Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Epleskreller på fredag 26. april 2013, klokken 20:44
Nå er pakken endret til det følgende:

Vinterpakke
    Forbedret batteriytelse og komfort i kaldt vær med:
    • Oppvarmet bakseterad
    • Oppvarmet vindusvisker
    • Oppvarmede vindusspylerdyse
    • Forbedret avrimingsfunksjon på frontrute

    En batterivarmer inngår som standardutstyr i alle biler.

    -------------------------------------------------------------

    Hvorfor sier de da at man får bedre batteriytelse med denne pakken om vinteren?

    Det eneste som for meg er attraktivt her nå er "Forbedret avrimingsfunksjon på frontrute"

Nå ser jeg ingen grunn til å kjøpe pakken.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

den12mann

Sitat fra: orjan på fredag 26. april 2013, klokken 10:09
Er mange måneder unna finalize-knappen - dermed vil jeg sannsynligvis kunne lære av dere som kjøper tidlig om vinterpakken er noe å satse på eller ikke.

Du skal basere valget ditt ang et vinteralternativ på folks erfaring på sommertid? Jmm.. spenstig :)

Vinterpakke på meg. Det er nok en grunn for de andre bilmerkene lager lignende greier på sine biler for oss i Norden

OleJA

Hadde tidlig bestemt meg for vinterpakke, men nå forsvant akkurat ekstra batterivarme. I tillegg har det hele tiden vært ganske ullent om denne 'forbedrede avrimingsfunksjonen på frontrute' inneholder noe mer enn fiksen på kondensproblemet. Oppvarmede vindusspylerdyser vet jeg ikke om en trenger dersom en bruker skikkelig spylervæske som tåler vintertemp?

Da begynner denne pakka også å bli ganske 'tynn'. Det er sikkert kjekt med oppvarmet baksete, øker kanskje tom. rekkevidden litt dersom en da kan klare seg med litt lavere temperatur inne i bilen. Men lukter litt for mye av at de prøver å 'melke' litt ekstra overskudd fra kjøpesterke kunder uten helt å kunne begrunne hvorfor vi skal kjøpe denne pakka.

Kunne de enda puttet inn oppvarmet frontrute og ratt ???. Eller kommet med en mer troverdig løsning på hvordan de ser for seg å forbedre rekkevidde på vinterstid. (Bedre isolert batteri, varmepumpe, Webastovarmer ...)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Land Trykkeri

Bestilte med vinterpakke..Bor på Toten og i fjor krøp temperaturen ned til minus 25 i nesten to uker. Selvsagt spent på hvordan vinterpakka virker, men tenker at det må være greit å ta den med. Velger bort lydpakka og tar med interiørlys -og vinterpakka istedet  :)
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Muffinman

 Og det er dukket opp "viskerblade defroster". Google translate?

orjan

Sitat fra: den12mann på fredag 26. april 2013, klokken 21:45
Sitat fra: orjan på fredag 26. april 2013, klokken 10:09
Er mange måneder unna finalize-knappen - dermed vil jeg sannsynligvis kunne lære av dere som kjøper tidlig om vinterpakken er noe å satse på eller ikke.

Du skal basere valget ditt ang et vinteralternativ på folks erfaring på sommertid? Jmm.. spenstig :)

Vinterpakke på meg. Det er nok en grunn for de andre bilmerkene lager lignende greier på sine biler for oss i Norden

Hehe nja jeg gjør jo ikke reservasjonen min før nærmere jul, og satser da på at jeg får finalize-knappen rundt april neste år en gang. Dermed er vel sjansen der for at noen i mellomtiden har skrevet noen velmente ord om vinterpakken her på forumet  :)
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

jkirkebo

Sitat fra: orjan på søndag 28. april 2013, klokken 11:04
Hehe nja jeg gjør jo ikke reservasjonen min før nærmere jul, og satser da på at jeg får finalize-knappen rundt april neste år en gang.

Tviler jeg på, i USA har man nå to ukers frist fra reservering til man må finalisere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mons

Denne vinterpakka føles veldig dyr, særlig etter at de gjorde batterivarmeren standard. Savner også at de leverer en litt mer komplett pakke, med varme i ratt og i sidespeilene. Varmetråder i frontruten, slik Ford har, hadde heller ikke vært å forakte.

Det ble uansett vinterpakke på meg; nytter ikke å spare på slikt når man bor i innlandet.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

laumb

Ser ut som om jeg kanskje må krype til korset og legge til en vinterpakke.

La ved bildet (vedlagt) i en Mail (for å gjøre det idiotsikkert) og spurte: følger B med uansett, eller er det en variasjon? Hva får man med og uten CWP?



Svaret ble (Fra Model S Program Director + en haug av folk på CC):
"The standard car comes with A. The cold weather package provides B"

Muffinman

Du skaffer gode avklaringer, den skal du ha.

For min egen del går jeg for vinterpakke, selv om prisen er litt stiv. Det handler ikke i første rekke om pengene, men hva jeg kan ha nytte av. Bare _litt_ mer komfort om vinteren er nok til at jeg er solgt. Defrostløsningen uten vinterpakka virker som puslete greier ut fra bildet.

Samtidig kutter jeg sikkerhetspakka, siden jeg ikke kan se at den tilfører bilen noe annet enn et par lapper høyere pris. Lydpakka var egentlig valgt siden den inneholder DAB, så kom jeg på at favorittmusikken min i bil er stillhet - og borte ble den også. Dermed er jo vinterpakka "finansiert", selv om jeg godt kunne tatt med alt hadde jeg bare sett nytteverdi i det.

petersv

Heidi T. sadetsamme, men sa også at hvis dette var noe som US og Canada kunder har fått gratis ettermontert, ville vi også få det, så jeg er langt fra sikker.


sindrej

Jeg ser ingen grunn til at jeg skal betale nærmere 10k ekstra for at Tesla skal fikse duggproblemet.  OM jeg kjøper (har blitt veldig usikker i det siste) blir det uten pakke, og får jeg duggproblemer skal det jaggu klages.  Har forøvrig ikke stemt siden jeg som sagt ikke har ferdigstilt kjøpet.

laumb

Sitat fra: sindrej på mandag 29. april 2013, klokken 20:36
OM jeg kjøper (har blitt veldig usikker i det siste) blir det uten pakke, og får jeg duggproblemer skal det jaggu klages.

Jeg er veldig på den samme tanken, spørsmålet er hvor lenge jeg må kjempe for å få det fikset kontra verdien på den tiden det tar opp i mot summen jeg sparer.
Pakken gir jo tross alt "noen funksjoner" ekstra, så denne ventilen er nok ikke verdt mye i seg selv. :-/

sindrej

Er vel kun ventilen jeg ser et poeng i.  Kjører lite og bilen står uansett i garasje, så stor kulde er ikke noe særlig tema.  Har ingen unger nå, og får jeg det så blir det jo uansett barneseter i baksetet.  Garasje gjør også behovet for oppvarmede dyser og varmetråd ved viskerne minimalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA