Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

laumb

Sitat fra: Nuvolari på mandag 13. mai 2013, klokken 19:44
Sitat fra: laumb på mandag 13. mai 2013, klokken 09:36
Ser ut som det blir uten vinterpakke for min del.

Veldig bra Laumb! Der sparte du meg for 8500,-. Skylder deg en øl eller fem!

Snakkes nok på GTG. ;-)

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

tjobben

Sitat fra: Muffinman på mandag 13. mai 2013, klokken 21:07
Sitat fra: tjobben på mandag 13. mai 2013, klokken 21:02
(jada, dere kan nok gjette på sivilstatus nå :o),
Been there, done that. Men det hjelper med en kul bil. Få høre om den drar m*s  ;-)

Oooja. Satser på det 8)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Sofus

Hovedgrunn til at jeg valgte vinterpakke er nok fordi jeg bor i et vinterland og så lenge jeg ikke er helt sikker på hva den kommer til å inneholde, tør jeg ikke annet.

Føler at det er mye bedre å angre litt på noe jeg tar med som jeg ikke trenger, enn å angre veldig på noe jeg senere finner ut jeg burde tatt med.

Og hvis Tesla overpriser dette (som alle andre) kan jeg tenke på det som mitt lille bidrag til en bedre verden! Sjokkerer nesten meg selv ved å tenke slik (jeg som alltid har vært så prisbevisst og på grensen til gjerrig ved tidligere bilkjøp), men jeg ønsker av hele mitt hjerte at Tesla skal lykkes!
Model S

Desdi

Du verden. Det var nyttig info. Takk laumb :)

Da er det bare å bruke appen til å sette varmen på max om morran før man skal på jobb eller avgårde et sted.
Folk i Canada har jo fungerende Model S uten noen vinterpakke. Når dogg problemet i tillegg er fikset, så er det en no-brainer om jeg skulle finalize idag. Men nå er jeg en av de som må holde seg til et budsjett.

Muffinman

Siden jeg sendte mailen om å kansellere vinterpakka pga feilopplysninger om innholdet ved signeringstidspunktet er status endret fra at ordren er sendt til fabrikken til at den er satt i produksjon. Ikke fått svar på mailen. Blir spennende å se hva Tesla velger å gjøre med dette.

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 14. mai 2013, klokken 06:39
Siden jeg sendte mailen om å kansellere vinterpakka pga feilopplysninger om innholdet ved signeringstidspunktet er status endret fra at ordren er sendt til fabrikken til at den er satt i produksjon. Ikke fått svar på mailen. Blir spennende å se hva Tesla velger å gjøre med dette.
Dette er sikkert tilfeldig -status "sendt til fabrikken" varer bare noen få dager før det blir "satt i produksjon"
Jeg og lurer på kansellering- hovedsakelig fordi pakken nå er skikkelig overpriset >:(

Quattro

Dette er mitt svar fra Heidi Torgnes:

1.   Vinterpakken inkluderer:
•   Oppvarmet bakseterad, dette hjelper deg å varme kupeen mere effektivt da varmen i setene bruker mindre bateri en klimaanlegget.
•   Oppvarmede vindusspylerdyser.
•   Avrimingsfunksjon på vindusviskerene.
•   Forbedret avriming i frontruten. Dette er en ekstra ventil som bekjemper riming mere effektivt.
Batterivarmeren er standard på alle bilene. Med vinterpakken vil du i tillegg få et bedre og mere effektivt bruk av batteriet under kaldere temperaturer på grunn av de ekstra oppvarmingselementene.

Denne ventilen er vel uansett nå inkludert så vidt jeg kan forstå...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Foleson

Hmm. Egentlig bare setevarmer slik jeg ser det. Og langturer med passajerer i baksetet midt på vinteren blir sjeldne for min del. Tror jeg kansellerer vinterpakken og heller kjøper et par tepper til å ha i bilen for de veldig sjeldne gangene dette skulle bli et problem at passasjerene fryser fordi jeg må spare på varmen :P Kan bare se for meg en situasjon hvor jeg kommer til å ønske at jeg hadde det, og det er hvis jeg står i kolonne på fjellet og har med mer enn en passasjer... Men en del av dealen med en elbil vil være å sjekke værmeldinga.

Og så kanskje heller bruke pengene på mulitcoat rød... Jeg har papirene for signering og tror jeg skal se det an et par dager.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Muffinman

Amper

P85D :o)

Muffinman

Havebigfun

Jeg venter med kanselering til jeg har sett litt mere tester av P+
Om det blir TMS 2.0 legger jeg til den samtidig som jeg kansellerer vinterpakken.

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 14. mai 2013, klokken 19:55
Jeg venter med kanselering til jeg har sett litt mere tester av P+
Om det blir TMS 2.0 legger jeg til den samtidig som jeg kansellerer vinterpakken.

Jeg venter også på tester av P+. Hvis kjøreegenskapene er mye bedre uten at det går ut over komforten på noen som helst måte skal det, om jeg kjenner meg selv godt nok, ganske mye til at jeg klarer å stå imot å legge den til ;)

Men vinterpakken får bli.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA