Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Alloygator? Erfaringer?

Startet av DonPedro, tirsdag 07. mai 2013, klokken 00:00

« forrige - neste »

DonPedro

Kanskje den fargen som skitt synes dårligst på.

Bra for gjensalgsverdien, for det er få som har noe imot den.

Og så er den rett og slett veldig lekker. 8)

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

ohh

Jeg liker sølv biler, men synes ikke fargen kler Teslaen...
Som Sig-holder hadde jeg bare 4 farger å velge mellom. Søkv var første som røk ut, deretter sort. (Siste forsi 'alle' skal ha sort)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

AttackOfTheMac

Demobilen i Oslo er i sølv. Jeg så den for første gang i dag. Syntes ikke den fargen er så veldig kul personlig.

Havebigfun

Jeg synes denne tråden hører hjemme under Fargevalget.
Ellers synes jeg sølv er kjedelig på denne bilen- selv om det er den optimale fargen mtp skitt og den kler mange andre biler.

Eivind_Bergen

Jeg har selv sølvfarget bil for øyeblikket og kan utvilsomt signere på den skjuler skitt effektivt. Har likevel valgt en annen farge på min nettopp konfigurerte Tesla. Skal ikke utelukke at det kommer av at jeg har en sølvfarget bil nå, men synes rett og slett at fargen er kjedelig.

takktakk

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 23. april 2013, klokken 22:26
Jeg synes denne tråden hører hjemme under Fargevalget.
Ellers synes jeg sølv er kjedelig på denne bilen- selv om det er den optimale fargen mtp skitt og den kler mange andre biler.

Dolphin Grey er vel strengt tatt den mest "skittvennlige" fargen av dem alle?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

JohanH

Jeg syns sølv ser umalt ut. Den burde i sånt fall hatt mer "glitter" i seg.

Cirion

Sitat fra: ohh på tirsdag 23. april 2013, klokken 22:19Søkv var første som røk ut, deretter sort. (Siste forsi 'alle' skal ha sort)
Er ikke mange sorte biler på veien... Normalt ser jeg kun 1 sort bil på en dag, og den er min...

Har liten forståelse på de som kjøper seg sort bil for å la den bli grå.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

OleT

Jeg kjører 70km kø hver dag. 90% av alle biler jeg ser er sølv eller sort (selv om alle var mer eller mindre grå i vinter).

Sølv ser ut til å være "basisfargen" som alle har bare fordi de ikke har klart å bestemme seg for en annen farge. Kunne jeg fått en sitrongul Model S, hadde det vært førstevalget mitt.  ;D
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

glaserud

Sto en "Very Orange" Roadster på Alnabru da vi var der sist. 'nuff said. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

RunarBT

Sitat fra: OleT på onsdag 24. april 2013, klokken 10:26
Jeg kjører 70km kø hver dag. 90% av alle biler jeg ser er sølv eller sort (selv om alle var mer eller mindre grå i vinter).

Sølv ser ut til å være "basisfargen" som alle har bare fordi de ikke har klart å bestemme seg for en annen farge. Kunne jeg fått en sitrongul Model S, hadde det vært førstevalget mitt.  ;D

Eg har lekt litt med tanken på rød/blå chrome.:-) Sitrongul hadde fungert det og. Lol.

Vurderer å få foliert bilen.. men har hørt chrome litt fort blir stygg/riper vises veldig. Matt sort er eit alternativ.

Havebigfun

Sølv som underlag er ikke så godt egnet for foliering som mørkere farger- ideelt er svart, dernest grått og blått.
TMS er jo en solid sportsbil og kler grelle farger. Alt mellom oransje og knallgrønt kan være attraktiv. Rød selvfølgelig også- ettersom det er valgbar farge blir det litt for mange av den fargen.

Desdi

Sitat fra: Cirion på onsdag 24. april 2013, klokken 07:38
Er ikke mange sorte biler på veien... Normalt ser jeg kun 1 sort bil på en dag, og den er min...

Har liten forståelse på de som kjøper seg sort bil for å la den bli grå.
Den skjønte jeg ikke. Mener du de som kjøper sort og som ikke vasker den eller noe sånt?

laumb

Desdi

Sitat fra: laumb på onsdag 24. april 2013, klokken 22:52
Ja Desdi. Det er korrekt.
Takk 

Men gjelder vel de fleste farger. En kar i nabolaget har en "hvit" Ford Fiesta som har hatt de samme skitt flekkene på bilen siden i vinter.

På topic. Mine 2 første Focus var sølv og jeg var kjempefornøyd med den fargen. Men av en eller annen grunn syns jeg ikke den popper ut på TMS like mye som de mørke farger gjør. Unntaket på lys farge er kanskje hvit. Den hvite som sto på Alnabru under Tesla eventen så ut som en million. Den sølvgrå var okay. En Audi A7 ser også særdeles sexy ut i hvit. Kanskje noe med størrelsen på bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA