Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Alloygator? Erfaringer?

Startet av DonPedro, tirsdag 07. mai 2013, klokken 00:00

« forrige - neste »

Maartensommer

Har i dag sølv og er godt fornøyd med det.  Jeg deler Desdi sitt syn i at TMS ikke kler sølv - det er ett eller annet som rett og slett ikke stemmer.


Lokführer

Sitat fra: den12mann på onsdag 08. mai 2013, klokken 10:49
Ang fargevalg
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10116238

Hvitt er i ferd med å slå igjennom som den nye trendfargen... Jaha, trodde faktisk den var litt på vei ut jeg. Hvitt har jo var "the new black" i flere år!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

laumb

Hvit har blitt kalt "trend-farge" i årevis. Har hørt at denne fargen er "in", men man skal være forsiktig, år etter år etter år...

Kanskje på tide å kalle den en klassiker snart?

glaserud

Meh... Valgte den fargen jeg *likte*, jeg. Uavhengig av om den er trendy, ut, undervurdert, overvurdert eller annet.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cirion

Grått var hot når jeg kjøpte Honda'en i 2000, heldigvis valgte jeg svart...
Svart og hvitt er "farger" som går igjen som trendy, men begge krever MYE vedlikehold!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stig O

Sitat fra: Cirion på onsdag 08. mai 2013, klokken 11:53
Grått var hot når jeg kjøpte Honda'en i 2000, heldigvis valgte jeg svart...
Svart og hvitt er "farger" som går igjen som trendy, men begge krever MYE vedlikehold!
Har en sort og en hvit i dag, og ja det er mye vedlikehold.Skitten sort bil i solskinn er vel det som ser jævligst ut. Hvit ser bedre ut både med hensyn på støv og skitt, men værre å få ren med hensyn på alle asfaltflekkene som synes så godt.Har ikke bestemt meg for hvit elle sort enda, men det må skje raskt,så jeg håper jeg får se pearl white i Oslo på fredag.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

laumb

Sitat fra: Stig O på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:36
Hvit ser bedre ut både med hensyn på støv og skitt, men værre å få ren med hensyn på alle asfaltflekkene som synes så godt.

Claying og en god *voks* vår og høst løser dette spesifikke problemet.

tSla

Sitat fra: laumb på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:54
Sitat fra: Stig O på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:36
Hvit ser bedre ut både med hensyn på støv og skitt, men værre å få ren med hensyn på alle asfaltflekkene som synes så godt.

Claying og en god *voks* vår og høst løser dette spesifikke problemet.

Om du clayer, for deretter å bare legge på voks vil du få noen temmelig stygge clay-merker som synest godt i sollys. Etter en såpass kraftig behandling av lakken (clay), bør det poleres over helst med maskin for å fjerne "clay-spor", og lette vaskeriper. (Når det er sagt er det obligatorisk å claye bilen FØR man polerer.) Som siste detalj kan voksen påføres for vannavvisning og "våthet" i lakken.

Vet det har blitt henvist flere ganger: Men ta en titt på http://www.detailersclub.no/ Her finner du alt fra enkle vaskeguider, til den mer erfarne hobbyvasken til hvordan proffene gjør det.

Jeg ville ihvertfall aldri clayet bilen uten å polere etterpå :)

Når det gjelder fjerning av asfaltflekker bruker jeg Prickbort Mac 124, denne er ypperlig til slikt formål.
Tesla Model S P85+

laumb

Jeg er helt enig med deg - mine bilvasker som er en event to ganger i året (pluss mellomvask en gang eller to i uka) tar som oftest to dager a 8-12 timer hver. Eksteriør første dagen med eksteriør voks + interiør dagen etter. Alle stegene, og om nødvendig 3 stegs polering (sjelden supernødvendig, holder ofte med to stegs.).

Poenget mitt var at clay på hvit bil med voks (utdypet det siden de fleste ikke kan forskjellen på voks og polish) fjerner all møkk og beskytter lakken godt. Resultatet blir ikke "bra" men bedre enn for de fleste som bare vasker og beholder vaskeriper uansett. :)

DonPedro

For dem av oss som ikke har anledning til omfattende manuell vask: Hvor finnes det børsteløs bilvask i Oslo?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Cirion

Det finnes mange steder du kan ta en manuell vask i Oslo.
Bensinstasjoner har som regel selvvask med høytrykkspyler og støvsuger.

Hvis du ikke har anledning (eller gidder) er det nok av steder de tar innendørs håndvask for deg...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

den12mann

Nå har jeg svart bil idag, men har ikke lagt merke til noen spesielle merker etter at jeg har gått runden med clay.. burde jeg sjekke synet?

F1

Opplever ikke sølv som undervurdert, tvert i mot.
Grå-fargen derimot, som blir presentert med sjef-designer Hans von Holzhausen, er uslåelig.
Se link :

End of discussion 8).
Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

Muffinman

Har sett sølv "live" i dag, og må si at selv om jeg har vært veldig skeptisk til denne fargen på bakgrunn av bilder tok den seg veldig bra ut i virkeligheten. Jeg ville valgt sølv foran den sorte og blå som står i Trondheim i dag.

PS. Den sorte ser helt forj****g ut, lakken er helt utskjemt av fine vaskeriper. Håper metallic-lakken er sterkere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA