Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: Epleskreller på mandag 13. mai 2013, klokken 10:50
-Avrimingsfunksjon på vindusvisker (hva er dette, selve vindusviskeren som varmes??)

Område i frontglasset under vindusviskere med varmetråder.
Se på f.eks. Kia Cee'd (som har samme funksjon) om hvordan dette ser ut.
(Har hatt en Cee'd i over 4 år, solgte den i fjor. Kan ikke erindre at denne funksjonen ble brukt en eneste gang.)

Epleskreller

Nå skal jeg puste ut og om ca to dager avbestille vinterpakken om dette blir fasiten..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sindrej

Takk laumb for å få offisiell bekreftelse ang vinterpakke.  Det skal sies at de Teslafolk jeg har vært i kontakt med har bekreftet at vinterpakke går på komfort, og at bilen skal fungere og være trygg å bruke uten vinterpakke.  Virker også som mange har forvekslet avriming/avising (på utsiden) med dugg (på innsiden).  Det har vel vært sagt at med vinterpakke vil den smelte is på utsiden kjappere enn uten vinterpakke, men typene skal uansett være i stand til å smelte is på frontruten.

Muffinman

...og fremdeles ligger det feilinformasjon ute i designstudio - se vedlegget.

Sitatforbedret batteriytelse og komfort i kaldt vær

Det at den "oppvarmede vindusviskeren" viser seg å være et oppvarmet område nederst på frontruta gjør nå at det kun er baksetevarmen jeg er interessert i, men jeg betaler ikke kr. 8500 for det.

Kommer til å sende mail om å kansellere denne pakka. Håper at det går greit selv om kontrakten er signert - i designstudio driver man jo faktisk ulovlig markedsføring enda i skrivende stund (forbedret batteriytelse osv).

Tips til emailadresse jeg kan send henvendelsen min til?


Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

"Tar" de norsk, eller skal jeg formulere meg på "framandlandsk"?

orjan

Jeg skipper iallefall vinterpakken slik den er nå. Baksetet blir tomt 99% av tiden, og den gjenværende prosenten blir nok småturer i distriktet om sommeren. Det eneste av interesse var forbedret batterivarmer og dysene til frontruten, og siden begge deler er inkludert utenom pakken blir det ikke vinterpakke på meg.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på mandag 13. mai 2013, klokken 11:43
"Tar" de norsk, eller skal jeg formulere meg på "framandlandsk"?
De sitter en haug samlet (i London tror jeg), og de har noen norske som jobber der. Men jeg ville valgt engelsk om du bare skal fjerne vinterpakken. Tror det gir raskere svar og færre ledd (ren gjetning).

For øvrig godt å se at Elon/Tesla har forstått at man ikke kan selge biler i Norge som har utfordringer med dugg, og at det som faktisk inngår i vinterpakken ikke har noe med dysene på dashboardet å gjøre. Canadiere melder at dysene på dashborder må være standardutstyr, og det har vi nå fått bekreftet at de er fra høyeste hold.

Da står vi igjen med varmetråder under viskerne, varme vindusspyledyser samt varme i baksetet. For meg er ikke dette verd 8500,-.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jimpec

Jeg tok vinterpakken med på min bestilling. Mest fordi jeg ikke ville ta risiko med å la være.

Det jeg har aller mest tro på er at det vil komme upgrades relatert til pakkene man har kjøpt (tech, security, CWP osv). Jeg hadde blitt veldig irritert dersom det skulle komme oppgradert antispinn for wintermode - og den kun gjaldt de som hadde CWP. (NB! Jeg sier ikke at det kommer til å skje - jeg sier det med en viss sannsynlighet kan skje)

Ingen av de opsjonene som ligger i pakken pr nå er vel verdt 8500,- - men fremtidige oppgraderinger kan jo komme til å bli det.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

19quiz76

Sitat fra: Jimpec på mandag 13. mai 2013, klokken 12:08
Ingen av de opsjonene som ligger i pakken pr nå er vel verdt 8500,- - men fremtidige oppgraderinger kan jo komme til å bli det.
+1
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Gjermund

Om den smelter is kjappere, tipper jeg den er bedre på  å fjerne dugg også. I tillegg er is-skraping dritkjedelig. Jeg har garasjen, men det er jo noen ganger en parkerer andre steder...

Forstår ikke at folk ikke vil ha vinterpakke, men vil ha ubrukelige ting som panorama tak, performance, lydpakke, lyspakke, sikkerhetspakke. (For ordens skyld vil jeg selv ha noen av disse også.)

Havebigfun

Sitat fra: Gjermund på mandag 13. mai 2013, klokken 12:30
Forstår ikke at folk ikke vil ha vinterpakke, men vil ha ubrukelige ting som panorama tak, performance, lydpakke, lyspakke, sikkerhetspakke. (For ordens skyld vil jeg selv ha noen av disse også.)
Frustrasjonen går vel mest på at vi oppdager at pakken inneholder gradvis mindre ettersom vi graver..
Dessuten er bilen dyr for de fleste (selv om den er billig i relasjon til fossilbiler) og da må kalkulatoren frem... ???

Epleskreller

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. mai 2013, klokken 11:58
Da står vi igjen med varmetråder under viskerne samt varme i baksetet. For meg er ikke dette verd 8500,-.

Og oppvarmede vindusspulerdyser.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Gjermund på mandag 13. mai 2013, klokken 12:30
Om den smelter is kjappere, tipper jeg den er bedre på  å fjerne dugg også. I tillegg er is-skraping dritkjedelig. Jeg har garasjen, men det er jo noen ganger en parkerer andre steder...

Forstår ikke at folk ikke vil ha vinterpakke, men vil ha ubrukelige ting som panorama tak, performance, lydpakke, lyspakke, sikkerhetspakke. (For ordens skyld vil jeg selv ha noen av disse også.)
Såfremt man ikke bruker viskerne/spylevæske klarer jeg ikke se at vinterpakken har noe som helst effekt på dugg eller is? Evt. bare is akkurat der viskerne sitter.

Vinterpakken inneholder nå varme i baksetet, varme på viskerbladene og varme på spyledysene. Intet mer intet mindre :)


Sitat fra: Epleskreller på mandag 13. mai 2013, klokken 12:42
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. mai 2013, klokken 11:58
Da står vi igjen med varmetråder under viskerne samt varme i baksetet. For meg er ikke dette verd 8500,-.

Og oppvarmede vindusspulerdyser.
Beklager, korrigert :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

luffe

Sitat fra: Gjermund på mandag 13. mai 2013, klokken 12:30
Om den smelter is kjappere, tipper jeg den er bedre på  å fjerne dugg også. I tillegg er is-skraping dritkjedelig. Jeg har garasjen, men det er jo noen ganger en parkerer andre steder...

Forstår ikke at folk ikke vil ha vinterpakke, men vil ha ubrukelige ting som panorama tak, performance, lydpakke, lyspakke, sikkerhetspakke. (For ordens skyld vil jeg selv ha noen av disse også.)

Helt enig med deg her.

Jeg sliter med å velge fordi små features som jeg trenger er "pakket inn" i noe jeg ikke vil ha. Eksempel:
1. Panoramatak: Rimelig ubrukelig på vestlandet, men det er kun dette taket som har fester for takstativ.
2. Lydpakke: Luksusutvidelse, men skal du ha DAB (som er et must om kun få år) må du ha denne.
3. Parkeringssensorer: Fantastisk nyttig, men da må du ha Tech-pakke (ser ingen fysisk relasjon mellom disse).
4. Førerprofiler (husker innstillinger + seteoppsett): Krever tech-pakke.

Skulle ønske man kunne plukke enkle features, ikke bare pakker.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA