Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Strømbil, onsdag 01. mai 2013, klokken 20:50

« forrige - neste »

Strømbil

Har i en tid nå kun benyttet programmert lading om natten, opp til 80%.
I går slo jeg av dette, da jeg hadde bruk for å lade bilen på dagen, samt at jeg trengte 100% kapasitet.
Til min store forundring så starter ikke bilen å lade automatisk når jeg plugger den i lengre. Det virker som "programmeringen" fortsatt ligger aktiv, selv om jeg har vært inn i systemet å slått det av.
Må inn via carvings-app å starte lading nå, noe som er relativt tungvindt...

Noen som har vært borti lignende, evt. har noen tips?
Svart Nissan Leaf 2013.

snudet

#1
Trykk på knappen med klokke/ledning-symbol inne i bilen når bilen er av. Gå ut, plugg i kabelen og bilen lader seg til 100%. Denne knappen "bypasser" timeren.

snudet

Et generelt tips er: Les manualen. Alt står der.

snudet

Det er ikke sikkert at du har slettet timeren. Er litt rar layout på dette. Må bekrefte valg på de riktige stedene.

Rasmus.B

Det er en god del som har kjøpt seg Leaf som er importert fra Nederland, og de får med seg en manual på Nederlansk, men når det er sagt, så ligger det manualer for nedlasting tilgjengelig på nettet.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Strømbil

Takk for tips ang "bypass"-knapp, denne hadde jeg ikke fått med meg.
Har både fått med meg at det eksisterer en manual, samt lest i denne.
Mener selv at jeg har slettet alt av instillinger, men fortsatt oppfører bilen seg som at den har programmering aktiv. Var da altså ut etter å høre om andre hadde opplevd dette, evt. funnet en løsning på det.
Vil tro at en utkobling av 12v batteri i en liten periode, vil slette slike innstillinger, og dermed løse problemet mitt?
Svart Nissan Leaf 2013.

cra

Dersom du har Carwings kan du jo også overstyre ladinga til 100% fra app'en også etter at du har forlatt bilen. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trond Arve

Hva står det i dashboardet når du skrur av bilen? Aktiv timer indikeres vel der så vidt jeg husker?

Har også knotet med timer-oppsettet innimellom (ikke veldig brukervennlig....), ville dobbeltsjekket at ingen er aktive.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Strømbil

Begge står som av når jeg slår av bilen, så jeg er temmelig sikker på at jeg har deaktivert alt på riktig måte.
Skal innom forhandler ila. uka, og høre om de har noe tips.
Svart Nissan Leaf 2013.

lancerEvo

Forhandleren anbefalte å ikke lade mere enn til 80%, men har ikke gjort noe annet enn å sette i og lade over natt. Sliter det så mye at man virkelig ikkd bør lade mere en 80% daglig?


Mvh
Mvh

2002 Mitsubishi lancer evolution 7 RSII
2010 Mitsubishi ASX
1995 Mazdax626 -> 2013 Nissan leaf


artemiss

Ja, jeg opplevde det samme i går  ::)
Måtte vente 2 timer (tok en kopp kaffe ved en cafe og litt shopping) mens bilen ladet opp slik at jeg kunne komme meg hjem. Leste bruker manual da jeg kom hjem og lærte også om denne knappen. Jeg har prøvd det siden og det fungerte utmerket. Etter du har trykt på knappen har du 15 min. å kople til strøm for vanlig lading. Et spørsmål til deg - da du "slo av" ladetimeren, slo du av alle dagene? Det hadde jeg ikke gjort, så bilen ventet bare på den neste "ladedagen" som var på mandag.
Et lite tips er å lære seg de lys kodene som kommer opp bak frontruten når du setter bilen til lading, de står også i manualen. Lære man disse, kan man kjapt se hvordan bilen kommer til å lade seg (dvs. med ladetimer, eller på vanlig måte), da slipper man overraskelser. Lykke til  :D
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA