Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

toppi

Jeg ville da aldri gått inn på Citroën, Ford, Skoda, Toyota + mange flere sine merkes forum og listet opp alle de tingene jeg ikke liker ved disse bilene og hvorfor jeg ikke vil kjøpe de..

Du er rimelig keen på bilen når du legger ut slike lister over ting
stikker kjepper i hjulen for drømmen..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

NTesla

Sitat fra: Olemann på onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:30
Selsomt å lese denne tråden, nesten mat for psykologer eller predikanter dette.

Hvorfor i alle dager skal en person mistenkeliggjøres med at han er Audi selger, har lite penger, skjult agenda etc. selv om han ønsker å dele sine tanker bak at han IKKE handlet bil?

Det er da vitterlig flere tusen ord å lese om mine første timer i TMS, trenger vi høre enda et innlegg om syk akselerasjon eller at bilen er hardere å kjøre på 21" enn på 19"? 

Nei, befriende å lese var dette, det samme med tråden om feil og mangler, det er jo nettopp slike innlegg som er stimulerende både for de av oss som er usikre, og for de som snart skal hente sin bil - og kan bruke info som sjekkliste.

Skal Tesla tråden være en kjønnsløs pamflett for de frelste, skal man følge Bush i en tale etter 7/11;  "Enten er du med oss, eller du er med terroristene"  Eller skal de som har noe fornuftig å si om hvorfor de hoppet av, er skuffet over bagasjerom fullt av vann osv også få heve pennen?

Mvh Ole
+1

Samme skjer forøvrig når det er snakk om "luksusbil vs. familiebil", "subsidiert vs. ikke subsidiert" osv. Det skulle vært en disclaimer på dette forumet med disse "vedtatte sannhetene". :)

petersv

Sitat fra: Leaffen på fredag 04. oktober 2013, klokken 04:33
Ingen røyk uten ild. Etterpåklokskap er den største klokskap. Her kan jeg i hvert fall bidra.

Jeg må si jeg virkelig er glad at jeg kansellerte bestillingen min i vår. Mine verste antagelser slo til skikkelig. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7683.0.html

Tesla har absolutt ikke infridd. Tesla har ikke kontroll på kvaliteten. Hva jeg sikter til? Det er ikke nødvendig å rippe opp i dette for dere forumlesere. Dere skjønner hva jeg mener.

Men jeg vet med meg selv at jeg hadde vært skikkelig irritert på meg selv hvis jeg hadde blitt stående ett eller annet sted med noen av de problemene som man kan lese eksempler på her inne. 12V batteri som bare lader ut? Software som ikke blir oppdatert? Finner bilen med åpne vinduer. Osv? Merkelige saker. Synes vi hørte om disse 12V problemene fra US-forumet også. Hvorfor fortsetter disse problemene da? Makter ikke Tesla å finne feilene? Hva med hele listen over feil og mangler. Her har jo dere forumdeltakere gjort en fantastik god terapijobb for meg. Det er ganske godt å få det presentert litt systematisk. Det setter det hele litt i perspektiv. På godt og vondt.

Det aller verste hadde vært å stå der som en annen tulling, og vite at jeg gikk inn i dette med åpne øyne. Bilen våkner ikke etter 4 dager på flyplassen. Taxi og telefonbråk med kundeservice. 12V i nosecone som åpnes med kredittkort i sprekken. Det hadde jeg aldri orket. Kan dere ikke se det ironiske i en slik situasjon? Jeg hadde nok gitt F i hele bilen, bedt Tesla om å hente dritten! Og bedt om pengene tilbake. Så derfor overskriften. GLAD JEG KANSELLERTE.

Menigheten vil nok si at jeg er ganske bakstreversk... Men skitt i det, tenker jeg. Det kan jeg leve med.

Det har gått noen måneder nå etter at jeg kansellerte. Har vært innom forumet litt innimellom, for å følge med. Og for å få bekreftet at jeg ikke behøver å angre på mitt valg.

Suget har bleknet. Jeg tenker at jeg driter i hele forumlesningen fremover. Kan noen vennligst sende meg en PM når ting funker som det skal? Og da tenker jeg "Funker helt som den skal". Feillisten er tom og alt er bare fryd og gammen. Da skal jeg vurdere det på nytt.

Forresten... Nå må jeg huske å endre nicket mitt tilbake der det var. Vi snakkes kanskje som Leaffen? En gang i fremtiden?

Ikke en smule bitter på at du ikke kjøpte og videresolgte med 100k i gevinst slik som mange gjør på finn? Det er jo en halv Leaf ;)

Newbee

Jeg vil takke de som også bidrar med konstruktive argumenter for hvorfor de IKKE kjøper/avbestiller Tesla. Selv er jeg opptatt av å få et så nyansert faktabasert bilde som mulig FØR jeg jeg legger over en halv million på bordet for en bil nesten ingen har noen erfaring med.
Jeg forstår ut fra mange av innleggende på denne tråden at flere blir provosert av innlegg som inneholder motargumenter. Det er synd at det kun skal være lov å komme med forherligelse, når vi vet sikkert at Tesla sikkert ikke er rett bil for alle.

Selv har jeg allikevel valgt å bestille, vel vitende om at problemer og frustrasjon vil komme. Men takket være de som forsøker å ha beina på jorda og bidrar med argumenter på "mot"-siden, er valget mitt mer reflektert og jeg er forberedt en del problemer jeg ikke ville kjent til før de evt inntreffer.

Vh.

Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

MinTesla

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

SimenT

Tror ikke det er lurt å avbestille uansett.

Kjøp bilen, hvis en fortsatt er skeptisk etter en uke eller to - selg med profitt på finn.no
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Epleskreller

Sitat fra: Newbee på lørdag 19. oktober 2013, klokken 08:40
Jeg vil takke de som også bidrar med konstruktive argumenter for hvorfor de IKKE kjøper/avbestiller Tesla. Selv er jeg opptatt av å få et så nyansert faktabasert bilde som mulig FØR jeg jeg legger over en halv million på bordet for en bil nesten ingen har noen erfaring med.
Jeg forstår ut fra mange av innleggende på denne tråden at flere blir provosert av innlegg som inneholder motargumenter. Det er synd at det kun skal være lov å komme med forherligelse, når vi vet sikkert at Tesla sikkert ikke er rett bil for alle.

Selv har jeg allikevel valgt å bestille, vel vitende om at problemer og frustrasjon vil komme. Men takket være de som forsøker å ha beina på jorda og bidrar med argumenter på "mot"-siden, er valget mitt mer reflektert og jeg er forberedt en del problemer jeg ikke ville kjent til før de evt inntreffer.

Vh.

Enig med deg. Det er mange grunner til å la være å kjøpe bilen. Man må veie for og i mot. Jeg landet på "kjøp" og har ikke angret siden. Min første tråd her var forøvrig noe sånt som "hvorfor skal jeg ikke kjøpe TMS?" Bilen passer for mange, men ikke alle.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

LCBL

Jeg har kjørt TMS i snart 6 uker og har egentlig bare en ting å si. Bilen er et eventyr! I hvert fall for meg som ikke er vant til å kjøre biler som med fossile avgifter koster mellom 1 og 2 mill. Jeg har ikke opplevd noe form for fusk eller tull så langt (kjørt ca 3500 km), jeg har oppdatert softwaren uten utfordringer og opplever ellers at alt fungerer som forventet. Bilen sitter som støpt på veien og har fantastisk kjørekomfort og kjøreegenskaper. Nå er jeg veldig spent på vinteren hvor vi reiser mye til fjellet på glatte veier. Det bringer meg over på det jeg ikke er særlig fornøyd med og det er "pakken" rundt leveransen av bilen. Jeg lever av fornøyde kunder selv så jeg er kanskje litt kravstor, men servicen rundt Tesla i Norge bærer veldig preg av at de ikke er ajour og at de har store utfordringer med å håndtere volumet. Dagen før avtalt levering fikk jeg en sms om at de ikke kunne levere bilen dagen etter likevel. SMS??? Ringer man ikke litt høflig og ydmyk når man finner ut dagen før at man ikke kan levere en bil til 6-700.000? Selve utleveringen noen dager senere på en avsidesliggende parkeringsplass med en hyggelig, men relativt slakk representant løftet ikke akkurat inntrykket. Og enda mindre imponert ble jeg når jeg oppdaget at taket var fult i sorte fingermerker fra vedkommende som hadde klargjort bilen som da tydeligvis hadde glemt å vaske hendene sine??? Jeg har kjøpt nye biler før og det har alltid vært stas å hente ny bil. Dette var ikke stas, det var nedtur! Skuffelse ble heldigvis raskt til glede så snart jeg forlot parkeringsplassen og startet min første kjøretur på egenhånd, men gleden ser ut til å bli kortvarig. Ved overtagelse fikk jeg beskjed om at ladeadapteret og vinterdekkene var litt forsinket, eller som han sa "det er rett rundt hjørnet". Vinterdekkene har jeg fortsatt ikke fått og ladeadapteret fikk jeg omsider opplyst først ville komme i første kvartal 2014. Begge deler er ganske vesentlige for oss som bruker bilen som hovedbil i en familie på 5. De klarer altså å lage verdens mest innovative bil, men de klarer ikke å produsere et enkelt plastadapter og levere vinterdekk i tide. Gummimatter kan de heller ikke levere. Enkle produkter som burde være hyllevare. Så nå står jeg her med et eventyr av en bil som snart må parkeres fordi jeg ikke får levert vinterdekk som jeg har kjøpt og betalt og som skulle vært levert for lenge siden. Ingen i Tesla kan fortelle meg noe som helst om når jeg kan forvente levering heller. Jeg er ikke kjent for å være hverken sær eller sur, men dette er dessverre ikke godt nok uansett hvor bra produktet er.

Teslanewbie

Ser et problem her. Hvem går fra hva?
Jeg har bare eiet premiumbilar, jeg godtar Ikke en masse irriterende småfeil ..
At Citroën eller Fiat har feil på diverse ting synes jeg er irrelevante , tesla s er en bil som i andre land konkurrerer med Porsche , Lexus og Mercedes . Det er fra disse merkene som tesla ønsker å lokke kjøpere .. Det er en særnorsk sak at her til lands er det Toyota, Fiat og Citroën eiere som ser ut å være majoriteten av nye tesla S eiere ..  Kommer man fra disse merkene ser jeg at det er naturlig å overse feil...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Batteritralla

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 02. februar 2014, klokken 12:04
Ser et problem her. Hvem går fra hva?
Jeg har bare eiet premiumbilar, jeg godtar Ikke en masse irriterende småfeil ..
At Citroën eller Fiat har feil på diverse ting synes jeg er irrelevante , tesla s er en bil som i andre land konkurrerer med Porsche , Lexus og Mercedes . Det er fra disse merkene som tesla ønsker å lokke kjøpere .. Det er en særnorsk sak at her til lands er det Toyota, Fiat og Citroën eiere som ser ut å være majoriteten av nye tesla S eiere ..  Kommer man fra disse merkene ser jeg at det er naturlig å overse feil...
[/quote

Kongeinnlegg :-)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Birger

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 02. februar 2014, klokken 12:04
Ser et problem her. Hvem går fra hva?
Jeg har bare eiet premiumbilar, jeg godtar Ikke en masse irriterende småfeil ..
At Citroën eller Fiat har feil på diverse ting synes jeg er irrelevante , tesla s er en bil som i andre land konkurrerer med Porsche , Lexus og Mercedes . Det er fra disse merkene som tesla ønsker å lokke kjøpere .. Det er en særnorsk sak at her til lands er det Toyota, Fiat og Citroën eiere som ser ut å være majoriteten av nye tesla S eiere ..  Kommer man fra disse merkene ser jeg at det er naturlig å overse feil...
Nå har vel ikke Toyota noe mere feil en Mercedes og en del andre premium biler?

Dersom du tror at en helt ny produsent med sin første volummodell vil ha samme lave feilrate som de beste på feilratestatistikkene, så som Porsche, Lexus, Toyota osv. da tror jeg du bommer litt....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

TS

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 02. februar 2014, klokken 12:04
Ser et problem her. Hvem går fra hva?
Jeg har bare eiet premiumbilar, jeg godtar Ikke en masse irriterende småfeil ..
At Citroën eller Fiat har feil på diverse ting synes jeg er irrelevante , tesla s er en bil som i andre land konkurrerer med Porsche , Lexus og Mercedes . Det er fra disse merkene som tesla ønsker å lokke kjøpere .. Det er en særnorsk sak at her til lands er det Toyota, Fiat og Citroën eiere som ser ut å være majoriteten av nye tesla S eiere ..  Kommer man fra disse merkene ser jeg at det er naturlig å overse feil...

Kjøper man den første versjonen av den første bilen en fersk bilprodusent lager selv fra bunnen, så må man være ganske optimistisk om man ikke forventer småfeil og noen manglende løsninger..

Min fornuft sa "vent et par år på forbedret versjon", men jeg som endel andre klarte ikke å ventet etter 4-5 år med spenning og vi har tror på at TM prøver sitt beste og har dyktige ingeniører på laget og i toppledelsen.
Vi gikk inn i det med åpne øyne og en tro på fremtiden.

De som hoppet på "bølgen" etter mediestormen i sommer har kanskje ikke gått inn i det med like åpne øyne.


Småfeil og store feil på nye premiumbiler forresten ikke noe man utelukker..

Min har fungert feilfritt siden oktober.  Den har bare skremt meg med et par ubregrunnede feilmeldinger og ladetrøbbel en gang før jeg oppgraderte til siste FW.
Det er ikke mange biler på markedet som blir bedre og bedre som månedene går.
Det skal Model S gjøre..
Velg årlig service, så bytter de nok mer enn du forventer..

Fiat og Citroën ??? Hvor får du det fra ?
Audi, MB , Toyota , BMW etc er nok mer korrekt (oppsummert i mitt hode)

Og vi bor Norge ..her er t.o.m. med Passat en "konkurrent .."

Jeg er sikker på at neste versjon av Model S vil være veldig mye bedre på noen "Premium områder" etter ett eller to år i det tyske markedet..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

toS

Denne tråden er helt utrolig. Hva er poenget? Sutre over en bil man ikke har bestilt for liksom å overbevise seg selv og andre om at det nok allikevel er det smarteste valget? Og for sikkerhets skyld pakke det inn i en premium-argumentasjon slik at det blir litt uangripelig tillegg. For som vi alle vet er det jo aldr noen feil på BMW eller MB.....

Bjørn

Sitat fra: toS på søndag 02. februar 2014, klokken 21:08
Denne tråden er helt utrolig. Hva er poenget? Sutre over en bil man ikke har bestilt for liksom å overbevise seg selv og andre om at det nok allikevel er det smarteste valget? Og for sikkerhets skyld pakke det inn i en premium-argumentasjon slik at det blir litt uangripelig tillegg. For som vi alle vet er det jo aldr noen feil på BMW eller MB.....

+1

MyTess

Det må være lov å ha forskjellige meninger på et forum uten at andre skal kalle det sutring!


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA