Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan en mennekeskabel på 32a, når bilen lader på 16a, sette av 16a til varme?

Startet av jkirkebo, torsdag 09. mai 2013, klokken 00:45

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: Martinique på søndag 12. mai 2013, klokken 18:28
Rep fra TESLA sa også i Bergen at rekkevidden med vinterpakken ville øke 30-50 km. Samt bedre isolering av batteri. :-\
Det er blitt snakket om at vinterpakken potensielt kan bedre rekkevidden på 85kWh batteriet med 3-5km og det er sikkert mulig. Jeg mistenker at Tesla representanten roter med en null :) Hvordan dette skal øke rekkevidden med 50 skjønner jeg ikke, eller vent hvis han mener batteriet er bedre isolert vil det forbedre VISNINGEN av rekkevidde fra et kaldt batteri kanskje med opptil 50km. Dette er jo uansett rekkevidde du ikke hadde mistet, men som bare er utilgjengelig til batteriet blir varmt.
Uansett ekstra isolering av batteriet er nytt for meg som innhold i vinterpakken, websiden til Tesla også tydeligvis.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Roger Kolbu

Når det FINNES en egen vinterpakke, ser jeg ingen grunn til å ikke ta den med. Det er tross alt ikke mange kronene det er snakk om, bilens totalpris tatt i betraktning. Vi snakker jo om et sted i underkant av 1,5%, avhengig av konfigurasjon!

Som det allerede er påpekt; som regel tilpasses bilene med de nødvendige justeringer mht. det kalde klimaet, men dette bakes som oftest inn i prisen. Dette gjør ikke Tesla, men velger heller å legge det som et tillegg. Det blir litt som å importere en bil fra Tyskland. Noen irriterende mangler oppdager du raskt... ;-)

Nytten av pakken hersker det jo for tiden en del usikkerhet om, men men... Finalize er finalize... :-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

RoadRunner

Var og prøvekjørte idag. Snakket med Alex F, "Customer Feedback" ansvarlig for Europa.

Han sa at vinterpakken primært består av varme i baksetet - man betaler for mye hardware der. Og så er det noe "annet småtteri". Selve batteri varmesystemet er nå standard på alle biler. Her er det med andre ord mulighet for å spare penger...

Han nevnte også at det er varmetråder i dørhåndtakene, disse er på når behovet melder seg. I teorien skal det derfor ikke bli is på håndtakene.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

TW838

Har vært veldig usikker ang. vinterpakken de siste dagene. Svarene fra Heidi T. på e-post hjalp meg ikke videre, ikke heller praten med Tesla representanten under prøvekjøringen i Trondheim på fredag. Var ofte inne på å spare penger her, men endte tross alt opp med å bestille vinterpakken. Hovedgrunnen: en god del av Tesla-turene mine vil starte på fjellet på veien hjem fra helgeturen, der uten carport eller strøm. Har ofte kommet tilbake til nediset bil om vinteren, og akkurat der håper jeg vinterpakken vil hjelpe meg med å få bilen i gang fortere.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Nuvolari

Sitat fra: TW838 på søndag 12. mai 2013, klokken 20:37
Har vært veldig usikker ang. vinterpakken de siste dagene. Svarene fra Heidi T. på e-post hjalp meg ikke videre, ikke heller praten med Tesla representanten under prøvekjøringen i Trondheim på fredag. Var ofte inne på å spare penger her, men endte tross alt opp med å bestille vinterpakken. Hovedgrunnen: en god del av Tesla-turene mine vil starte på fjellet på veien hjem fra helgeturen, der uten carport eller strøm. Har ofte kommet tilbake til nediset bil om vinteren, og akkurat der håper jeg vinterpakken vil hjelpe meg med å få bilen i gang fortere.

Det eneste jeg trenger i vinterpakken er den oppgraderte ventilen. Helt utrolig at tesla ikke legger den inn som standard i alle biler når vi ser hvordan det gikk i canada i vinter.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

valvolainen

Sitat fra: RoadRunner på søndag 12. mai 2013, klokken 20:17
Han nevnte også at det er varmetråder i dørhåndtakene, disse er på når behovet melder seg. I teorien skal det derfor ikke bli is på håndtakene.

De betyr 24/7 fra oktober til april.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

laumb


Sitat fra: Nuvolari på søndag 12. mai 2013, klokken 20:43
Sitat fra: TW838 på søndag 12. mai 2013, klokken 20:37
Har vært veldig usikker ang. vinterpakken de siste dagene. Svarene fra Heidi T. på e-post hjalp meg ikke videre, ikke heller praten med Tesla representanten under prøvekjøringen i Trondheim på fredag. Var ofte inne på å spare penger her, men endte tross alt opp med å bestille vinterpakken. Hovedgrunnen: en god del av Tesla-turene mine vil starte på fjellet på veien hjem fra helgeturen, der uten carport eller strøm. Har ofte kommet tilbake til nediset bil om vinteren, og akkurat der håper jeg vinterpakken vil hjelpe meg med å få bilen i gang fortere.

Det eneste jeg trenger i vinterpakken er den oppgraderte ventilen. Helt utrolig at tesla ikke legger den inn som standard i alle biler når vi ser hvordan det gikk i canada i vinter.

Sjæl!

Cirion

Sitat fra: valvolainen på søndag 12. mai 2013, klokken 20:51
Sitat fra: RoadRunner på søndag 12. mai 2013, klokken 20:17
Han nevnte også at det er varmetråder i dørhåndtakene, disse er på når behovet melder seg. I teorien skal det derfor ikke bli is på håndtakene.
De betyr 24/7 fra oktober til april.
Så fuktig er det da ikke vinterstid...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb


19quiz76

Laumb, ass! :D

Godt å spare den 10K-lappen - multicoat, here I come! :)

Edit: Vent litt; var det ikke snakk om at fremtidige vinterrelaterte sw-oppdateringer ville fordre at man hadde vinterpakke? Vet dette er rykter og spekulasjoner, men er det ikke litt logisk? Noen sw-oppdateringer har vel vært knyttet opp mot tech-pakka tidligere, eller tar jeg feil?

Kjedelig om en vinterfunksjon på antispinn/TC blir utilgjengelig for biler uten vinterpakka, vel?

Tilbake i tenkeboksen.. :(
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

laumb

ooooh... Multicoat red vs. flat hvit... Hadde. ikke. tenkt. tanken.

Den. er. så. sexy!

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Muffinman

@ laumb, takk for god avklaring.

Min ordre er sendt til fabrikken MED vinterpakken, og jeg er litt i tvil på om jeg ville valgt den om jeg skulle trykket finalize i dag. Kommer ikke til å legge noen innsats i å trekke pakken tilbake siden jeg har lyst på varme i baksetene og varme på vindusviskerene (hadde masse problemer med at de klabbet seg til på Saab``en i vinter), men det begynner nå å bli en latterlig dyr pakke med magert innhold.

Det er nok mange kunder som har skrevet kontrakt på vinterpakken i den tro at man fikk bedre rekkevidde (batterivarmeren), og at man risikerte duggproblemer uten (frontruteventilasjonen) - om man har basert seg på offisiell informasjon fra Tesla. Dette er faktisk ulovlig i Norge og de fleste andre land, og jeg forventer at Tesla tar konsekvensen av dette. Med det mener jeg at de må ta initiativ i forhold til de rammede kundene og ikke passivt vente på at kundene skal ta kontakt med dem. Det er slettes ikke sikkert at alle aktivt oppsøker ny informasjon.

En paralell er jo Apple som i både Australia og Italia er bøtelagt for å selge rettigheter som lovverket i utgangspunktet gir.

Ellers er det jo på sin plass å peke litt nese til enkelte forumdebattanter som har vært negativ til forumet av diverse grunner, og "kun forholdt seg til offisiell informasjon fra Tesla". Dette eksempelet viser at det er lurt å følge med både på offisielle kanaler og på forumet.

Epleskreller

Så, det som er igjen av vinterpakka er nå:

-baksetevarme
-oppvarmede spyledyser
-Avrimingsfunksjon på vindusvisker (hva er dette, selve vindusviskeren som varmes??)

Bra Laumb, fra selveste Musk!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Ut fra prissettingen kan man kanskje mistenke at Tesla selv også trodde at innholdet i pakka var mer omfattende enn det som listes opp her? Dårlig kommunikasjon internt også kanskje.

Litt konspirasjonsteoretisk her nå, men likevel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA