Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor er det ikke kollektivfelt hele veien vestover fra Oslo.

Startet av pilt, søndag 30. mars 2008, klokken 13:52

« forrige - neste »

pilt

Leste nettopp i OsloNå nr. 2 - mars 2008 som kom i posten i dag at det skal etableres 400 gratis p-plasser for elbiler i perioden 2008-2011, 100 stk skal stå ferdig i løpet av 2008.

20 stk er visst allerede på plass i Abelhaugen p-hus like ved Nationaltheateret. Er det noen som vet om dette stemmer og som har vært der? Er dette et kommunalt p-hus, for det står jo at plassene skal være gratis for elbiler..?

I løpet av våren kommer det plasser i St. Hanshaugen Parkeringshus og i P-huset Maridalsveien 24, 10-20 plasser i hvert p-hus. Det er jo helt fantastisk!

Det som derimot ikke er like hyggelig lesing, er at strømmen foreløpig er gratis, men at det på sikt vil bli en kostnad elbileierne selv må ta. Og når den dagen kommer, så tipper jeg at vi må begynne å betale for parkeringen også. Evt. at det ikke lenger finnes noen kommunale p-plasser, kun private. Hilsen Pessimisten. (Eller er det Realisten det bør stå?)
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

ilmarw

Sykt, jeg har saumfart nettet etter informasjon om plassene på Abelhaugen P-hus, men finner ingenting. Merkelig at de går ut med det i avisa når vi som elbileiere ikke engang kan finne informasjonen som vi vet burde være er. Noen som vet noe?

ilmar
Polestar i bestilling

tom

Ref: http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/article108231-9285.html

"De første 20 er på plass i Abelhaugen P-hus i løpet av første halvdel av april, veldig gunstig og sentralt ved Nasjonaltheateret."

Det som er markert som rødt ble utelatt i OsloNå.  (De sier ikke noe om det er i 2008.)

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Cobos

Iogmed at de i Oslo Nå snakket om at det kom 100 plasser i 2008 og 300 til i de neste årene, OG de i Abelhaugen er de første av de nye. Så virker det jo veldig sannsynlig at disse kommer i april 2008. Trekke en strømkurs eller 10 og male litt på bakken tar jo tross alt ikke så lang tid. :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Thomas Parsli

Jeg betaler gladelig 10,- for full tank hvis jeg får stå gratis.
En hel dag i Oslo sentrum koster jo fort over 200,-  :P

P-huset ligger her btw:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=Haakon+Vii%60s+Gate+9&sll=59.913332,10.73155&sspn=0.003862,0.009474&ie=UTF8&z=16&iwloc=addr

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

ilmarw

Jeg skjønner ikke helt hvor inngangen er. Det er ikke noen innkjørng ved pilen på kartet, derimot er det et p-hus ved trappa til Konserthuset, men det er jo et privat parkeringshus. Regner med at Abelhaugen p-hus derfor koster penger?

Edit:
Er det dev ved Esso?

ilmar
Polestar i bestilling

Cobos

Jeg mener å huske at det er et p-Hus vis-a-vis publikumsutgangen til Saga kino. Det blir strengt tatt i Munkedamsveien, men det kan jo ha adresse i Håkon VII gate likevel ?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA