Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Amper

jeg forandret akkurat min stemme til uten vinterpakke..  :o  1 av 5 dropper baksetevarmen ser det ut som..
P85D :o)

SimenT

Hvis setevarme er den mest batterisparende måten og varme opp bilen på er det gunstig å ha setevarme bak.


Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Øyvind.h

Så vidt jeg kan se fra siden hvor folk forteller spekk de har valgt velger ca 1 av 4 å droppe varme i baksetet og varme viskere/viskerdyser. Etter mitt syn overraskende mange som velger vinterpakken, men det henger nok sammen med navnet som antyder at dette er en pakke man bør ha i Norge.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Knut Øygard

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. mai 2013, klokken 21:43
Etter mitt syn overraskende mange som velger vinterpakken, men det henger nok sammen med navnet som antyder at dette er en pakke man bør ha i Norge.

Jeg er ikke så veldig overrasket. Jeg valgte selv vinterpakken fordi den skulle forbedre vinteregenskapene til batteriet og fordi det var for mye usikkerhet rundt den til at jeg turte å droppe den. Som du sier Øyvind, virker det veldig logisk å velge vinterpakke i Norge. En av de ansatte i Teslabutikken i Oslo sa på lørdag at pakken var laget for Norge og at han selv hadde bestilt bilen med vinterpakken.

Hvis den koker ned til varme i baksete, spyledyser og vindusviskere vil jeg gjøre som mange av dere allerede har gjort: be om å få fjernet den fra bestillingen. Men jeg tror jeg avventer litt bedre bekreftet informasjon. Nettsida til Tesla sier fortsatt at pakken gir forbedret batteriytelse.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Øyvind.h

Sitat fra: KnutGol på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:08
Jeg er ikke så veldig overrasket.
Jeg skrev faktisk først i posten min (men fjernet det igjen) at det antakelig var fordi folk ikke hadde fått med seg at pakken var vesentlig endret. Bakgrunnen for at jeg fjernet den påstanden var fordi jeg regnet med at forumdeltakerne var såpass oppdatert at de hadde fått med seg at vinterpakken ble endret etter lansering. De som har fortalt hva slags konfig de har valgt regner jeg også med er oppdatert på at vinterpakken kun er bekvemmelighet.

Pakken inneholder kun varme i baksetet og varme av viskere/spylerdyser. Det har jeg gjennom flere hos Tesla fått presisert, og nettsiden er også oppdatert. Forbedret batteriytelse stemmer således ikke, og bilen fungerer like fint uten vinterpakke som med vinterpakke. All viktig funksjonalitet (i mine øyne) som batterivarmer og luftdyser er gjort standard.

For de som ofte har baksetepassasjerer på vinteren, ikke har anledning til å forvarme og/eller kjører strekninger hvor de planlegger at setevarmen skal holde passasjerene varme bør definitivt kjøpe vinterpakken. Setevarme er jo godt å ha.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Milzit

Ikke anledning til å forvarme? Det betyr at man ikke kan starte oppvarming på forhånd via app'en? (Da vinterpakken gir mindre batteritap ved start uten forvarming?)

Muffinman

Sitat fra: Milzit på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:44
Det betyr at man ikke kan starte oppvarming på forhånd via app'en?
Du har nok misforstått innlegget en smule.

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:44
Ikke anledning til å forvarme? Det betyr at man ikke kan starte oppvarming på forhånd via app'en? (Da vinterpakken gir mindre batteritap ved start uten forvarming?)
Tror du misforstår. Mener at setevarme bak er godt å ha om du skal ha passasjerer der på et tidspunkt hvor du ikke har hatt anledning til å forvarme bilen. Forvarmer du kommer du jo til oppvarmet kupe.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JohanH

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:40
For de som ofte har baksetepassasjerer på vinteren, ikke har anledning til å forvarme og/eller kjører strekninger hvor de planlegger at setevarmen skal holde passasjerene varme bør definitivt kjøpe vinterpakken. Setevarme er jo godt å ha.

Du høres entusiastisk ut  ;)

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:53
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:40
For de som ofte har baksetepassasjerer på vinteren, ikke har anledning til å forvarme og/eller kjører strekninger hvor de planlegger at setevarmen skal holde passasjerene varme bør definitivt kjøpe vinterpakken. Setevarme er jo godt å ha.

Du høres entusiastisk ut  ;)
Hørtes kanskje litt kjølig ut... men setevarme er veldig behagelig om du er kald, og enda bedre om kupeen er kald!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OleJA

Sitat fra: KnutGol på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:08
Hvis den koker ned til varme i baksete, spyledyser og vindusviskere vil jeg gjøre som mange av dere allerede har gjort: be om å få fjernet den fra bestillingen. Men jeg tror jeg avventer litt bedre bekreftet informasjon. Nettsida til Tesla sier fortsatt at pakken gir forbedret batteriytelse.
Snakket med Heidi T. i ettermiddag ang vinterpakke. Hun forklarte påstanden om forbedret batteriytelse med at det er mer energieffektive å varme opp passasjerene med setevarme, enn å varme opp hele kupeen.  Hun bekreftet videre at vinterpakken ikke inneholder noe mer enn varme i baksete, spyledyser og vindusviskere.

Edit: Ser en på f.eks den Danske siden står det nå:

Cold Weather Package
Improve cold-weather comfort and convenience by adding:
Rear-seat heaters
Washer nozzle heaters
Wiper blade defroster
A battery heater is included as standard equipment in all cars.


Dvs. Ikke noe om bedre batteriytelse, bare forbedret komfort.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cdabel

Jeg snakket også med Heidi i går når jeg fjernet pakken. Jeg opplevde hun som svært hyggelig, og til hennes og Teslas fordel prøvde hun ikke å overbevise meg at pakken var noe jeg burde eller måtte ha i "kalde" Norge. Når det var først batterivarmer og luftventiler som var årsaken til at jeg vurderte pakken, var hun enig at jeg kunne med god samvittighet innkassere de kr 8500.  Hun bekreftet at fjerning  ikke vil ha noe som helst konsekvenser for leveringstidspunktet.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

FThorsen

Sitat fra: Milzit på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:44
Ikke anledning til å forvarme? Det betyr at man ikke kan starte oppvarming på forhånd via app'en? (Da vinterpakken gir mindre batteritap ved start uten forvarming?)

Jeg har prøvd å finne ut om man kan forvarme bilen selv om den ikke er plugget inn, men finner ingen info om dette. Noen som vet om dette lar seg gjøre da det ikke er alltid man har mulighet (eller gidder) til å plugge inn bilen hvis batteriet er så godt som fullt?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

OleJA

Sitat fra: fthorsen på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:47
Sitat fra: Milzit på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:44
Ikke anledning til å forvarme? Det betyr at man ikke kan starte oppvarming på forhånd via app'en? (Da vinterpakken gir mindre batteritap ved start uten forvarming?)

Jeg har prøvd å finne ut om man kan forvarme bilen selv om den ikke er plugget inn, men finner ingen info om dette. Noen som vet om dette lar seg gjøre da det ikke er alltid man har mulighet (eller gidder) til å plugge inn bilen hvis batteriet er så godt som fullt?

Såfremt du har mobildekning,og det er nok strøm på batteriet, så vil det være mulig å forvarme uavhengig av om bilen er plugget inn.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Øyvind.h

Sitat fra: cdabel på torsdag 16. mai 2013, klokken 09:06
Hun bekreftet at fjerning  ikke vil ha noe som helst konsekvenser for leveringstidspunktet.
Det var godt å høre. Unnlot å spørre om det når jeg fjernet pakken!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA