Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S - reservasjonsoversikt

Startet av nettknut, mandag 29. april 2013, klokken 13:32

« forrige - neste »

thoru

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. april 2013, klokken 01:22
Sitat fra: Griffel på mandag 29. april 2013, klokken 00:59
Sitat fra: thoru på søndag 28. april 2013, klokken 17:51
Synes du 50kr eks moms er billig? (det holder med ett spørsmålstegn for å understreke mitt poeng)
Ja egentlig synes jeg det.
Strøm, Investering, Vedlikehold etc. alt skal betales.

Uten å vite lengden på ladesesjonen er det umulig å si om det er billig eller dyrt. For 15 minutter er det relativt dyrt. For én ladesesjon, uansett tid, kan det bli meget billig om man trenger mye strøm.
mener jeg leste at det var pr tanking, altså 30min for en leaf med 50kW hurtiglader.
så ca 50eks mva(med 25%moms=62,5kr) for ca 10mil
eller litt usikker på om det er 30min. har jo hørt det er hurtigladere som lar deg lade kun 15min om gangen.

Har full forståelse at strøm, intestering, vedlikehold skal betales. men den prisen der var litt høy synes nå jeg. uansett så fungerer et marked slik at prisen må settes til hva markedet vil betale. om markedet ikke er villig til å betale så mye som skal til for å dekke utgiftene, ja da har ikke livets rett. Så vært interessant hva de virkelig må minimum ha inn for at det skal gå rundt. Jeg er i værtfall ikke villig til å betale så mye som det er skissert i planene.  Så vi kan vel være enige om å være uenige om prisen? men jeg ønsker selfølgelig at vi får så mange hurtigladere som vi kan. spesielt slik at det går an å reise distansene. så du kan vel si ja jeg er villig til å betale prisen om det er lading for å reise distanse, da man vil ha minst mulig reisetid.

Ingebrigt

At strøm koster er greit, men en fastpris på lading blir feil på alle måter. Tar hurtigladereier betalt (2kr) pr kwh vil vi unngå at folk blir stående og oppta ladeplass bare fordi de vil ha valuta for pengene, det vil da være lønnsomt å kjøre videre straks du har nok til å føle deg trygg på å komme frem til destinasjonen hvor du kan langsomlade til en helt annen pris.

Thomas Parsli

Hvis man skal lade på en togstasjon er det vel fordi man har tatt toget et sted og derfor ikke kommer tilbake på en stund? På en togstasjon synes jeg semihurtiglader er en god idé. Med ladeplass og rabattert parkeringsavgift ville nok fler byttet til elbil.

Hurtigladere bør plasseres der det er annen infrastruktur (butikker, spisesteder etc.), eller langs motorvei.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

thoru

#18
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 29. april 2013, klokken 10:08
Hvis man skal lade på en togstasjon er det vel fordi man har tatt toget et sted og derfor ikke kommer tilbake på en stund? På en togstasjon synes jeg semihurtiglader er en god idé. Med ladeplass og rabattert parkeringsavgift ville nok fler byttet til elbil.

Hurtigladere bør plasseres der det er annen infrastruktur (butikker, spisesteder etc.), eller langs motorvei.

Thomas

Godt poeng. Håper de plasserer de slik. Da slipper man å stå å se på ladestatus :p

Interessant å se på prisene til evpower:
http://www.evpower.no/index.php/produkter/privatkunder
Alt kommer vel litt an på hvor ofte man skal bruke slike hurtigladere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA