Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utstyr / Varianter vi håper Model S kommer med.

Startet av tomrh, mandag 29. april 2013, klokken 11:58

« forrige - neste »

tomrh

Hentet nettopp en svær eske som var 146x46x43 cm, la ned baksetet og dyttet passasjersetet så langt fram som mulig. Hadde enda 3-4 cm å gå på i lengden. Utrolig hva man får plass til i en trilling! Hadde denne eska fått plass i en Leaf mon tro?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Trond Arve

Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 17. april 2013, klokken 14:48
Hadde denne eska fått plass i en Leaf mon tro?
Trillingen din får plass inni Leafen min  ;D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

tomrh

#2
Morsom du.  ;)
Faktisk ville det ikke gått. Nå har ikke jeg Leaf men et bilde av bagasjerommet avslører at baksetene ikke er nedfellbare, og eska er for bred til å gå på tvers.

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 17. april 2013, klokken 18:40
Morsom du.  ;)
Faktisk ville det ikke gått. Nå har ikke jeg Leaf men et bilde av bagasjerommet avslører at baksetene ikke er nedfellbare, og eska er for bred til å gå på tvers.

Høh? Jeg har da felt ned baksetene i min Leaf utallige ganger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. april 2013, klokken 19:06
Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 17. april 2013, klokken 18:40
Morsom du.  ;)
Faktisk ville det ikke gått. Nå har ikke jeg Leaf men et bilde av bagasjerommet avslører at baksetene ikke er nedfellbare, og eska er for bred til å gå på tvers.

Høh? Jeg har da felt ned baksetene i min Leaf utallige ganger.
Så den plata på bildet er avtagbar? Så eska får plass?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

jkirkebo

Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 17. april 2013, klokken 20:14
Så den plata på bildet er avtagbar? Så eska får plass?

Hattehylla kan du ta ut ja. Min ligger permanent på loftet, jeg kommer ikke til å bestille den til min Model S i det hele tatt.

Skyver du fram passasjersetet litt så går esken nesten garantert fint inn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. april 2013, klokken 20:24
Skyver du fram passasjersetet litt så går esken nesten garantert fint inn.
Da lærte jeg noe nytt om Leaf. Hadde i bakhodet et innlegg der nedfellbare bakseter ble brukt som et argument for å kjøpe trilling fremfor Leaf, og som heller ikke ble motsagt (jfr. ditt svar på nevnte innlegg). Så jeg har hittil trodd at Leafen ikke hadde nedfellbare bakseter.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Sverre_E

Baksetene til Leaf kan legges ned, men man får ikke en helt flat bunn. Det er en "brønn" bakerst. Tror det var det som var argumentet for trillingen.
Sitat fra: foxy på fredag 10. august 2012, klokken 17:47
- fullt nedfellbare bakseter slik at man får en flat lasterom som tar alt mulig fra båtmotor til hagejordsekker +++
Kan godt hende takhøyden på lasteplassen er høyere på trillingene når setene ligger nede?
Hagejordsekkene får man fint plass til nedi brønnen på Leaf uten å legge ned noe sete da. :)

(bildet er lånt fra internettet)
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Thomas Parsli

Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 17. april 2013, klokken 23:55
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. april 2013, klokken 20:24
Skyver du fram passasjersetet litt så går esken nesten garantert fint inn.
Da lærte jeg noe nytt om Leaf. Hadde i bakhodet et innlegg der nedfellbare bakseter ble brukt som et argument for å kjøpe trilling fremfor Leaf, og som heller ikke ble motsagt (jfr. ditt svar på nevnte innlegg). Så jeg har hittil trodd at Leafen ikke hadde nedfellbare bakseter.


For det første skrev han "fullt nedfellbare bakseter slik at man får en flat lasterom", for det andre er det få som orker å diskutere lenge med akkurat den personen...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rasmus.B

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 17. april 2013, klokken 19:06
Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 17. april 2013, klokken 18:40
Morsom du.  ;)
Faktisk ville det ikke gått. Nå har ikke jeg Leaf men et bilde av bagasjerommet avslører at baksetene ikke er nedfellbare, og eska er for bred til å gå på tvers.

The lesser the knowledge, the stronger the opinion.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

hkaspenberg

Det med flatt lasterom på Leaf stemmer fra og med 2013 modellen. Den høye "terskelen" bak baksetene på nåværende biler inneholder laderen som er plassert fremme på bilene som etterhvert kommer fra Sunderland.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

tomrh

#11
Det *er* faktisk bedre plass i en trilling enn i en Leaf, begge med nedfelte bakseter. Ihvertfall så langt jeg kan se. I trillingen oppgis bagasjevolumet å være 50,4 cu ft eller 1427 liter. For Leaf oppgis 24,2 cu ft eller 685 liter, altså gruses Leaf her med stor margin! ;D

Men...jeg tviler litt på spesifikasjonene til trillingene. For eska på bildet måler eksakt 146x53x43 cm (målte den igjen nå), noe som blir 333 liter. At bagasjevolumet i en trilling skal være over 4 ganger dette stiller jeg meg litt tvilende til. Men to esker går ved siden av hverandre + endel ubrukt luftrom over eskene, kanskje tilsvarende en slik eske. Så minst 1000 liter er det nok.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Ronny

Synd det bare er ca 4 liter plass med setene oppe ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

tomrh

Sitat fra: Ronny på lørdag 08. juni 2013, klokken 20:51
Synd det bare er ca 4 liter plass med setene oppe ;)
Hentet noen fra togstasjonen i går med normalt stor koffert. Den gikk fint  inn uten å måtte legge ned noen seter. Og jeg plasserte en bag oppå. Ronny, har du prøvd å frakte noe i det hele tatt før du solgte?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Ronny

Ja, massevis, med 2 unger i barnesete vet jeg akkurat hvor liten den plassen er. Jeg har hatt utallige biler og kun el-clioen har vert i nærheten av å ha så lite plass med setene oppe. En annen ting er at ting i poser kan ramle ut etter at du har kjørt et stykke og åpner bakluken.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA