Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeplass på Værnes

Startet av pilt, søndag 30. mars 2008, klokken 13:53

« forrige - neste »

pilt

Etter all skriving frem og tilbake for litt siden om hvorvidt elbiler skal få lov til å parkere på tvers, ble jeg skikkelig lang i maska da jeg leste i OsloNå nr. 2 - mars 2008 (link til avisa kommer etter hvert på http://www.oslo.kommune.no/om_oslo_kommune/publikasjoner/oslona/) at elbiler som parkerer på tvers er traffikkfarlige. Jeg ser jo selv av bildene som vises at de står litt i veien for trafikken som skal forbi.

Overskriften får det til å virke som det bare gjelder elbiler på tvers, men det er bilde av en Think, to Kewet'er og tre Smart-biler, så det stemmer jo ikke. Jeg ser for meg at denne artikkelen dermed får mange til å få et negativt syn på elbiler og deres eiere (igjen?).

En ting jeg undrer meg over, er at på det ene bildet står en Kewet parkert på et skravert felt mellom to oppmerkede felt. Er det lovlig å parkere der?? Ikke det at svaret betyr noe for meg, for jeg kan uansett ikke parkere på tvers med Peugeoten. Bare lurer jeg...
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

ilmarw

Sitter og ser på samme artikkel selv. Trafikketaten er tydeligvis ikke fornøyd med å ha tapt parkering-på-tvers-saken. Den Think'en er jo helt idiotisk plassert, og Smart er vel også i utangspunktet for stor. Ser daglig flere tverrparkeringer, også med Buddy, som ikke er bra.

Når det gjelder Buddy'en til blomsterdama, så skal jeg love deg at den hadde fått en klekkelig bot om den hadde blitt observert av Trafikketaten. Det er ikke lov å stå på skravert felt, og heller ikke på de små feltene som mange steder er mellom de ordentlige parkeringsfeltene, det har mange mopedister fått erfare tidligere.

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Den Think'en som stikker ut sånn på det ene bildet er garantert plassert der ifm. artikkelen. Det er den samme som sees i artikkelen om ladeplasser siden før. Og at en buss og en brannbil er plassert rett ved siden av, i tillegg til at Oslo Sporveier og Brannvesenet uttaler seg, gjør det klart at den er satt der for å vise problemstillingen. Dermed gir man et helt feil inntrykk av at alle elbiler som parkerer på tvers stikker ut over en meter, som Think'en. Vi som elbilsjåfører blir dermed stemplet som egoister på bakgrunn av denne artikklen. Snakk om slett journalistikk!

ilmar
Polestar i bestilling

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA