Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avstemming: To vinterpakke or not to vinterpakke, that is the question?!

Startet av haakon88t, onsdag 08. mai 2013, klokken 13:33

« forrige - neste »

haakon88t

Ja da var det min tur til å få trøbbel med thinken.....

Bilen stoppet å lade og vil ikke starte. Power limit blinker og høyspent lampen lyser.
NAF kom nettopp og hentet bilen og frakter den til verksted.

Jeg så et annet innlegg her om en som har opplevd nettopp det samme som jeg har, og for han sin del så det ut til å være PCU som var problemet. Kan jo bare anta at det er det som er problemet her også.

Jeg har gjensidige forsikring med vanlig full kasko, men ikke kasko pluss! Det var skikkelig dumt, siden nå får jeg verken leiebil eller dekket reperasjonen. Alt ville blitt dekket dersom jeg hadde hatt kasko pluss. Så da blir det vel 20-30tusen rett ut vindu på ny PCU, samt at jeg er uten bil! FML..

Hvis noen har et lyspunkt til meg her så er det hjertelig mottatt. Humøret har falt til bunn kan man si.... =/
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

mohpet

Jeg hadde lik feil, bortsett fra at jeg ikke hadde høyspent lampen. Min var PCU feil med fysisk feil på noen komponenter som måtte skiftes, mulig din er en noe "snillere" feil?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

haakon88t

Status i saken:

Bilteknikk Sør i Kr.sand sier det er isolasjonsfeil på batteriet.
Bilen blir sendt til Røhne Selmer Sandvika ila et par dager.

Savner godbilen =(
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

elektrolux

Tror jeg ville slått til på Lunde sitt Zebra tilbud. Slike feil betyr vanligvis nytt batteri.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond E

Electrolux har nok rett i at den feilen vanligvis betyr batteribytte. Det er jo en mulighet at det en ekstern isofeil, da er det trolig ikke batteripakken.

Om Røhne & Selmer bytter batteriet for deg, så må du få BMIen fra den gamle pakken. Jeg er på jakt etter en BMI, og kjøper den gjerne av deg.


Trond E
Sort Th!nk City Zebra 2008 mod
Ex Rød Th!nk Classic 2002 mod
Trondheim

haakon88t

Batteri ble byttet i mai/juni? Husker du Go-Carter?

Så med et års garanti på batteriet skulle jeg være akkurat innenfor=)
Fredrik fra Røhne Selmer skulle ringe meg i morgen etter han har sett på saken, så da får jeg vite om garantien dekker dette osv.
Oppdaterer etter jeg har pratet med RS
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Go-carter

Sitat fra: haakon88t på mandag 29. april 2013, klokken 19:28
Batteri ble byttet i mai/juni? Husker du Go-Carter?

Så med et års garanti på batteriet skulle jeg være akkurat innenfor=)
Fredrik fra Røhne Selmer skulle ringe meg i morgen etter han har sett på saken, så da får jeg vite om garantien dekker dette osv.
Oppdaterer etter jeg har pratet med RS

Jepp, jeg vil tro at du får dekket dette ja. Husker ikke eksakt datoene, men bør vel være temmelig i nærheten.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

haakon88t

Da har jeg fått bekreftet at batteriet vil bli byttet på garanti!! =)
Jeg får et reperasjonsbatteri fra Sveits.

Jeg må si det er ganske skummelt med disse Zebra batteriene... Kvaliteten er så som så virker det som..

Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

elektrolux

Snakk om god timing til din fordel.

Eller enig i dine bekymringer.

Tror det kan være vel så lurt å se etter et batteri som har fungert feilfritt i 2-3 år som et helt nytt et, der en ikke vet hva som venter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på onsdag 08. mai 2013, klokken 11:01
Snakk om god timing til din fordel.

Eller enig i dine bekymringer.

Tror det kan være vel så lurt å se etter et batteri som har fungert feilfritt i 2-3 år som et helt nytt et, der en ikke vet hva som venter.

Ganske ironisk, ble batteriet som sitter i bilen nå byttet omtrent akkurat når ett-års bruktbilgarantien gikk ut.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

schweitzeren

Må bare li komme med min første kommentar her.... Zebra er nok det beste batt til Think... jaja det har sine feil men produsenten eksisterer og leverer stadig batterier... og OK det må alltid stå på plug... men så har det den lengste rekkevidde!

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Lynet

Men desverre den batteritypen som har desidert høyest forbruk pr kilometer hvis du ikke kjører mye hver dag.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

haakon88t

Da er bilen på veien igjen med et flunka nytt batteri =) Jeg er igjen en lykkelig el-mann!

Jeg og min sønn på snart 3 tok toget fra Arendal(Hjemsted) til Sandvika og hentet bilen hos RS. Derfra kjørte vi til Skien Badeland, badet og overnattet, for så å kjøre videre til Arendal. En kjempefin tur for far og sønn =)
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

haakon88t

Jeg oppdaget på vei til jobb idag at varmeapparatet har tatt kvelden... =/ Det fungerte fint før jeg sendte bilen på verksted, og kom tilbake med defekt varmeapparat.

Noen som vet om varmeapparatet berøres under et batteriskifte?
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Go-carter

Sitat fra: haakon88t på mandag 03. juni 2013, klokken 11:20
Jeg oppdaget på vei til jobb idag at varmeapparatet har tatt kvelden... =/ Det fungerte fint før jeg sendte bilen på verksted, og kom tilbake med defekt varmeapparat.

Noen som vet om varmeapparatet berøres under et batteriskifte?

Tviler jeg på. Men du kan jo ringe de og konfrontere de evt. Tror ikke de tømmer kjølekretsen kun for batteriskifte.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA