Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adaptiv cruisecontrol, Lane Departure, etc.

Startet av DonPedro, onsdag 08. mai 2013, klokken 13:33

« forrige - neste »

Havebigfun

Kan hende de leser brukerfora og har oppdaget at service til prisen av en fossilbilservice er tatt imot med undring.
Meget bra signal om at de stoler på sitt produkt- det gir tillit ;)

stjernen

IMPRESSIVE!!

Dette er så totalt forskjellig for hva som er vanlig at jeg måtte lese det to ganger...Men blir service avtalen som det står beskrevet tar jeg hatten av for Musk! Skulle gjerne sett strategi/økonomi planen som ligger bak dette...Har liksom en stemme inni meg som sier at dette er for godt til å være sant :)

Men når det er sagt, er det ikke mange som går i gang med å lage måne raketter som kan lande igjen heller!! (SPACE X) :)

God helg Tesla ventere :)


Epleskreller

Dette er kjempegreier og underbygger dette med at elbilteknologien trenger mindre vedlikehold. Kjempeflott greier!

Jeg klarer likevel ikke helt å fri meg fra tanken om at Tesla gjerne skulle hatt en høyere "demand" og derfor kommer med dette? Den forrige nyheten var jo en nyhet om finansiering, denne om garanti og service. Mulig jeg er helt op jordet her :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Sitat fra: Epleskreller på fredag 26. april 2013, klokken 22:08
Dette er kjempegreier og underbygger dette med at elbilteknologien trenger mindre vedlikehold. Kjempeflott greier!

Jeg klarer likevel ikke helt å fri meg fra tanken om at Tesla gjerne skulle hatt en høyere "demand" og derfor kommer med dette? Den forrige nyheten var jo en nyhet om finansiering, denne om garanti og service. Mulig jeg er helt op jordet her :)

Tesla benyttet 25% av produksjonskapasiteten på fabrikken de kjøpte av Toyota. De har åpenbart et ønske om å øke etterspørselen/ produksjonen på samme måte som ethvert annet profitmaksimerende selskap.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Maartensommer

Med denne nyheten, sliter jeg litt med å forstå hvorfor noen kunne tenke seg å forhåndsbetale for en serviceplan.  What´s in it for me?

Nuvolari

Sitat fra: Maartensommer på fredag 26. april 2013, klokken 22:18
Med denne nyheten, sliter jeg litt med å forstå hvorfor noen kunne tenke seg å forhåndsbetale for en serviceplan.  What´s in it for me?

Jeg sliter med å forstå hvorfor jeg skal ha bilen på service i det hele tatt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

drFloyd

#36
Men ikke noe om garantert restkapasitet på batteriet? Dette sier de derimot eksplisitt er noe de IKKE garanterer!

Her er teksten hentet fra "Model S New Vehicle Limited Warranty":

The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT covered under this Battery Limited Warranty.

valvolainen

SitatMed denne nyheten, sliter jeg litt med å forstå hvorfor noen kunne tenke seg å forhåndsbetale for en serviceplan.  What´s in it for me?

Kjøleveske og bremseveske er jo det samme som på vanlige biler, longlife kjøleveske hvert 5. år (rød) blå hvert 2. år. Bremseveske skal vel og byttes hvert andre år.

Samtidig er det nok mange som setter pris på å vite av bremsene er iorden, (bytte av klosser og skiver).
Samt utbedre garantireparasjoner. Dette siste er nok verkstedene mer glad i å gjøre i forbindelse med service.
Med min kjørelengde (40k) bør jeg kanskje vurdere en service i året.
Idag gjør jeg alt selv, men bilene mine er gamle.

Heldigvis har tesla remote tilgang på bilene, så batteriting, sw versjoner, feilmeldinger kan de hente uavhengig av om du har bilen på service eller ei.
Tror nok tesla er like avhengige av å kunne hente informasjon fra bilene som vi er av strøm.
De lærer nok enormt av vår bruk,, og jeg gleder meg over at vår kjøring kan brukes som et verktøy for neste generasjon biler og videreutvikling av våre.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

DonPedro

Sitat fra: glaserud på fredag 26. april 2013, klokken 19:55
Hihi. Tesla gjør riktignok bra mye rart om dagen. Men de gjør riktignok mye rart som er bra også.

"If you like the service loaner more than your other car, you can just keep it."

Artig tanke.

Dette er mer enn en artig tanke - det er temmelig genialt. På denne måten blir det mulig å gjøre et impulskjøp av en Tesla Model S på alle stedene de har slike lånebiler (de selger dem nok også til folk som ikke har TMS fra før). Og dette uten å ha varelager!

Videre holder de flåten av lånebiler fresh og ny. Den formelen de har laget for hva det koster å kjøpe lånebilen dropper prisen nokså raskt, slik at det etter en del måneder vil bli uimotåelig å plukke den - så tar de inn en ny.

Siden bilen er toppspekka skaper dette også litt "oppgraderingsmentalitet" i markedet.

Og det kommer bruktbiler i omløp litt raskt, som både gir erfaringer med annenhåndspriser og på andre måter etablerer TMS i det bredere markedet.

Her er det noen som har vært veldig lure, til fordel for både kunder og aksjonærer. :)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

OleJA

Sitat fra: DonPedro på fredag 26. april 2013, klokken 23:14
Sitat fra: glaserud på fredag 26. april 2013, klokken 19:55
Hihi. Tesla gjør riktignok bra mye rart om dagen. Men de gjør riktignok mye rart som er bra også.

"If you like the service loaner more than your other car, you can just keep it."

Artig tanke.

Dette er mer enn en artig tanke - det er temmelig genialt. På denne måten blir det mulig å gjøre et impulskjøp av en Tesla Model S på alle stedene de har slike lånebiler (de selger dem nok også til folk som ikke har TMS fra før). Og dette uten å ha varelager!

Videre holder de flåten av lånebiler fresh og ny. Den formelen de har laget for hva det koster å kjøpe lånebilen dropper prisen nokså raskt, slik at det etter en del måneder vil bli uimotåelig å plukke den - så tar de inn en ny.

Siden bilen er toppspekka skaper dette også litt "oppgraderingsmentalitet" i markedet.

Og det kommer bruktbiler i omløp litt raskt, som både gir erfaringer med annenhåndspriser og på andre måter etablerer TMS i det bredere markedet.

Her er det noen som har vært veldig lure, til fordel for både kunder og aksjonærer. :)

Hva vil omregistreringtskostnadene være på en f.eks 6mnd gammel TMS i Norge? Har mistanke om at disse vil være høyere enn 'rabatten' en får på en nesten ny bil, eller tar jeg feil?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y


RunarBT

Da må bilene kjøre litt lengre enn 2-3 mnd her til lands før det er interessant. Ev. at det er ok for å slippe å vente 1mnd. Er nok ein del som vil si ok til det, om bilen ellers faller i smak.

Håper det fungerer her til lands og, det trengs å raskt få til et bruktmarked!:-)

Cirion

Sitat fra: laumb på fredag 26. april 2013, klokken 21:26
G E N I A L T !

Spørsmålet nå er alle de "stakkarne" som har forhåndsbetalt service. :P
Trenger den pakken å følge bilen? Ikke se bort i fra at den følger eieren...
Kansje det er et valg?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Milzit

Hmmm..vi kjører vel 15 000 i året...så dem eneste grunnen til at jeg skal ha service er å få sjekket bremser (som man bruker lite på en elbil), vindusviskere og kontroll av dekk? Hvis jeg får den samme support på telefon hvis det er noe, så dropper jeg nok serviceavtalen. Det er jo kjempebra:-) Så får jeg heller betale hvis fet skulle dukke opp noe.

Yagi

Jeg hørte på streamingen av pressekonferansen, og jeg bet meg merke i det Elon sa om inntjening på service-sentrene.  Han sa at han har gitt "Service divisjonen" i Tesla klar instruks om at det for dem ikke er noe mål i å gå med overskudd. (Fra 15:22)  Han vil ikke at man hos Tesla skal få samme opplevelsen som man ofte har hos andre bilverksteder; Etter at man har vært på verkstedet får man en følelse av at de fant feil som ikke var der - og at man har betalt for helt unødvendige ting. Han syns det er "a terrible thing" at bilforhandlere tjener mye på service.

Elon vil at service-opplevelsen skal få folk til å kjøpe Tesla også neste gang. Dette konseptet skulle bevares for både Model S og Model X. Når det gjelder Gen III, vil Tesla at dette skal være en så billig bil som mulig - altså er det mulig de blir nødt til å ta seg litt bedre betalt på service-siden for denne modellen.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA