Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

Gjermund

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 22. april 2013, klokken 10:16
Sitat fra: Gjermund på mandag 22. april 2013, klokken 09:32Har sett mange kommentere det med hengerfeste og AWD, i tillegg klager magne på takhøyden bak.

Det virker for meg som Model X er mer rett bil for dette segmentet.
Mest sannsynlig blir det nok Model X på meg, ja. Men det er også mulig det blir en senere versjon av Model S eller 3. generasjon.

Jeg er i alle fall ikke en early adopter. Jeg havner mer i early majority.
Sitat fra: Gjermund på mandag 22. april 2013, klokken 09:32Tror egentlig ikke Model S kommer til snu så mange hoder i Norge bortsett fra helt i begynnelsen, det blir nok for mange av dem til det etter hvert.
Det var egentlig det jeg prøvde å si. ;)

Det man får igjen for å være early adopter er wow-faktoren der folk snur seg etter bilen din, kommer opp til deg og spør hva dette er for noe rart, osv. På US forumet forteller de historier der folk har til og med fulgt etter de hjem, for så å spørre spørsmål om bilen. Og "Tesla time" er et helt vanlig begrep. En del eiere har brosjyrer i bilen om Model S de kan dele ut til de som kommer opp til de med spørsmål.

Når jeg kjøper min bil vil nok denne tiden være forbi, i hvert fall i Norge. Dette er prisen man betaler for et mer uttestet produkt.

Man kan se på dette som med f.eks i-phone. De som kjøpte den når den kom ut fikk et produkt som folk spurte spørsmål om og ble imponert over, men de fikk ikke copy/paste. De som kjøper en i-phone i dag får et mye bedre produkt, men ingen bryr seg i det hele tatt, da det er mer normalt å ha i-phone enn å ikke ha det.

Mener du at å slippe dette er prisen du betaler for å utsette? Jeg mener dette blir prisen jeg (mye mulig) betaler for å ikke utsette, men det noen ser som positivt ser vel andre som ikke fult så positivt.

Cirion

Sitat fra: Gjermund på mandag 22. april 2013, klokken 09:52Endringene som kom etter de første fikk bestilt, var jo bare å gi dere muligheten til å bestille pakker som andre produsenter antagelig bare at hadde latt de som bestilte senere gitt muligheten til å bestille.
Er utrolig fornøyd med at jeg også fikk lov til å oppgradere, enn at dette var noe som bare de som ikke hadde bestilt enda fikk lov til å legge på.

Endringene som jeg klikker på er de som er gjort i stillhet og som "stjeler" noe jeg har forventet å få. Slik som carbon diffuser, 21" på performance, Alcantara headliner, betale dobbelt for 21" på signature og nå tåkelys som er "slettet" ved å legge et kiipt plast deksel over.

Det hele tiden noen sånne greier, de som er nevnt over er de jeg er plaget over. Heldigvis er det kun carbon diffuser og tåkelys igjen. Ikke akkurat noe å avbestille for, eller angre kjøpet for.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Gjermund

Sitat fra: Cirion på mandag 22. april 2013, klokken 10:42
Sitat fra: Gjermund på mandag 22. april 2013, klokken 09:52Endringene som kom etter de første fikk bestilt, var jo bare å gi dere muligheten til å bestille pakker som andre produsenter antagelig bare at hadde latt de som bestilte senere gitt muligheten til å bestille.
Er utrolig fornøyd med at jeg også fikk lov til å oppgradere, enn at dette var noe som bare de som ikke hadde bestilt enda fikk lov til å legge på.

Endringene som jeg klikker på er de som er gjort i stillhet og som "stjeler" noe jeg har forventet å få. Slik som carbon diffuser, 21" på performance, Alcantara headliner, betale dobbelt for 21" på signature og nå tåkelys som er "slettet" ved å legge et kiipt plast deksel over.

Det hele tiden noen sånne greier, de som er nevnt over er de jeg er plaget over. Heldigvis er det kun carbon diffuser og tåkelys igjen. Ikke akkurat noe å avbestille for, eller angre kjøpet for.

Taktrekket er litt kjipt.

Er tåkelysene fjernet?

Endringer som at 21" ble tatt ut fra performance pakka før en finaliserer er endringer en må forvente frem til en har bestilt, men ting som kan gjøre at du velger å ikke bestille om du har veldig lyst på 21" og synes det begynner å bli dyrt.


Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Gjermund på mandag 22. april 2013, klokken 10:28Mener du at å slippe dette er prisen du betaler for å utsette? Jeg mener dette blir prisen jeg (mye mulig) betaler for å ikke utsette, men det noen ser som positivt ser vel andre som ikke fult så positivt.
Jeg er enig i at dette er noe som er både positivt og negativt.

Min forståelse av early adoptere er at de generelt sett syns det er positivt å få oppmerksomhet for sitt valg, og at dette er en av grunnene til å være så tidlig ute som mulig. Når man f.eks ser på de som importerer Model S fra USA for å få den 6 mnd tidligere, så er det vanskelig å se grunnen for å gjøre dette, om ikke for å få oppmerksomhet. Ulempene er ganske betydelige.

Det samme kan sies om signature - der betaler man ekstra for å få bilen tidligere (pluss litt ekstra greier som unik lakk). Da disse bilene er først ute vil det utvilsomt være flere problemer med disse enn med senere biler, og så skal man betale ekstra for dette? Om man ikke bryr seg om oppmerksomhet er det vanskelig å skjønne hvorfor man ikke venter litt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Gjermund

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 22. april 2013, klokken 11:36
Sitat fra: Gjermund på mandag 22. april 2013, klokken 10:28Mener du at å slippe dette er prisen du betaler for å utsette? Jeg mener dette blir prisen jeg (mye mulig) betaler for å ikke utsette, men det noen ser som positivt ser vel andre som ikke fult så positivt.
Jeg er enig i at dette er noe som er både positivt og negativt.

Min forståelse av early adoptere er at de generelt sett syns det er positivt å få oppmerksomhet for sitt valg, og at dette er en av grunnene til å være så tidlig ute som mulig. Når man f.eks ser på de som importerer Model S fra USA for å få den 6 mnd tidligere, så er det vanskelig å se grunnen for å gjøre dette, om ikke for å få oppmerksomhet. Ulempene er ganske betydelige.

Det samme kan sies om signature - der betaler man ekstra for å få bilen tidligere (pluss litt ekstra greier som unik lakk). Da disse bilene er først ute vil det utvilsomt være flere problemer med disse enn med senere biler, og så skal man betale ekstra for dette? Om man ikke bryr seg om oppmerksomhet er det vanskelig å skjønne hvorfor man ikke venter litt.

Jeg er ikke lei meg for at jeg har 2261 og ikke er blandt de første. Tenker noen ganger det hadde vært fordel å venten enda litt.

Tesladigger

Helt enig, sitter selv med nr. 2268 og syns det er helt ok med tanke på alle disse tingene som fortsatt er uklare.
Av og til tenker jeg også på å utsette til neste vår. ???
Men det blir fort valgets kval om å få bilen raskest mulig (les okt) kontra det å kanskje sikre seg litt bedre mot barnesykdommer, samt start ut med ny bil en vår dag i 2014 isteden for høsten 2013.
Vel vel sitter fortsatt og gleder meg da. ;D
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Wenche

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 22. april 2013, klokken 11:36
Sitat fra: Gjermund på mandag 22. april 2013, klokken 10:28Mener du at å slippe dette er prisen du betaler for å utsette? Jeg mener dette blir prisen jeg (mye mulig) betaler for å ikke utsette, men det noen ser som positivt ser vel andre som ikke fult så positivt.
Jeg er enig i at dette er noe som er både positivt og negativt.

Min forståelse av early adoptere er at de generelt sett syns det er positivt å få oppmerksomhet for sitt valg, og at dette er en av grunnene til å være så tidlig ute som mulig. Når man f.eks ser på de som importerer Model S fra USA for å få den 6 mnd tidligere, så er det vanskelig å se grunnen for å gjøre dette, om ikke for å få oppmerksomhet. Ulempene er ganske betydelige.

Det samme kan sies om signature - der betaler man ekstra for å få bilen tidligere (pluss litt ekstra greier som unik lakk). Da disse bilene er først ute vil det utvilsomt være flere problemer med disse enn med senere biler, og så skal man betale ekstra for dette? Om man ikke bryr seg om oppmerksomhet er det vanskelig å skjønne hvorfor man ikke venter litt.
Betaler kun ca 9' ekstra for å få S Signature, og raskest mulig levering, i forhold til S Production :)
Jeg regner med at de har produksjonslinja klar nå, og at eventuelle problemer vil være de samme enten det er Signature eller Production, i nærmeste fremtid  ::)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Djur1


Jeg kansellerer min bestilling idag. P183. Grunn:

Bilen er i mine øyne ikke helt ferdig. Mye uavklart. En annen ting er at jeg synes hele baksetet er feilkonstruert.

Taket er så lavt bak at en kommer oppi med hodet, derfor er setet satt så lavt at en skal få plass og da blir vinkelen så rar på setet at lårstøtten mangler.I tillegg er nakkestøttene bak direkte farlige, når de er så lave.

Mulig jeg tar litt hardt i her, men det er i mine øyne smartere å vente til kanskje x eller en modell som ikke har så mye ukjente løsninger som er blitt nevnt i denne tråden tidligere.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

petersv

Ser den, skulle bare ønske du hadde 5 nummer lavere, da hadde jeg hoppet et steg fram i køen :D

RunarBT

Sitat fra: Djur1 på tirsdag 23. april 2013, klokken 08:45

Jeg kansellerer min bestilling idag. P183. Grunn:

Bilen er i mine øyne ikke helt ferdig. Mye uavklart. En annen ting er at jeg synes hele baksetet er feilkonstruert.

Taket er så lavt bak at en kommer oppi med hodet, derfor er setet satt så lavt at en skal få plass og da blir vinkelen så rar på setet at lårstøtten mangler.I tillegg er nakkestøttene bak direkte farlige, når de er så lave.

Mulig jeg tar litt hardt i her, men det er i mine øyne smartere å vente til kanskje x eller en modell som ikke har så mye ukjente løsninger som er blitt nevnt i denne tråden tidligere.

Trist å måtte vente da, enda 1-2 år?

Baksetet, synes det var overraskende ok eg etter prøvetur. 
Eg var skeptisk etter å kun ha prøvesittet bilen inne i showrommet, men da var det stresset situasjon og mykje folk.. når eg fekk sitte og slappe av under kamerat sin kjøring, var det meget komfortabelt i midten (185cm).

Om eg satt eg heilt rak i ryggen, så subbet eg håret litt borti taket og nakkestøtten var for lav. Fant eg ein meir avslappet stilling, bittelitt ned i setet, så tok eg ikkje oppi taket og nakkestøtten var perfekt. Eg sitter aldri korrekt ellers, hverken i sofa, egen bil eller på kontoret.. så fann ut at eg kan jo sitte som eg pleier i Teslaen og.;-)

Uansett, om du synes Model X passer bedre ditt behov, så er det riktig avgjørelse. Det er mykje penger, ein skal være sikker på at ein vil ha ein slik bil og at den dekker ens behov.

Zneip

Sitat fra: Djur1 på tirsdag 23. april 2013, klokken 08:45

Jeg kansellerer min bestilling idag. P183.


Er det ikke mulig å overdra produksjonsnummer når noen ønsker å trekke seg? Sikkert noen som ønsker å hoppe frem i køen :) Selv skal jeg ikke ha en P - ellers kunne jeg godt tenkt meg kortere ventetid (Har #3273 i dag)
Nord Trøndelag | X90D

Celter

Sitat fra: Zneip på tirsdag 23. april 2013, klokken 10:54
Sitat fra: Djur1 på tirsdag 23. april 2013, klokken 08:45

Jeg kansellerer min bestilling idag. P183.



Er det ikke mulig å overdra produksjonsnummer når noen ønsker å trekke seg? Sikkert noen som ønsker å hoppe frem i køen :) Selv skal jeg ikke ha en P - ellers kunne jeg godt tenkt meg kortere ventetid (Har #3273 i dag)

Du skal nok ha en "P" du også. P står for Produksjonsmodell ( i motsetning til Signature) og ikke Performance som du kanskje trodde.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Zneip

Sitat fra: Celter på tirsdag 23. april 2013, klokken 10:59
Sitat fra: Zneip på tirsdag 23. april 2013, klokken 10:54
Sitat fra: Djur1 på tirsdag 23. april 2013, klokken 08:45

Jeg kansellerer min bestilling idag. P183.



Er det ikke mulig å overdra produksjonsnummer når noen ønsker å trekke seg? Sikkert noen som ønsker å hoppe frem i køen :) Selv skal jeg ikke ha en P - ellers kunne jeg godt tenkt meg kortere ventetid (Har #3273 i dag)

Du skal nok ha en "P" du også. P står for Produksjonsmodell ( i motsetning til Signature) og ikke Performance som du kanskje trodde.

Se det ja - så feil kan man ta :) Søkte litt rundt på forumet rundt dette med å overdra en reservasjon - og det ser ikke ut til å være så lett....
Nord Trøndelag | X90D

Lars C. Krogenæs

Denne tråden belyser endel interessante momenter og har fortjent omtale på elbil.no:

http://www.elbil.no/elbiler/974-har-du-baller-til-a-kjope-tesla-model-s

Da er vi også sikret at Tesla leser her også....

Lars
Forum Admin

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA