Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Luftmotstanden er verre enn fryktet

Startet av christian1986, lørdag 04. mai 2013, klokken 09:49

« forrige - neste »

christian1986

På vei til Bergen i går kom jeg plutselig over denne bilen. Antar det er blant de første av kundebilene til Ferdinand Motor?

Uansett gøy å se at de begynner å komme på veien, samtidig som ventetiden føles enda lengre:P... Må si den var griselekker i svart, så det valget er nå tatt.

DaX

Lekkert å få sett den i norsk natur! Utifra lastebilen så ser det ut som om den er blitt kjørt fra Drammen havn.http://www.autotransport.no
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

RunarBT

Det er nok mer sannsynlig det er demobil Tesla skal benytte. Åpner i Bergen snart kanskje?

Eu modell er vel ikkje klar før juni. Ferdinand Motor har bestilt sine på lik linje med alle oss andre og får nok tidligst i juni/juli.

PAS

Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

christian1986

Merker jeg angrer på at jeg ikke fulgte den helt frem:P..

tk74

Sitat fra: RunarBT på mandag 22. april 2013, klokken 11:36
Det er nok mer sannsynlig det er demobil Tesla skal benytte. Åpner i Bergen snart kanskje?

Eu modell er vel ikkje klar før juni. Ferdinand Motor har bestilt sine på lik linje med alle oss andre og får nok tidligst i juni/juli.

Forhandlerskilte som sitter på Teslaen tilhører Tesla Motors Norway
Så det er nok en av Tesla egne bilder som er på tur :-)
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

laumb

Tror Ferdinand Motor hadde valgt skiltholder med "Ferdinand Motor" og ikke "teslamotors.com" - siden amerikanske biler uansett ikke leveres med europeiske skiltholdere.

kjølholdt

Og hvor i Bergen har de tenkt å ha butikk???????????????
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Oreo

Antar de vil ta en lignende tur opp til bartebyen etter den har vært i Bergen da  ;D
I det antatte lokalet på Lade Arena i Trondheim driver Hent og setter opp skillevegger nå.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Sponzo

Sitat fra: laumb på mandag 22. april 2013, klokken 11:55
Tror Ferdinand Motor hadde valgt skiltholder med "Ferdinand Motor" og ikke "teslamotors.com" - siden amerikanske biler uansett ikke leveres med europeiske skiltholdere.

Jeg kan bekrefte at dette er Tesla Motor Norways egen bil. Jeg bor 5 min fra showroomet på Alna og så denne bilenmed røde skilt bli lastet på den gule lastevognen i går rundt kl. 13:00.

OleJA

Fikk dere som bor i Bergen vite om dette arrangementet på forhånd?

Dvs. kan vi i bartebyen forvente å høre noe dersom det kommer et tilsvarende
arrangement hit, eller risikerer vi å måtte lese om det på forumet i ettertid :o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Tar på meg barten og drar til Trondheim jeg ihvertfall om noe slik ryktes  ;D

Oreo

Jeg har vært i kontakt med Tesla i dag og fikk bl.a. denne tilbakemeldingen per mail:
"Nå er det ikke lenge igjen til vi åpner våre to nye showrooms i Bergen og Trondheim og vi vil da ha en Model S tilgjengelig til prøvekjøring....
...Vi kommer til å ha en Performance i Trondheim
"

På med barten folkens 8)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Harlex

Bilen er her i dag og i morgen i forbindelse av fornybar energi konferansen. Imorgen vil de iallefall stå der til 1500 i morgen antok han jeg snakket med. Så hvis dere vil prøvesitte bør dere gå tidlig fra jobb imorgen....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA