Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

Balrog

Jeg vil vurdere å kansellere dersom det i løpet av de neste månedene kommer et jordskjelv som fullstendig ødelegger infrastrukturen på østlandet.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Havebigfun

Sitat fra: Balrog på lørdag 04. mai 2013, klokken 19:45
Jeg vil vurdere å kansellere dersom det i løpet av de neste månedene kommer et jordskjelv som fullstendig ødelegger infrastrukturen på østlandet.
Med mindre du har ca 600k cash liggende under madrassen ville du vært pent nødt til å kansellere på linje med oss andre- uten infrastruktur- ingen kjøp.  ;)
Fra spøk til alvor: En situasjon som i 08 hvor "alt" bare styrter og hvor man ikke vet når bunnen kommer ville medført sterk tvil hos meg- men dette er forsåvidt uavhengig av Tesla.

Blip

Sitat fra: laumb på onsdag 01. mai 2013, klokken 12:04
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 01. mai 2013, klokken 11:59
Appropos internett salg. Hvordan stiller det seg i Norge. Betyr det 14 dagers angrerett hvis noen ikke skulle være fornøyd...
Det er faktisk slik at norsk lov gir dette. Enda lengre angrefrist om ikke Tesla gir oss informasjon om retten til å angre.
Bilen er vel å betrakte som "spesialtilpasset" og Tesla kan derfor etterkreve alle reelle ekstrakostnader de måtte ha dersom noen ønsker å returnere innen fristen.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Chlangum

Men hvordan går man egentlig fram for å kansellere?
Og når er det for seint?

Og en annen rar ting.
Har fått mail på at "Det er tid for å bygge din Model S" (09 mai)
Men ingen finalize knapp i "MyTesla"

Sekv no: 3021

Får vel kontakte Tesla når jeg kommer hjem fra jobb
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

valvolainen

På tide å ta vekk stickyness her?
Intet nytt under solen her på en stund.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Morten Sandvik

Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Kallagtunet

Ja la oss for all del slette den tråden som kanskje gir det mest balanserte bildet av de potensiell utfodringer det er med å kjøpe bil fra en produsent som er ny og under etablering.

Risikoen med ett slik kjøp forsvinner helt hvis vi sletter tråden og slutter å snakke om den...

(Jepp deler av dette er dette er ironisk meter, så får hver enkelt vurdere hvilken del :-).

laumb

Jeg velger å ignorere de siste innleggene.

Denne tråden vil være verdifull for alle som kommer hit og er nysgjerrige på å kjøre en avgjørelse på om de skal ha Model S basert på velveiende, grunnleggende informasjon fra begge sider av vekta.

Quattro

Jeg gjennomførte ikke min finalize i dag, siste frist for å få rabatten på 1700 Euro, men det får gå. Jeg er ikke helt fornøyd med det valget, men syntes det er litt tidlig og vil vente å se på erfaringer fra brukere som får bilene sine i Norge.

Det var et tungt valg, men bilen er jo der så det er jo bare å hoppe på karusellen en gang om ikke så lenge!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Leaffen

Sitat fra: Morten Sandvik på fredag 31. mai 2013, klokken 08:50
Sitat fra: valvolainen på torsdag 30. mai 2013, klokken 22:19
På tide å ta vekk stickyness her?
Intet nytt under solen her på en stund.

+1

Eller slette hele tråden

Det er nok litt vondt å bli minnet på risikoen man løper. Så ser tanken deres; Ute av øye, ute av sinn.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

gbzdoc

Nei, er vel ingen som vil kansellere likevel når alt kommer til alt og bilen nærmer seg... ;-)

petersv

Å kjøpe en bil er aldri en god investering, det er nok alle enige om. Tar man det ut av debatten, kunne denne tråden vært halvert.

Er mange nyttige, og valide synspunkter i denne tråden, f.eks. nakkestøtter i baksetene osv. Den burde definitivt ikke slettes, det er jo helt meningsløst og mot prinsippet med forum. Alt som ikke er relevant lengre vil jo til syvende og sist havne så langt bak i historikken det skal. (Såfremt det ikke er sticky, som jeg regner med denne ikke kommer til å være i evig tid.)

OleJA

Er det ikke på tide å gjøre denne tråden non-sticky?

Det er ikke lenger vesentlig ventetid fra en reserverer til man bestiller. Dermed er det heller ikke tid til til å ombestemme seg å kanselere.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Gjermund

Sitat fra: OleJA på torsdag 13. juni 2013, klokken 09:02
Er det ikke på tide å gjøre denne tråden non-sticky?

Det er ikke lenger vesentlig ventetid fra en reserverer til man bestiller. Dermed er det heller ikke tid til til å ombestemme seg å kanselere.

Den inneholder alikevel mye god kritisk "negativ" informasjon til å balansere hallelujastemningen. synes det er bra å beholde den som sticky, av hensyn til de som søker informasjon.

ebbrey

Sitat fra: Gjermund på torsdag 13. juni 2013, klokken 12:42
Den inneholder alikevel mye god kritisk "negativ" informasjon til å balansere hallelujastemningen. synes det er bra å beholde den som sticky, av hensyn til de som søker informasjon.

Helt enig! (Dette forumet hadde trengt en "liker" knapp!)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA