Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

TesLars

Du kan jo styre akselerasjonen ved å ikke tråkke for hardt på pedalen.
Oslo
Black Model S

Amper

Sitat fra: TesLars på onsdag 09. oktober 2013, klokken 00:11
Du kan jo styre akselerasjonen ved å ikke tråkke for hardt på pedalen.

eller enda bedre, du kan styre akselrasjonen ved å tråkke hardt på pedalen...  :o
P85D :o)

tho

Jeg er også svært skuffet. Tesla Model S støyer mer enn sykkelen min! For en drittbil.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Trøndertesla

Sitat fra: Ellbil på onsdag 09. oktober 2013, klokken 00:05
Hadde i dag min første prøvetur med mod S. Tenkte på forhånd å reservere. Det er lagt på is.

Eter noen meter rulling begynner støyen. Jeg har en Citroen C-zero fra før. Den er ikke støyfri, men den støyer mindre enn Tesla. Min brors Nissan Leaf, derimot, er stille som graven i forhold.

Da vi kom opp i 80 km/t var støyen like omfattende som i min kones Citroen C1. Vanlig samtale kan føres, men ikke uten å øke stemmevolum med et par decibel. Dette står i så sterk kontrast med premiumbiler at sammenligningen blir urettferdig.

Tesla er en umoden bil, og kommer nok med generasjon 2 om ikke så lenge, for dette holder ikke mål. Når inventaret er plastaktig sammenlignet med Audi, Mercedes og ikke minst sammenlignet med min tidligere Jaguar XF, som slettes ikke er en dyr bil, men som oppleves som lysår foran Tesla mht. komfort og luksus, blir prisen for høy, rett og slett. Og setet har dårlig støtte og virker billig, som resten av inventaret. Jeg vet jeg sannsynligvis banner i kirken nå, men noen må ta bladet fra munnen.

Da gjenstår altså denne akselerasjonen. Men såfremt du ikke er en erfaren rally- eller supersportsbilfører, så får du ikke brukt denne akselerasjonen. Den er rett og slett for voldsom. Jeg spår flere Tesla i grøfta etterhvert, om man har tenkt å bånne gassen. For dette er for viderekommende.

Jeg kan komme på å kjøpe en brukt etterhvert, pga rekkevidden, men da må prisen ned med 50 %. Og iflg kommentarer vil nettopp prisen gå raskt ned på Tesla.

Er du sikker på at du har prøvekjørt riktig bil? Støyer like mye som en Citroen C1 - en av verstingene i forhold til støy...? Kanskje alle vinduene var åpne og du trodde de var lukket?
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

frekri

Jeg prøvekjørte også i dag.

Jeg var imponert over støynivået, men jeg kjører Mondeo.

De har vel bare Tesla Performance med 21"? Hvis du ønsker mindre støy anbefaler de fleste 19" hjul. Det var også endel mer støy på de første testbilene de hadde enn de bilene som skulle leveres. Jeg er usikker på om de bilene er nå byttet ut med nye.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

jkirkebo

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 09. oktober 2013, klokken 00:32
Er du sikker på at du har prøvekjørt riktig bil? Støyer like mye som en Citroen C1 - en av verstingene i forhold til støy...? Kanskje alle vinduene var åpne og du trodde de var lukket?

Han har sikkert prøvekjørt en P85+ på 21" dekk. Den kan støye litt på grov asfalt. På finere asfalt er det lite støy. 19" på en S85 støyer nok en del mindre, men ikke på vilkår om jeg ville byttet uansett hvor stille den var. Personlig synes jeg ikke støyen i P85+ med 21" er plagsom på noen måte, men vi har alle forskjellige terskelverdier. Synes man at det støyer for mye så kjøper man selvsagt noe annet, men jeg ville i så fall prøvd å fått testet en bil på 19" først.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: frekri på onsdag 09. oktober 2013, klokken 00:40
Jeg prøvekjørte også i dag.

Jeg var imponert over støynivået, men jeg kjører Mondeo.

De har vel bare Tesla Performance med 21"? Hvis du ønsker mindre støy anbefaler de fleste 19" hjul. Det var også endel mer støy på de første testbilene de hadde enn de bilene som skulle leveres. Jeg er usikker på om de bilene er nå byttet ut med nye.

Man får snart testet  bilene på 19" hjul, vinterdekksesongen er i anmarsj ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Epleskreller

Sitat fra: frekri på onsdag 09. oktober 2013, klokken 00:40Det var også endel mer støy på de første testbilene de hadde enn de bilene som skulle leveres. Jeg er usikker på om de bilene er nå byttet ut med nye.

Den ene svarte på Alnabru er den som ble brukt til prøvekjøring før jul i fjor, den har reg EL23188 og har VIN 1227.. Men tror ikke de bruker den til prøvekjøring lenger.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eledille

På høstferie i utlandet hadde vi nettopp en nesten ny Avensis diesel (14k km) mens MS'en sto på Gardermoen. Fyttegrisen, for noe landbruksmaskineri. Den klapret og ristet så man kunne tro man hadde Parkinson og dessuten var den dau som en sild over 2500 rpm. Brukbart turtallsområde var 1600 til 2500 rpm, og den hadde ingenting ekstra å gi ved forbikjøring. En mindre detalj var at displayet i den var direkte komisk. Kontrasten til MS'en vår var enorm.

Jeg har standard fjæring og 19'' hjul og opplever MS'en som svært stille.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

sindrej

Folk har forskjellige forutsetninger for å bedømme f.eks. støy.  Jeg er enig i mye av det TS sier, men har altså kjøpt meg en MS likevel.  For meg finnes det nemlig ingen bedre bil til denne prisen.  Det betyr ikke at alt er perfekt, veldig langt fra.  Det er likevel en bra bil og bare tenk hvor bra en Tesla kan bli i fremtiden :)  Jeg frykter at da har tåget gått for meg for avgiftsspøkelset kommer nok.  Av en eller annen grunn finner folk det naturlig at biler skal være 2 til 3 ganger så dyre her som i andre land ?? !!

Å påstå den støyer er da å ta hardt i.  Jeg mener den er mindre stille enn den burde vært.

AreLib

et enig med TS ang "billig" plast, men det er normen i usa så det må man bare regne med, er også enig i at tesla burde lagt noen ekstra kroner i støydemping. men nå kjører jeg E-klasse bensin med 18"felger og lavprofil dekk den støyer mer enn den hvite P85+ jeg prøvde i bergen, når det gjelder setene fant jeg dem svært komfortable....men nå liker jeg heller ikke å bli klemt sammen i stolene så dette er vel smak og behag, de kommer nok med sportstoler som ekstrautstyr etter hvert vil jeg tro. når det gjelder fremtidig verdi så kan det diskuteres i det brede og vide.....blir det mva på elbiler så er det godt nytt for de som kjøpte i nåtid, når supercharger stasjonene er helt utbygd vil det også styrke etterspørslen, blir det bompenger og andre faste avgifter så reduseres etterspørselen. men når alt kommer til alt er det markedet som bestemmer og akkurat nå har de bestemt at det er helt ok å kjøpe brukt model s til langt over innkjøpspris. når det gjelder akselerasjonen så føler jeg at dine påstander ikke holder mål, det finnes flere tusen kraftige Audi, Mercedes, BMW her i landet men hvorfor ser jeg stort sett motorsvake 4hjulstrekkere i grøfta? de fleste har vett nok i toppen til og vurdere følgende: er veien rett? har jeg grep? har jeg klar bane? får man ja på de 3 spørsmål så er det ingen fare om det er bestemor på 85 eller joakim på 18 som gir flatt jern
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

shb

Vi har en Leaf og en Model S. Leafen er ikke noe stillere en S'en. Det er mye lyder fra dempere og oppheng som er vekk med luftfjeringen på S'en. Eneste er som flere nevner på ekstremt grov asfalt, der har S'en litt mer romlelyd. Selv om den er P85 med 21". Blir spennende å se hva som skjer med Pirelli 19" til uken. Telefonløsningen i S'en er mye bedre. Men kommer nok til å savne varmen i rattet.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

kjølholdt

Dette er egentlig bra. De som ikke er fornøyde etter prøvekjøring lar vær å kjøpe, jeg kommer ikke til å forsøke å overbevise noen som er misfornøyde etter prøvekjøring
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Lanber

Jeg skjønner ikke kritikken mot støy rett og slett. Min S85 er den stilleste bilen jeg har hatt noen gang.
Eneste måten å få mindre støy på er å ikke kjøre.

mrjalle

Sitat fra: Lanber på onsdag 09. oktober 2013, klokken 07:39
Jeg skjønner ikke kritikken mot støy rett og slett. Min S85 er den stilleste bilen jeg har hatt noen gang.
Eneste måten å få mindre støy på er å ikke kjøre.

+1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA