Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 230V -3 fas bekreftet

Startet av Epleskreller, torsdag 02. mai 2013, klokken 18:07

« forrige - neste »

Cato76

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 25. april 2013, klokken 09:40
Sitat fra: maasen på lørdag 20. april 2013, klokken 17:28
Hvis demobilen i Oslo er utstyrt med LATCH-fester i baksetene, fungerte de helt fint med iso-fixfestene på barnesetet jeg satte inn når jeg testet bilen. Min datter på tre år synes Tesla model S var gøy!

Kunne du se om det var Latch-fester i alle tre setene?

Jeg skal til Oslo og sikle på TMS'en på lørdag og kan sjekke dette for deg!  :)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

19quiz76

Sitat fra: Cato76 på torsdag 25. april 2013, klokken 09:45
Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 25. april 2013, klokken 09:40
Sitat fra: maasen på lørdag 20. april 2013, klokken 17:28
Hvis demobilen i Oslo er utstyrt med LATCH-fester i baksetene, fungerte de helt fint med iso-fixfestene på barnesetet jeg satte inn når jeg testet bilen. Min datter på tre år synes Tesla model S var gøy!

Kunne du se om det var Latch-fester i alle tre setene?

Jeg skal til Oslo og sikle på TMS'en på lørdag og kan sjekke dette for deg!  :)
Sweet :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Epleskreller

Oppdatert førsteposten med usikkerheten rundt vinterpakken. Siden batterivarmeren er tatt ut av denne (er standard på alle biler), hva er det igjen som gir bedre batteriytelse? Samt, hva er egnetlig den forbedrede avisingen av frontruta.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

I følge informasjonen jeg for øyeblikket har så får alle biler luft i frontruten. Dette er ett tett nett (likt høyttalergrill) som dekker hele fronten av vinduet og slipper ut luft.
Den forbedrede grillen er de ventilene vi har sett US/CAD biler får.

Jeg har sendt over bilder av begge typer grill til mine kontakter i Tesla og spurt et enkelt spørsmål; "Please confirm which of the following will be the standard/default air vent on European cars without the Cold Winter package?"

Spent på svaret.

Epleskreller

Bra, spent på svaret jeg også. God lufting av frontruta er viktig og det eneste i den pakka jeg virkelig trenger.

Kunne du spurt dem hvordan vinterpakken øker batteriytelsen også? I og med at det når står at batterivarmeren er standard på "alternativer og priser"-siden (den står fremdeles som en del av vinterpakken i design.studio..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Sitat fra: laumb på fredag 26. april 2013, klokken 21:31
I følge informasjonen jeg for øyeblikket har så får alle biler luft i frontruten. Dette er ett tett nett (likt høyttalergrill) som dekker hele fronten av vinduet og slipper ut luft.
Den forbedrede grillen er de ventilene vi har sett US/CAD biler får.

Jeg har sendt over bilder av begge typer grill til mine kontakter i Tesla og spurt et enkelt spørsmål; "Please confirm which of the following will be the standard/default air vent on European cars without the Cold Winter package?"

Spent på svaret.

Bra Robin. Regner med at du poster svaret her.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

PHsigP85

Sitat fra: TS på søndag 21. april 2013, klokken 10:07
Elon Musk sa selv at de skal benytte Telenor og at TM dekker kostnader med roaming.

På eventen i ambassadørboligen snakket Elon Musk at de hadde hatt møte med Baksaas og at de regnet med at en avtale snart var på plass. Datatrafikk skulle prises til selvkost med fastpris for alle Teslaeiere (i.e. Tesla skulle ikke over tid tjene på tjenester som data, musikk, etc.). Samme pris for alle ville bety at roaming var inkludert og at ingen ville få en negativ overraskelse etter en tur gjennom Europa (les: kostnaden er delt på alle/de får avtale med fastpris fra tilbyder).

Synes dette var bra nyheter og jeg spurte derfor spørsmålet om roaming på eventen på Alnabru slik at alle der skulle få informasjonen. Synes dessverre Mr. Musk svarte litt dårligere på spørsmålet der, men essensen var den samme.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

cdabel

Lest ikke tråden nøye, men finansieringsprogram er fremdeles uklart, ikke sant?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Real EoN

Etter de nye service opplysningene i går så lurer jeg egentlig på hva som er fordelen med å betale 24000,- for gratis Tesla ranger... Om ikkje service er påkrevd vil man vel neppe ha behov for så mange besøk av rangere at man kommer over den prisen i løpet av 4 år på en ny bil ??  :o
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

glaserud

Sitat fra: Real EoN på lørdag 27. april 2013, klokken 09:38
Etter de nye service opplysningene i går så lurer jeg egentlig på hva som er fordelen med å betale 24000,- for gratis Tesla ranger... Om ikkje service er påkrevd vil man vel neppe ha behov for så mange besøk av rangere at man kommer over den prisen i løpet av 4 år på en ny bil ??  :o

Rangeren tenker jeg interessant om:

a. Man bor laaaangt unna et Tesla servicesenter, eller
b. Forventer at bilen bryter sammen ofte

Nå venter jeg for å se hva som blir utfallet av gårsdagens nyheter, men siden hverken [a] (2,5 mil) eller [ b] gjelder p.t. heller jeg mot å droppe forhåndsbetaling. Men vi får se.

Edit: Lemfeldig bruk av klammeparenteser var ikke tingen...
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

S-max

Eg har forstått det slik at dersom ein ikkje har 3G nett vil kart forsvinne frå skjermen sidan det er lite minne for dette. Korleis vil dette slå ut på Vestlandet der det er dårleg mobildekning så snart ein kjem utanfor tettstadane? Har nokon betre kjennskap til dette?
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

OleJA

Sitat fra: S-max på søndag 28. april 2013, klokken 11:20
Eg har forstått det slik at dersom ein ikkje har 3G nett vil kart forsvinne frå skjermen sidan det er lite minne for dette. Korleis vil dette slå ut på Vestlandet der det er dårleg mobildekning så snart ein kjem utanfor tettstadane? Har nokon betre kjennskap til dette?
Google Map som en har på 17" skjermen er avhengig av 3G, foreløpig... Tesla sier det skal være mulig med en oppdatering å buffre dette slik at en ikke er avhengig av dekning hele tida.
Nav'en som følger med Tech pakka er ikke avhengig av 3G.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

TS

Sitat fra: cdabel på lørdag 27. april 2013, klokken 08:12
Lest ikke tråden nøye, men finansieringsprogram er fremdeles uklart, ikke sant?
Dette vil sannsynligvis gjøres i samarbeid med en finansinstitusjon, hvor Tesla setter garanti ve annehåndsverdien for å holde prisen på samme nivå som f.eks BMW. Jeg vet at en delegasjon fra TM var hos LeasePlan. Har ikke hørt noe mer.
Den største utfordringen er at gunstige leasingordninger er basert at bilforhandleren ikke betaler moms på bilen, det er du som betaler moms på leien. Denne omfatter også forhandlerens rentekostnader, så når dennes rentekostnader går ned, blir også momsen lavere. Så med dagens lave rente gjør dette slikt gunstig.
Leasingselskapet kan vel også skrive av momsen (?)
Dvs at en fossil bil med samme  bruttopris som TM S , vil være endel rimeligere å lease.
Mulig at de finner en annen ordning for å tilpasse det norske systemet.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

DonPedro

Ang. softwareoppdateringer uten servicekontrakt:

SitatI asked about software updates, and the rep said they would continue without the service contract, at least for the forseeable future.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16233-Annual-Service-Thoughts/page4?p=327709&viewfull=1#post327709
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA