |  e htorgnes@teslamotors.com
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Epleskreller

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 30. april 2013, klokken 13:27
Spm til Heidi T:
Jeg ser at batterivarmer nå er tatt ut av beskrivelsen av pakken på websiden. Betyr det at det nå er den samme batterivarmeren med og uten vinterpakke? Da blir også rekkevidden lik med og uten vinterpakken?

Svar fra Heidi T:
Jeg venter per dags dato på oppdateringer fra USA rundt dette.
Du hører fra meg så snart jeg vet noe mere.

Dette fikk jeg:
" Pakken kommer også med en oppgradert batterivarmer som hjelper deg å bruke batteriet mere effektivt. Det vil si at den hjelper deg varme opp og forberede batteriet hurtigere."

Jeg tolket det til at det er to ulike batterivarmere.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Alfa Bergen

Jeg har tenkt å trykke "Finalize" i dag, men har vært i tvil på om vinterpakken en nødvendig. Jeg sendte e-post til eureservations@teslamotors.com og ba dem om å kontakte meg. To minutter senere ringre det en hyggelig nordmann fra et +44 telefonnummer. Jeg spurte ham om forskjellen på batterivarming for biler med vinterpakke og uten, og han forklarte at det er den samme varmeren, men at vinterpakkens batterivarmer er noe mer effektiv. Han påpekte at vinterpakken hovedsaklig er en "komfortpakke" og at en egentlig ikke har bruk for en oppgradert batterivarmer om en bor sør for Mo i Rana. Jeg bor i Bergen...

Siden jeg er litt engstelig for dugg på front- og sidevinduer, er det egentlig bare "Forbedret avrimingsfunksjon på frontrute" som jeg ønsker meg i vinterpakken. Han kunne bekrefte at jeg må kjøpe vinterpakken for å få den oppgraderte ventilasjonsdysa (Den som de har fått gratis ettermontert i Canada). Han kunne også bekrefte at det var mulig å ettermontere denne, men at han ikke kunne gi noen pris på dette. Han kunne IKKE love at dette ble gratis ettermontert i Norge.

Hmm... Fortsatt i tvil om dette er 8 500 kr jeg kaster bort... :-\
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

laumb

Samme som jeg føler det.
Det eneste som er et "must" er ventilen. Ingen av de andre fordelene er noe spesielt viktige for meg.
8500kr for en ventil i plast... hmm...

Øyvind.h

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 08. mai 2013, klokken 13:33
Han påpekte at vinterpakken hovedsaklig er en "komfortpakke" og at en egentlig ikke har bruk for en oppgradert batterivarmer om en bor sør for Mo i Rana. Jeg bor i Bergen...
Hmmm. Hvorfor skulle den bare være interessant for de nord for Mo i Rana? det kan da bli 15-20 minusgrader over lengre tid i Oslo. og veldig kaldt i lange perioder i indre østlandsområder? Er det noe spesielt som skjer nord for Mo i Rana?

Venter selv fortsatt på svar angående vinterpakken, for jeg har signalisert at jeg ønsker at den fjernes om batterivarmeren ikke er vesentlig bedre i vinterpakken. Oppgraderte luftdyser slipper de ikke unna dersom dugg er et problem, og da sitter jeg igjen med varme på viskere og varme i baksete. De to funksjonene er ikke verd 8500,- for meg, og når jeg bestilte var bedre batterivarmer en del av pakken (bedre må etter mitt syn innebære vesentlig bedre, ikke en bitteliten sw tweak).

De indikasjonene jeg har fått til nå tyder på at pakken er overpriset. Enten må den fylles med mer innhold, eller så må prisen halveres. Tipper de jobber febrilsk med førstnevnte og nøyaktige spesifikasjoner, og at sistnevnte blir tilfelle om de ikke kommer i mål innen rimelig tid.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tjobben

Jeg har ikke trykket ennå pga. dårlig/lite info om bla.a denne pakka, men helt enig at her står ikke prisen i forhold til hva det ser ut til at vi får.
Bør halveres og vel så det!
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

laumb

Fyr av mail til Tesla med det dere mener.
Her inne får ikke ledelsen beskjed!
Advar også om konsekvensene ved å ikke levere et produkt som fungerer tilstrekkelig (les: Dugg).

sims


19quiz76

Sitat fra: laumb på onsdag 08. mai 2013, klokken 15:00
Fyr av mail til Tesla med det dere mener.
Her inne får ikke ledelsen beskjed!
Advar også om konsekvensene ved å ikke levere et produkt som fungerer tilstrekkelig (les: Dugg).
Noen som husker korrekt mailadresse? Orka ikke lete den fram i farta..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA