Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: pej på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 22:57

3.  Hjulstøy i 110-120km/t (som er 90% av min reise til og fra jobb)

Skjønner godt at du kan bli skeptisk til hjulstøyen hvis bilen du har prøvd er en pre EU-modell med 21" 35-profil dekk. Jeg var litt skeptisk selv. Som deg så har også jeg erfaring fra Leaf, og synes Leafen er mer stillegående enn Teslaen med 21" ndg. dekkstøy. Derfor var det enkelt for meg å velge 19". Jeg ser også i andre tråder her at Teslasjåfører erfarer at Nokia piggdekk (19") både er stillere og gir lengre rekkevidde enn 21" sommerdekkene de har byttet fra.

For meg er det et lite mysterium at såpass mange velger å betale ekstra for 21" når man vet at dette øker dekkstøyen som jo er så viktig støykilde i elbiler som ikke har nevneverdig motorstøy. Selv ville jeg valgt 19" også om 21" var en kostnadsfri opsjon, men jeg er kanskje litt sær på det punktet?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

fonberg

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:11
Synes selv det er litt rart at alle tråder som denne automatisk blir blant de mest leste og kommenterte i flere uker etterpå.

Hvorfor skal mange for enhver pris forsvare bilkjøpet sitt?
Og hvorfor gidde å bruke masse tid på å forklare hvorfor man IKKE kjøper noe, når det helt klart dreier seg om å forsvare egne valg heller enn å komme med konstruktiv kritikk.

Ugh, litt lei av tråder som dette merker jeg

Jeg synes det er helt naturlig at de negativt ladde trådene blir "populære", for de er i klart mindretall og skiller seg jo derfor ut blant alle de positive trådene. Det er også et sunt tegn at mange som interesserer seg for TMS også vil lese argumenter MOT å kjøpe bilen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Olemann

Selsomt å lese denne tråden, nesten mat for psykologer eller predikanter dette.

Hvorfor i alle dager skal en person mistenkeliggjøres med at han er Audi selger, har lite penger, skjult agenda etc. selv om han ønsker å dele sine tanker bak at han IKKE handlet bil?

Det er da vitterlig flere tusen ord å lese om mine første timer i TMS, trenger vi høre enda et innlegg om syk akselerasjon eller at bilen er hardere å kjøre på 21" enn på 19"? 

Nei, befriende å lese var dette, det samme med tråden om feil og mangler, det er jo nettopp slike innlegg som er stimulerende både for de av oss som er usikre, og for de som snart skal hente sin bil - og kan bruke info som sjekkliste.

Skal Tesla tråden være en kjønnsløs pamflett for de frelste, skal man følge Bush i en tale etter 7/11;  "Enten er du med oss, eller du er med terroristene"  Eller skal de som har noe fornuftig å si om hvorfor de hoppet av, er skuffet over bagasjerom fullt av vann osv også få heve pennen?

Mvh Ole

el-fanboy

Sitat fra: laumb på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 23:27
Enda en som er ute å søker bekreftelse på sitt valg?

Noen som klarer å grave opp en tilsvarende tråd til meg så vi kan slå dem sammen? Tror vi har en eller to til. ;)

Du kan jo få etpar-tre her, laumb  ::)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7683.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9720.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9816.0.html

Alle trådene passer kanskje best i den førstnevnte. Personlig synes jeg det er besynderlig at folk som avbestiller bilen har behov for å opprette en egen tråd om det. Det er jo ikke sånn at de som bestiller bilen og gjennomfører handelen oppretter hver sin tråd om hvor god de synes bilen er.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

frekri

Å starte en slik tråd er helt klart et rop om hjelp! For de har jo egentlig sykt lyst på en Tesla! :)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

laumb

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:32

Noen som klarer å grave opp en tilsvarende tråd til meg så vi kan slå dem sammen? Tror vi har en eller to til. ;)

Alle trådene passer kanskje best i den førstnevnte. Personlig synes jeg det er besynderlig at folk som avbestiller bilen har behov for å opprette en egen tråd om det. Det er jo ikke sånn at de som bestiller bilen og gjennomfører handelen oppretter hver sin tråd om hvor god de synes bilen er.

Takk! Satt på mobil når denne dukket opp.

Slo sammen alle trådene til en gigatråd de som har avbestillt kan sutre i. :)

teslaslaven

Sitat fra: Olemann på onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:30
Bush i en tale etter 7/11

Pølser og cola til folket?  :-\

Nei takk, jeg driter i hvorfor folk IKKE kjøper Tesla. Akkurat som jeg ikke har laget følgende tråder på ulike fora:
1. Hvorfor jeg ikke er kristen.
2. Hvorfor jeg ikke bor på landet.
3. Hvor jeg ikke har langt hår.
4. Hvorfor jeg ikke soler meg i solarium.
5. Hvorfor jeg ikke er utro.
6. Hvorfor jeg ikke drar på charterferie.
7. Hvorfor jeg ikke sover med underbuksa på.

Må vel vurdere det etter hvert.

Sjøhyene

Nei, befriende å lese var dette, det samme med tråden om feil og mangler, det er jo nettopp slike innlegg som er stimulerende både for de av oss som er usikre, og for de som snart skal hente sin bil - og kan bruke info som sjekkliste.

Skal Tesla tråden være en kjønnsløs pamflett for de frelste, skal man følge Bush i en tale etter 7/11;  "Enten er du med oss, eller du er med terroristene"  Eller skal de som har noe fornuftig å si om hvorfor de hoppet av, er skuffet over bagasjerom fullt av vann osv også få heve pennen?

Mvh Ole

Selvfølgelig skal det negative belyses. For min egen del så bruker jeg mest tid på å lese tråder som omhandler et eller annet problem-tema.

Problemet med tråder som denne er nettop det av man starter med å remse opp en hel drøss av ting som en person synes er negativt. Diskjusjonen som følger da blir bare rotete og ofte fordummende.
Problemer bør tas opp i egne tråder slik som "Problemer med 12V batteri", "Bilen støyer for mye", "Interiøret føles billig" osv osv.

Min menig i hvertfall...
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

daggad

Sitat fra: teslaslaven på onsdag 16. oktober 2013, klokken 15:17

Nei takk, jeg driter i hvorfor folk IKKE kjøper Tesla.

Hvorfor leser du tråden og kommenterer da..? ;)
Tåpelig om dette forumet blir et Tesla loveboy sted der en bare skal prise bilen uansett. Det er utvilsomt mye rusk med den nå i begynnelsen og den er slett ikke for alle.
Jeg som vurderte bilen synes slike tråder var fine. Overskriften var jo klar så jeg skjønner ikke de som "er så lei slike tråder"..

Ikke les de da !  ;D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:17
For meg er det et lite mysterium at såpass mange velger å betale ekstra for 21" når man vet at dette øker dekkstøyen som jo er så viktig støykilde i elbiler som ikke har nevneverdig motorstøy.

Det kommer vel an på hva du legger vekt på. For min del er hjulstøyen med 21" klart innenfor det akseptable og det er ikke noe jeg ville lagt mye energi på å få ytterligere ned for min egen del ihvertfall. Andre prioriterer annerledes.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teslaslaven

Sitat fra: daggad på onsdag 16. oktober 2013, klokken 15:42

Nei takk, jeg driter i hvorfor folk IKKE kjøper Tesla.

Hvorfor leser du tråden og kommenterer da..? ;)
Tåpelig om dette forumet blir et Tesla loveboy sted der en bare skal prise bilen uansett. Det er utvilsomt mye rusk med den nå i begynnelsen og den er slett ikke for alle.
Jeg som vurderte bilen synes slike tråder var fine. Overskriften var jo klar så jeg skjønner ikke de som "er så lei slike tråder"..

Ikke les de da !  ;D

Det skal selvsagt ikke stå uimotsagt når noen kritiserer ens elskede.

SimenT

Bush i en tale etter 7/11

Pølser og cola til folket?  :-\

Nei takk, jeg driter i hvorfor folk IKKE kjøper Tesla. Akkurat som jeg ikke har laget følgende tråder på ulike fora:
1. Hvorfor jeg ikke er kristen.
2. Hvorfor jeg ikke bor på landet.
3. Hvor jeg ikke har langt hår.
4. Hvorfor jeg ikke soler meg i solarium.
5. Hvorfor jeg ikke er utro.
6. Hvorfor jeg ikke drar på charterferie.
7. Hvorfor jeg ikke sover med underbuksa på.

Må vel vurdere det etter hvert.

Dette er vel strengt tatt et Teslaforum, helt enig at dine charteropplevelser ikke hører hjemme her :D
Hvorfor man vurderer, eller hopper av køen er dog relevant for forumet.

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

AllanW

Hehehe  :'( :'( :'( :'(

Sitat fra: laumb på onsdag 16. oktober 2013, klokken 15:16
Sitat fra: el-fanboy på onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:32

Takk! Satt på mobil når denne dukket opp.

Slo sammen alle trådene til en gigatråd de som har avbestillt kan sutre i. :)
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

AttackOfTheMac

Ser ikke noe problem med denne tråden. Bare fordi jeg ikke er enig selv betyr ikke at andre ikke skal få si sin mening...Skal forumet kun være som de som er har/kommer til å kjøpe bilen ?

Bjoris

På samme måte som det selvsagt må være lov å være negativ til bilen så må det også gå ann å diskutere de punktene som kommer opp, er ikke det poenget med ett innlegg da? Hvis en ønsker å si noen uten at noen skal få si i mot så kan en ikke legge det ut på ett diskusjonsforum...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA