Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Chademo, på tide med avklaringer fra Tesla!

Startet av Milzit, tirsdag 07. mai 2013, klokken 09:53

« forrige - neste »

Milzit

Er det ingen lakkbeskyttelse på bestillinger i Norge? Fant alt annet i designstudio nå, men fant ikke noe om lakkbeskyttelse..

orjan

Lakkbeskyttelsen til Tesla dekker visstnok bare f.eks halve panseret, og man ender opp med en linje/kant tvers over som fort kan bli veldig synlig. Skulle jeg hatt lakkbeskyttelse ville jeg sett om det var mulig å få gjordt en helfoliering av bilen. Har googlet litt tidligere rundt dette og så da at XPEL fikk mye skryt, men tror ikke det er så mange som bruker dette her til lands. Og helfoliering er også passe dyrt.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

DonPedro

Jeg så folk på US-forumet diskutere hvor stygt det var med lakkbeskyttelse som slutter midt på panseret. Så så jeg det på demobilen på Alna, og kan bekrefte: Det samler seg støv langs kanten av folien, og det ser ut som en ripe som går rett over panseret. Jeg er ikke spesielt pirkete på utseende, men dette er skjemmende. Kan absolutt ikke anbefale Tesla-løsningen.

Det er en tråd et eller annet sted på forumet her om å få gjort foliering i Norge.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

kjølholdt

sjekk denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7531.0.html   helfoliering av model s matt sort 18000 hos scandiano
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Foleson

Den svarte bilen i Bergen hadde lakkbeskyttelse på halve panseret. Med en gang jeg så bilen så tenkte jeg at noen hadde skrapt opp panseret med en nøkkel eller noe. Helt til jeg bokstavelig talt satte fingeren på det og skjønte at det var lakkbeskyttelsen. Jeg skal IKKE ha noe slikt på en Model S, det var ikke pent. Eneste alternativ må være å ha det på hele panseret.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Milzit

Takk for info, jeg fikk mail ifra Tesla om at det ikke blir paint armor i Europa. Nå som vi har bestilt pearl white har jeg ikke lyst på folering av hele bilen, men det kan være fint med beskyttelse. Finnes det noe som også beskytter imot dører på parkeringsplasser? Har ikke lyst på disse fenderne man setter rundt bilen:-)

glaserud

Sitat fra: Milzit på fredag 26. april 2013, klokken 08:49
Takk for info, jeg fikk mail ifra Tesla om at det ikke blir paint armor i Europa. Nå som vi har bestilt pearl white har jeg ikke lyst på folering av hele bilen, men det kan være fint med beskyttelse. Finnes det noe som også beskytter imot dører på parkeringsplasser? Har ikke lyst på disse fenderne man setter rundt bilen:-)

Ikke parker ved siden av folk. Problem solved.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Celter

Det fins flere firmaer som tilbyr lakkforsegling. Ditec er en mulighet. Har gjort det på min Audi, men er fremdeles usikker på effekten. Pris 4-5'
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

glaserud

Det dekker vel to forskjellige områder?
Paint Armor = Folie for å beskytte mot steinsprut
Ditec++ = Lakkforsegling
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Celter

Ja, du har rett i det. Lakkforsegling hjelper lite mot steinsprut, dessverre.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Resistes

#10
Premiumshield steinsprutilm blir å få montert hos oss fremover , vi har hatt en runde med Xpel og Suntek men valget ble tilslutt PremiumShield som vi mener gir mest kvalitet for pengene, vi er i en tidlig fase men tar clearbra ,innsteg ,front, lys mm.
Vi mener att variasjonen front , delskjerm ,delpanser ,speil,lykter og forkant av bakhjul
er pakken som passer Tesla best med tanke på hvilke områder vi ser er utsatt.
Men pakkene kan varieres individuelt etter ønske , ta kontakt for forespørsel på epost post@resistes.no

Prisen er variabel etter hvilke deler man får dekket, men kan si att prisene til elbil vil være med rabatt :)
For øyeblikket vil vi gjerne gi individuelle priser , da delene er forhåndskåret og vi trenger å kalkulere inn kostnadene ved innkjøp. 
Ta kontakt for mer info på post@resistes.no el 90172172
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Nordicwrapping

#11
Jo jeg driver et firma som heter nordic wrapping
Vi tilbyr xpel paintprotection med 10 års garranti
Denne er åsså selvreparerbar for riper og tåler alt av kjemikaler
Vi holder til i oslo på helsfyr
Vi driver åsså med alt av folie/helfoliering
vi er oxo autorisert med at vi har direkte avtale med xpel i usa
og derfor har vi maskin som kutter folien etter åssen bil du har
Så vi er DAP gokjent og derfor har vi kort ventetid
så vi kan gi bra priser
ta kontakt på
Post@nordicwrapping.no
Eller 418 418 19
https://www.facebook.com/pages/Nordic-Wrapping/288872064610601?fref=photo

MartinezSC

* Også

Sitat fra: Nordicwrapping på fredag 12. september 2014, klokken 23:41
Jo jeg driver et firma som heter nordic wrapping
Vi tilbyr xpel paintprotection med 10 års garranti
Denne er åsså selvreparerbar for riper og tåler alt av kjemikaler
Vi holder til i oslo på helsfyr
Vi driver åsså med alt av folie/helfoliering
vi er oxo autorisert med at vi har direkte avtale med xpel i usa
og derfor har vi maskin som kutter folien etter åssen bil du har
Så vi er DAP gokjent og derfor har vi kort ventetid
så vi kan gi bra priser
ta kontakt på
Post@nordicwrapping.no
Eller 418 418 19
https://www.facebook.com/pages/Nordic-Wrapping/288872064610601?fref=photo


19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

timingbeltkiller

Behøver aluminium lakk i det hele tatt?
Ruller det ikke rundt noen campingvogner i ulakkert aluminum?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA