Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Will it drift?...

Startet av Trond Arve, onsdag 08. mai 2013, klokken 23:15

« forrige - neste »

elektrolux

Og en Camper versjon med et agregat i bagasjerommet hadde vært perfekt til Spania turene dine. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Sitat fra: elektrolux på mandag 29. april 2013, klokken 16:00
Har bestillt den hvite T5'en til Norge, så får vi se om noen setter handling bak ord.
Ai! Hadde vært veldig interessant å prøvekjøre. Tror nok jeg uansett venter på 55 kWh batteripakke, men det hadde vært veldig artig å teste den. Vet du forresten hvordan batteriene oppfører seg i -20?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

sven erik


elektrolux

Har formidlet behov for funksjon ned til -20C. I slike temperaturer må en nok ha en varmematte i batterikassen. Ved lave temperaturer øker indre motstand i LiFePo4, og batteriet varmes opp ved kjøring. Det er også en stor masse, som vil holde godt på temperaturen. Likevel bør nok bilen stå tilkoblet nettet, eller bruke av egen strøm til å holde varmen ved stillstand.

Vi har nettopp testet noe slikt i en Think kasse med 200 Ahr batteri, og den holdt behagelige 14,5C på batteriet ved bruk av kun 50W.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Hvor er batteriene plassert på T5'en? Og hva veier batteripakkene på hhv. 39 kWt og 55 kWt?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Battericellene er plasserte i rustfrie stålkasser plassert under bilen. Vekten av disse er nok rundt 300 h.h.v.400 kg
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond Arve

Kom over denne sammenlikningen av LiFePO4-batterier fra Sinopoly, Winston, Thunder Sky, CALB, GBS, Headway. Energitetthet ligger rundt 100 Wh/kg, batteriet med størst energitetthet er GBS-LFMP200Ah med 116 Wh/kg. Med disse tallene blir vel 55 kWh ~= 550 kg. Tesla Model S-batteriene har vel over dobbel energitetthet, men krever til gjengeld aktiv væskekjøling og -varming.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Du har nok rett i det. Siste pakken vi bygde veier ca 250 kg og er på 24 kWt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

thoru

@elektrolux
Er det lenge til du får bilen?
Hadde vært artig om det ble en artikkel uttav det på elbil.no

elektrolux

Hadde absolutt vært artig.

Bilen skal først kjøre http://wavetrophy.com/en/ og så er det sommerferie, så det blir nok til høsten.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

har en hørt mer om chademo løsning på disse

elektrolux

Samme problem som på Kangoo:

Ingen vil ta kosten på protokollen alene, og 3 fase lading fungerer godt.

Har selv kjent effekten av 20 kW gjennom en gummikabel. Blir rene varmekabelen, men gir også ganske så menge km/t ladehastighet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

såpas ja men er man flere land og ja da flere  folk å flere biler  må en få det til  ser omtrent ingen kjøper bil i dag uten  chademo  eller annen siklig  hurtiglading

cra

Sitat fra: elektrolux på søndag 23. juni 2013, klokken 00:22
Har selv kjent effekten av 20 kW gjennom en gummikabel. Blir rene varmekabelen, men gir også ganske så menge km/t ladehastighet.

Så om vinteren legger man kabelen fra kontakt ved utgangsdøra og bort til bilen. Da slipper man å måke seg vei bort når man skal til jobb? :)

Må si at en elektrisk Caravelle har passert Tesla S og ligger øverst på lista over hvilken elbil jeg ønsker meg neste gang!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Den er noen hakk mer praktisk, men langt fra like sexy.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA