Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Orginaltilbehør: Senterkonsoll til model S

Startet av Bruto Maccaroni, tirsdag 07. mai 2013, klokken 21:39

« forrige - neste »

Bruto Maccaroni

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 24. april 2013, klokken 18:48

Jeg har hytte på Veierland og er regelmessig i området ditt med min blåe- du vil ikke heller satse på grønt??
- da er du ihvertfall alene ;)

Hytte på Veierland her også.
Hva med lademuligheter mens man er på hytta? Bilen blir vanligvis parkert på Tenvik på Nøtterøy for mitt vedkommende, siden Veierland er bilfri. Så vidt jeg vet er det ingen lademuligheter der foreløpig.

Nå er jo avstanden Oslo-Tenvik bare litt over 10 mil, så man kommer seg fint fram og tilbake uten å lade. Men det blir ofte litt kjøring i løpet av ferien også, så det hadde vært fint å kunne fylle opp igjen. Jeg vet at det finnes ladepunkter i Tønsberg, så man kan jo alltids ta en bytur og lade der i noen timer. 

Er det noen som vet om det finnes bedre alternativ?

Ang farger: Jeg heller mot (perle)hvit, så hvis vi får ordnet med en liten rekke ladepunkter på parkeringen trenger vi bare en rød bil før vi kan lage en fin rekke i rødt, hvitt og blått.  :)
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Havebigfun

Mtp fargevalget får vi dra med Celter så har vi en fin kortesje. ;)
Jeg parkerer på Sandefjordsiden- privat bryggeanlegg "Havnabakken"- rett sør for Engø. Med leie av båtplassen følger leie av en bilplass.
Det har vært en elbil der de siste årene som tilsynelatende fikk disponere en skjøteledning med 10 eller 13A. Når det plutselig dukker flere elbiler der er det muligens ikke nok strøm der. Sålangt har jeg tenkt lading foregår hjemme. Med tre uker sammenhengende sommerferie kan det våre lit lite støm igjen når vi skal hjemover til Oslo. Det er kanskje mest hensiktsmessig å tigge/betale litt strøm lokalt.
På Tenvik er plassene kommunale og det er mulig man får motivert de å sette opp lademuligheter. Leien er jo så dyrt at det muligens ligger noe penger i bakhånden til slike foretagende 8)

TorC

Har hytte på Veierland jeg også, og parkerer på Engø på Sandefjordsiden. Det er kommunal parkering, så det er gratis for elbil. Jeg har planer om å forsøke å få båtforeningen til å legge opp et punkt eller to for elbiler, og det skal være mer enn nok strøm. Nærmeste "åpne" ladepunkt er inne i byen.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sven erik

om en kjører bil med hurtig lading  er det nå mulighet i  Tønsberg  å det blir en til på farmanstredet 
det blir å en i sandefjord  etter vært på foksrød 
ja eneste vanlige  laderen er ved park   er faktisk 10 min å gå til sentrum  dessverre  men en pen samtale  med båtforening  eller noen som bor i nærheten er en ide
jeg har prøvd å pushe på Ishavsveien med hurtiglader i Sandefjord men bra om andre gjør det å så mulig vi får foksrød  fort i gang

NorwegianX

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 24. april 2013, klokken 21:56
Mtp fargevalget får vi dra med Celter så har vi en fin kortesje. ;)
Jeg parkerer på Sandefjordsiden- privat bryggeanlegg "Havnabakken"- rett sør for Engø. Med leie av båtplassen følger leie av en bilplass.
Det har vært en elbil der de siste årene som tilsynelatende fikk disponere en skjøteledning med 10 eller 13A. Når det plutselig dukker flere elbiler der er det muligens ikke nok strøm der. Sålangt har jeg tenkt lading foregår hjemme. Med tre uker sammenhengende sommerferie kan det våre lit lite støm igjen når vi skal hjemover til Oslo. Det er kanskje mest hensiktsmessig å tigge/betale litt strøm lokalt.
På Tenvik er plassene kommunale og det er mulig man får motivert de å sette opp lademuligheter. Leien er jo så dyrt at det muligens ligger noe penger i bakhånden til slike foretagende 8)

Jeg disponerer også plass på "Havnebakken".
Men fortiden er det for en dagsturbåt, så du skal slippe konkurranse om eventuelle lademuligheter ;)
Hvis du får problemer med ladetilgangen så får du si ifra, jeg tar sikte på å rigge til 20kW lademulighet hos meg, ca 10 min unna Havnebakken.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Bruto Maccaroni

Takk for svar!

Jeg har spurt om mulighet for ladepunkt på Tenvik på e-mail til parkeringsselskapet (http://www.parkeringselskapet.no/).

Alternativt får jeg legge om vanene og parkere på Engø om TorC har suksess med å få satt opp ladepunkter der. Hvis ikke det heller går i boks blir det fest hos NorwegianX ved Havnebakken  ;)

Ser jo ut til at vi blir mange nok til å kalle oss Veierland Teslaforening, så noe må vi jo få til!
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Havebigfun

Ser ut til at det meste ordner seg for sommeren (2014) ;)

Bruto Maccaroni

Jeg fikk følgende svar fra Parkeringsselskapet / Tønsberg Parkering i dag:

---
Hei

1.    Forskriften gjelder bare på steder hvor det er offentlige skilter, offentlig regulert parkering. På Tenvik er det privatrettslig regulert og derfor ikke "automatisk" gratis parkering for biler med kjennetegn som begynner på EL og HY.

Men kommunestyret på Nøtterøy har som grunneier bestemt at det skal være betalingsfritak for EL og HY biler selv om plassen er privatrettslig regulert. Det er satt opp et infoskilt ved automaten om dette.

2.    Det er pr i dag ikke mulighet for lading av ladbare kjøretøy på stedet. Det er heller ikke planer om å sette opp noen ladestasjon i år. Dette må Nøtterøy kommune som grunneier vurdere og det er vel avhengig av behov og etterspørsel om dette kan være klart til neste års sesong. Nærmeste ladestasjon er på Teie torg.
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Astepsy

The major difficulties in treating herpetic keratitis relate to the tendency for recurrences and to the management of stromal disease <a href=https://fastpriligy.top/>priligy in usa</a> Monitor Closely 3 vecuronium decreases levels of loxapine by inhibition of GI absorption

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA