Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rykter om avgift i bom fra 2014

Startet av cdabel, lørdag 04. mai 2013, klokken 14:50

« forrige - neste »

Spooz

Synes jeg møter en hver dag. Har selv levert 7-8 biler til Bergen, totalt må det være minst 30-40.

blue85

Noen som vet hvilket arrangement som var på Tesla Center Bergen i går ettermiddag?  Kjørte forbi litt før kl 18 og lokalet var fullt av mennesker....
Satt pent og pyntelig som om det var pressekonferanse.

cdabel

Nordnet hadde et seminar, hvor deltakere skulle kunne bl.a. bli kjent med TSLA som selskap og som investeringsmulighet, i tillegg til flere andre temaer. Skulle bli prøvekjøring for deltakere. 
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

heimabrygg

Var forøvrig innom i dag for en første titt på lokalene for min del. Ikke så mye folk, men akkurat nok til at jeg ikke hadde tid til å sjekke om min bil var blant bilene på bakrommet. Fått levering 30. september og mest sannsynlig at den kommer inn neste uke, men jeg vil jo gjerne bli oppringt snart: "bilen din ble klar tidligere enn planlagt, så du må bare komme innom når det passer deg"!

En kollega var på investormøtet i går. Lang kø med menneskee som fikk prøvekjørt 5 min hver.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

tSla

Da fikk jeg e-post fra ny DS om at bilen min er ankommet Bergen og vil være klar for levering ganske snart. Typisk at jeg reiste offshore for to dager siden og blir borte i 4 uker  >:( :'(

I forbindelse med levering i Bergen lurer jeg på om dere som allerede har fått bilen der; Er dere fornøyd med klargjøringen av bilen? Tenker da på hvordan lakken ser ut mtp. swirls og lignende. Dersom dere ikke er helt fornøyd vil jeg be om at bilen min forblir urørt til jeg kommer hjem.

På forhånd takk! :)
Tesla Model S P85+

blokhus

Sitat fra: tSla på fredag 20. september 2013, klokken 18:01
Da fikk jeg e-post fra ny DS om at bilen min er ankommet Bergen og vil være klar for levering ganske snart. Typisk at jeg reiste offshore for to dager siden og blir borte i 4 uker  >:( :'(

I forbindelse med levering i Bergen lurer jeg på om dere som allerede har fått bilen der; Er dere fornøyd med klargjøringen av bilen? Tenker da på hvordan lakken ser ut mtp. swirls og lignende. Dersom dere ikke er helt fornøyd vil jeg be om at bilen min forblir urørt til jeg kommer hjem.

På forhånd takk! :)

Ingen som kan kommentere klargjøringen i Bergen? Går ut ifra at gutta der nede har kontroll kontra det vi har sett fra Oslo da :D. Opplevelsene mine med Tesla Bergen er gode slik som andre også har kommentert tidligere.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Roger (NO)

Sitat fra: blokhus på torsdag 03. oktober 2013, klokken 18:34
Sitat fra: tSla på fredag 20. september 2013, klokken 18:01
Da fikk jeg e-post fra ny DS om at bilen min er ankommet Bergen og vil være klar for levering ganske snart. Typisk at jeg reiste offshore for to dager siden og blir borte i 4 uker  >:( :'(

I forbindelse med levering i Bergen lurer jeg på om dere som allerede har fått bilen der; Er dere fornøyd med klargjøringen av bilen? Tenker da på hvordan lakken ser ut mtp. swirls og lignende. Dersom dere ikke er helt fornøyd vil jeg be om at bilen min forblir urørt til jeg kommer hjem.

På forhånd takk! :)

Ingen som kan kommentere klargjøringen i Bergen? Går ut ifra at gutta der nede har kontroll kontra det vi har sett fra Oslo da :D. Opplevelsene mine med Tesla Bergen er gode slik som andre også har kommentert tidligere.
Klargjøringen av min bil var upåklagelig.
De har "outsourcet" klargjøringen til et firma som vet hva de gjør...

kjølholdt

Noen som vet hvilket firma de har outsorcet til?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Andreas

Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09
Ventet lenge på bygging av bil.
04.11 Tesla fabrikken bygger din model S :-)
06.11 Tesla fabrikken skaffer igjen deler til din modele S :-(
Ringte Tesla Norge. Levering April 2014. NEI!
Gikk til Tesla Bergen. Bekreftet levering 19.02.14
Fikk så melding om levering 8 mars
Bilen kom på veien 5 Mars. DEILIG!

Roger (NO)


Lynxpolaris

Det er samme firma som frydenbø bruker på Volvo.
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Gambo Turbo

Heisann.
Her kommer min nyeste Tesla solskinnshistore som absolutt hadde potensiale til å ende med et plask, bokstavlig talt. Vi fikk nemlig vanninntrengning i kupeen. Dette ble oppdaget ved at vi så vann komme piplende frem på innsiden av det bakerste sidevinduet på høyre side. Ved nærmere undersøkelser viste det seg at trekket på stolpen mellom høyre bakre sidevindu og bakluke var godt fuktig.

Få timer etter oppdagelsen stod vi utenfor Tesla sine lokaler i Bergen. Ikke mindre enn tre teknikere var innom bilen for å observere og pønske på hvor vannet kunne komme fra, ingen av dem hadde vært borti et slikt problem tidligere på en Model S. Hmm, da ble jeg bekymret. Men så tok Tesla regien; Det ble avtalt tidspunkt for når bilen skulle inn og lånebil skulle stå klar. Tesla tilbød til og med å komme hjem til oss for å bytte bil der!

Da dagen kom så stod lånebil klar, P85+. Kanon, jeg hadde forestilt meg en "Ford Mini" eller lignende.

Så, en uke seinere var bilen klar. Tesla hadde da påvist lekkasjen, bestilt ny del fra fabrikken (antar at denne faktisk kom hele veien fra Fremont) og fått montert og testet på nytt. Alt på en uke! Det må sies å være raskt levert. Lekkasjen viste seg å trenge forbi en tynn pakning i den lange krom listen som går langs med taket. Så kan man spekulere i om det skyldes en produksjonsfeil mht pakningen på kromlisten, eller om det skyldes monteringsfeil... Uinterressant for meg så lenge dette er et engangstilfelle og min bil forblir tett.
Bilen var vasket og rengjort både innvendig og utvendig ved opphenting, og den var langt fra rein da den ble levert inn. Veldig bra Tesla Bergen!
Som en bonus fikk jeg reprise på følelsen av å kjøre "ny bil" ut fra Tesla butikken.

Det store poenget med dette innlegget er selvfølgelig at Tesla faktisk fant lekkasjen og utbedret den på kort tid. Tesla Bergen har i mine øyne ytt en utmerket service, og det er også grunnen til at jeg poster historien her. Feil kan skje, og det er meget betryggende å se at dette ferske bilmerket faktisk er i stand til å håndtere slike ting. Etter denne erfaringen er jeg enda tryggere på Tesla som merkevare og nøler ikke med å anbefale Model S til hvem det skulle være.

/Turbo

Harlex

Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. oktober 2013, klokken 18:39
Sitat fra: blokhus på torsdag 03. oktober 2013, klokken 18:34
Sitat fra: tSla på fredag 20. september 2013, klokken 18:01
Da fikk jeg e-post fra ny DS om at bilen min er ankommet Bergen og vil være klar for levering ganske snart. Typisk at jeg reiste offshore for to dager siden og blir borte i 4 uker  >:( :'(

I forbindelse med levering i Bergen lurer jeg på om dere som allerede har fått bilen der; Er dere fornøyd med klargjøringen av bilen? Tenker da på hvordan lakken ser ut mtp. swirls og lignende. Dersom dere ikke er helt fornøyd vil jeg be om at bilen min forblir urørt til jeg kommer hjem.

På forhånd takk! :)

Ingen som kan kommentere klargjøringen i Bergen? Går ut ifra at gutta der nede har kontroll kontra det vi har sett fra Oslo da :D. Opplevelsene mine med Tesla Bergen er gode slik som andre også har kommentert tidligere.
Klargjøringen av min bil var upåklagelig.
De har "outsourcet" klargjøringen til et firma som vet hva de gjør...
Er svært fornøyd med min klargjøring i Bergen.. De har ansatt en egen klargjører som visstnok er en ildsjel og har ingen økonomiske begrensninger i forhold til innkjøp av produkter.... De bruker de sixt til vask.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: Gambo Turbo på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:51
Heisann.
Her kommer min nyeste Tesla solskinnshistore som absolutt hadde potensiale til å ende med et plask, bokstavlig talt. Vi fikk nemlig vanninntrengning i kupeen. Dette ble oppdaget ved at vi så vann komme piplende frem på innsiden av det bakerste sidevinduet på høyre side. Ved nærmere undersøkelser viste det seg at trekket på stolpen mellom høyre bakre sidevindu og bakluke var godt fuktig.

Få timer etter oppdagelsen stod vi utenfor Tesla sine lokaler i Bergen. Ikke mindre enn tre teknikere var innom bilen for å observere og pønske på hvor vannet kunne komme fra, ingen av dem hadde vært borti et slikt problem tidligere på en Model S. Hmm, da ble jeg bekymret. Men så tok Tesla regien; Det ble avtalt tidspunkt for når bilen skulle inn og lånebil skulle stå klar. Tesla tilbød til og med å komme hjem til oss for å bytte bil der!

Da dagen kom så stod lånebil klar, P85+. Kanon, jeg hadde forestilt meg en "Ford Mini" eller lignende.

Så, en uke seinere var bilen klar. Tesla hadde da påvist lekkasjen, bestilt ny del fra fabrikken (antar at denne faktisk kom hele veien fra Fremont) og fått montert og testet på nytt. Alt på en uke! Det må sies å være raskt levert. Lekkasjen viste seg å trenge forbi en tynn pakning i den lange krom listen som går langs med taket. Så kan man spekulere i om det skyldes en produksjonsfeil mht pakningen på kromlisten, eller om det skyldes monteringsfeil... Uinterressant for meg så lenge dette er et engangstilfelle og min bil forblir tett.
Bilen var vasket og rengjort både innvendig og utvendig ved opphenting, og den var langt fra rein da den ble levert inn. Veldig bra Tesla Bergen!
Som en bonus fikk jeg reprise på følelsen av å kjøre "ny bil" ut fra Tesla butikken.

Det store poenget med dette innlegget er selvfølgelig at Tesla faktisk fant lekkasjen og utbedret den på kort tid. Tesla Bergen har i mine øyne ytt en utmerket service, og det er også grunnen til at jeg poster historien her. Feil kan skje, og det er meget betryggende å se at dette ferske bilmerket faktisk er i stand til å håndtere slike ting. Etter denne erfaringen er jeg enda tryggere på Tesla som merkevare og nøler ikke med å anbefale Model S til hvem det skulle være.

/Turbo
+1
Er også veldig godt fornøyd med servicen i Bergen. Har ikke hatt noe negativt å påpeke på bilen per nå men antar at det vil bli godservice hvis det skulle dukke opp noe..... ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA