Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Will it drift?...

Startet av Trond Arve, onsdag 08. mai 2013, klokken 23:15

« forrige - neste »

Trond Arve

Drømmer om en Caravelle med 85 kWh batteripakke. Firkanta, stillegående batteribil med skyvedører, uendelig plass, elektrisk drivlinje og over 30 mil rekkevidde.  Hadde glatt valgt denne foran både Model S og Model X  :D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

cra

Har Caravelle selv, og har vært kjempefornøyd! bra med plass, men super desverre diesel (0,705 på mila i snitt siden vi kjøpte den i '99, 0,6l/mil på langtur er jeg sånn sett fornøyd med, størrelse, vekt og aerodynamikk tatt i betraktkning). Kunne tenke meg å elektrifisere den på sikt. Alternativt skaffe en slik: http://e-poché.de/vw-t5e-v3-0.html
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trond Arve

Oooooo. Lurer på hva en slik koster...? Er ikke dette gjengen som @elektrolux har kontakt med?

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Eller denne: Kan tas med til Norge i may og kjøpes for ca 70000 Euro
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Mulig å få den som 8-seter med vinduer? Ser ut som det er 40 kWh batteripakke; finnes det større alternativer?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

#5
Dette er en 9 seter med en skyvedør, fullt sett vinduer, Webasto og 39 kWt batteri til en pris av 68000 Euro levert Stavanger med Norske EL skilt.

Senere blir det 55 kWt batteri under bilen med mulighet for booster pakke inni bilen som øker kapasiteten til over 80 kWt. Da til en noe høyere pris.

Interresert?

E-posche kan bygge akkurat den Caravellen du måtte spesifisere og få det godkjent med EL skilt. Prisen avhenger mye av batterikapasitet. Du får et inntrykk av prisnivået ved å sammenligne med prisen på denne. Har selv kjørt disse bilene på Wave2011, og Wave2012, og kjørt i 180 km/t og 140 km, eller inntil 180 km på en lading. Ladehastigheten er opp til 150 km/t, og Chardemo lading er under planlegging.

Vet at E-posche vil inn på det norske markedet, og det hadde vært hyggelig å fått igang et opplegg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Interessert, spesielt 55kWh :D

Hvordan fungerer det med service og reparasjoner på de elektriske komponentene? Garanti på batteripakken samt rekkevidde vinterstid er avgjørende. Webasto er uansett veldig kjekt. Antar 22 kW mode3-type2 er standard? Hengerfeste?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Det er ingen service på disse, og reparasjoner er kurrant grunnet bruk av lett tilgjengelige deler.

Skal du ha 55 kWt batteriet må du vente til juli. Han skal montere et slikt tyskprodusert LifePo4 batteri til årets Wave. Prisen kunna han ikke si noe om før batteriet er montert.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Sitat fra: elektrolux på fredag 26. april 2013, klokken 16:06
Det er ingen service på disse, og reparasjoner er kurrant grunnet bruk av lett tilgjengelige deler.
Tenkte mest på mer eller mindre uventede reparasjoner på det elektriske. Tungvint å sende bilen til Tyskland...

Sitat fra: elektrolux på fredag 26. april 2013, klokken 16:06
Skal du ha 55 kWt batteriet må du vente til juli. Han skal montere et slikt tyskprodusert LifePo4 batteri til årets Wave. Prisen kunna han ikke si noe om før batteriet er montert.
Ingen bråhast, må uansett tenke gjennom kost/nytte/risiko. Men jeg er fristet til å kanseller X-reseravsjonen til fordel for en ordentlig familiebil ;D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

aalbork

Syslet lenge med tanken på å elektrifisere gamle 8-seter Caravellen vår også. Regnet ut at jeg ganske greit kunne greie å få bygget inn 80 kWh. Slo det fra meg pga SVV og manglende sted å stå. Solgte den i steden. For etter å ha oppdaget gleden og den fantastiske følelsen det gir å kjøre elektrisk, begynte jeg å fremme meg hver gang jeg måtte sette meg inn og starte den bråkete energislukende illeluktende motoren. Så motivasjonen for å reparere den før eu-kontroll var helt borte. Selv om bilen ellers er suveren plass og kjøremessig.

Siden vi har 4 barn tenker vi på en Model X, Men ser an litt mht. Plass til 6 personer med potensialet til å bli store tenåringer. (Er selv 2 m). Hvis det viser seg at mod X er nok en 4-seter med knap plass til tre unger ekstra hjem fra trening, blir en El-Caravelle med 80 - 100 kWh kapasitet og hurtiglading drømmen. Eller kanskje er det det som egentlig er drømmebilen når jeg kjenner etter. :-)
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

Trond Arve

Sitat fra: aalbork på fredag 26. april 2013, klokken 21:50
...blir en El-Caravelle med 80 - 100 kWh kapasitet og hurtiglading drømmen. Eller kanskje er det det som egentlig er drømmebilen når jeg kjenner etter. :-)
Samme her. Har mye mer lyst på en praktisk familiebil enn Tesla [S|X], forutsatt en rekkevidde på minst 20 mil uansett årstid. Bare tanken på å fly lyd- og luktløst med Caravellen...  ;D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Blip

Jeg hiver meg på her og har tenkt mye at det samme. Foreløpig reservert X pga. plass og rekkevidde, men skulle heller hatt en stasjonsvogn eller 'kassebil' hvis det fantes. Vurderte også hybrid Mondeo, men det var før model X...

Det må da være marked for ombyge familiebiler i Norge...?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

cra

Sitat fra: Blip på lørdag 27. april 2013, klokken 13:39
Det må da være marked for ombyge familiebiler i Norge...?

Det skulle jeg så absolutt tru! Største ulempa er vel at der ikke er noen motorstøy til å overdøve lyden av unger som krangler og skriker i bilen. ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Har bestillt den hvite T5'en til Norge, så får vi se om noen setter handling bak ord.

Ev reparasjoner fikser jeg. Teknikken er hentet fra både PSA og Think, både nye og gamle. Med andre ord helt kurrante saker.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

en sånn en med hurtiglading  hade jo hvert perfekt både tranportere ting å  folk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA