Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

FThorsen

Sitat fra: OleJA på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:01
Sitat fra: fthorsen på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:47
Sitat fra: Milzit på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:44
Ikke anledning til å forvarme? Det betyr at man ikke kan starte oppvarming på forhånd via app'en? (Da vinterpakken gir mindre batteritap ved start uten forvarming?)

Jeg har prøvd å finne ut om man kan forvarme bilen selv om den ikke er plugget inn, men finner ingen info om dette. Noen som vet om dette lar seg gjøre da det ikke er alltid man har mulighet (eller gidder) til å plugge inn bilen hvis batteriet er så godt som fullt?

Såfremt du har mobildekning,og det er nok strøm på batteriet, så vil det være mulig å forvarme uavhengig av om bilen er plugget inn.

Suueeet! Var det jeg håpet på! Thanks!
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

19quiz76

Noen som har spurt Tesla om fremtidige software-oppdateringer vil være knyttet f.eks til vinterpakken, ref. vinterfunksjon på antispinn/traction control?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OleJA

Da ble det jammen vinterpakke på meg allikevel selv om det satt litt langt inne etter 'slankingen' de siste ukene
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Fremdeles dyrt, men i det minste kan man nå ta avgjørelsen på riktig grunnlag. Og det er bra.

kimlillebo

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 16. mai 2013, klokken 16:44
Noen som har spurt Tesla om fremtidige software-oppdateringer vil være knyttet f.eks til vinterpakken, ref. vinterfunksjon på antispinn/traction control?
Akkurat frykten for at der kan komme noen funksjoner i fremtiden som kun de med de aktuelle pakkene kan benytte seg av har ført til at jeg valgte alt.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Øyvind.h

Tviler veldig sterkt på det. Antar det i så fall knyttes til tech, for det er levert mange biler i Canada (og også i USA) som ruller steder hvor vinter-antispinn hadde vært veldig praktisk. Å knytte det mot en pakke de ikke har kunnet kjøpe tror jeg vil føre til kraftige protester. Og når Tesla klart og tydelig sier at vinterpakken er varme i baksete, varme viskere og viskerdyser må vi kunne si at usikkerhetene rundt vinterpakke er avklart.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 16. mai 2013, klokken 20:32
Akkurat frykten for at der kan komme noen funksjoner i fremtiden som kun de med de aktuelle pakkene kan benytte seg av har ført til at jeg valgte alt.

K.

Hvor og hvordan har Tesla lovet dette?

kimlillebo

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 16. mai 2013, klokken 20:35

K.

Jeg sier ikke at Tesla ha lovet dette, jeg sier bare at det var min frykt for å gå glipp av noen funksjoner i fremtiden som gjorde at jeg var relativt ukritisk når jeg valgte alle pakkene. Selv nå med alle "bekreftelsene" på at vinterpakken bare er varme i baksetene og dysene til vindusspyler tørr jeg altså ikke å fjerne pakken.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Kallagtunet

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 16. mai 2013, klokken 20:39

K.

Jeg sier ikke at Tesla ha lovet dette, jeg sier bare at det var min frykt for å gå glipp av noen funksjoner i fremtiden som gjorde at jeg var relativt ukritisk når jeg valgte alle pakkene. Selv nå med alle "bekreftelsene" på at vinterpakken bare er varme i baksetene og dysene til vindusspyler tørr jeg altså ikke å fjerne pakken.

K.

Den er grei og hver enkelt må jo gjøre sine egne valg. Bare greit å klargjøre for de som lurer på om man trenger denne pakken at Tesla IKKE har indikert eller lovet noe mhp dette til kjøpere av denne pakken.

Dvs fremtidige oppgraderinger eksklusivt for de som har kjøpt denne pakken er kun din spekulasjon/ønsketenkning.

19quiz76

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 16. mai 2013, klokken 20:48
Sitat fra: kimlillebo på torsdag 16. mai 2013, klokken 20:39

K.

K.
Dvs fremtidige oppgraderinger eksklusivt for de som har kjøpt denne pakken er kun din spekulasjon/ønsketenkning.

Det var dette jeg lurte på om Tesla hadde kommunisert på mail til noen her inne.

Synes det er surt å måtte tegne seg for 8.5K ekstra for *kanskje* å bli tilgodesett ved oppdateringer. Hadde vært så utrolig enkelt for Tesla å av- eller bekreftet dette!
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

stianrod

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. mai 2013, klokken 20:34
Og når Tesla klart og tydelig sier at vinterpakken er varme i baksete, varme viskere og viskerdyser må vi kunne si at usikkerhetene rundt vinterpakke er avklart.

Tesla har vel aldri "klart og tydelig" sagt noe ifb med vinterpakken, men justerer seg hele tiden. Det står fremdeles at vinterpakken har "forbedret batteriytelse" på hjemmesiden. Det er det jeg forholder meg til.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

19quiz76

@quiz1976: @elonmusk One last, but important winter q: Will future sw-updates related to winter driving req. CWP, or just tech-pack? Holding my fnlz..

Får se om han svarer ;)

Øyvind.h

Sitat fra: stianrod på torsdag 16. mai 2013, klokken 21:10
Tesla har vel aldri "klart og tydelig" sagt noe ifb med vinterpakken, men justerer seg hele tiden. Det står fremdeles at vinterpakken har "forbedret batteriytelse" på hjemmesiden. Det er det jeg forholder meg til.
Innholdet er nå bekreftet fra flere hold. Og du vet jo nå at "forbedret batteriytelse" står der fordi Tesla mener det er mer effektivt å varme baksetepassasjerene med setevarme enn kupevarme? Du tror vel ikke fortsatt at det ligger noe annet i pakken?

Det Tesla har gjort er å gjøre batterivarmen standard fordi de innså at de ikke kunne selge biler uten batterivarme i norden, og dysene er gjort standard fordi de ikke kan selge biler med duggproblemer. Etter lang tids spørring, graving helt opp på høyeste hold er det nå klart og tydelig definert hva innholdet er.

Og bare så det er sagt: For mange er baksetevarme+ varme viskere/dyser verd 8500,-! (det må det jo være ettersom folk kjøper pakken).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Og denne påstanden har Tesla forklart etter det jeg har forstått med at hvis en bruker baksetevarmen til å holde passasjerene varme (noen 100 watt) i stedet for varmeapparatet på inntil 6 kW så vil batteriet holde lenger.

Akkurat det er jo en no brainer...

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. mai 2013, klokken 21:15
Innholdet er nå bekreftet fra flere hold. Og du vet jo nå at "forbedret batteriytelse" står der fordi Tesla mener det er mer effektivt å varme baksetepassasjerene med setevarme enn kupevarme? Du tror vel ikke fortsatt at det ligger noe annet i pakken?

Jeg er 100% sikker på at ikke nye funksjoner kun blir tilgjengelig på cwp. Det er en ørliten mulighet for at nye vinterfunksjoner blir lagt til denne pakken uten ekstra kost men jeg er sikker på at det blir mulig for alle å legge dette til selv uten cwp.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA