Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye kunngjøring fra Tesla

Startet av sebem17, lørdag 27. april 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

sebem17

hei alle sammen, har faat min nye leaf for 5 dager siden og har lyst aa teste den ut , tenkte meg aa kjoore den til Svinesund, men er litt skeptisk mtp rekkeviden, tror dere at en fulladet leaf kan komme frem til Svinesund uten aa lade paa vei dit? 

Ladefabrikken

Hvis du kjører i 80kmt uten varme så skal du klarer det. Denne siden er fin å bruke når man skal på langtur http://www.jurassictest.ch/GR/

Jeg har kjørt den strekningen noen ganger, og da bruker jeg å hurtiglade i Sarpsborge.
Da kan jeg kjøre fortere og ha varmen på. 

God tur
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

KaiRK

Med fornuftig kjøring KAN du vel nå 12mil nå om dagen. Hurtigladeren på Masche rygge er uansett ikke dum å fylle litt på
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

sebem17

Sitat fra: 2EL på mandag 15. april 2013, klokken 22:52
Hvis du kjører i 80kmt uten varme så skal du klarer det. Denne siden er fin å bruke når man skal på langtur http://www.jurassictest.ch/GR/

Jeg har kjørt den strekningen noen ganger, og da bruker jeg å hurtiglade i Sarpsborge.
Da kan jeg kjøre fortere og ha varmen på. 

God tur

sebem17

takk takk KaiRK og 2 EL for tipset, skal ta en tur dit denne uken...

Gizmo

Jeg hadde tatt 1 hurtigladerstopp underveis. Men det er fordi jeg ikke klarer å holde lav fart på slike strekninger. Siden Ishavsveien ikke lenger er gratis så er Marche/Rygge eller Sarpsborg/Brennes fine alternativer. Men beregn noe lengre ladetid på vei tilbake...

Jeg har dummet meg ut på den strekningen en gang. Det var på vei tilbake fra Svinesund. Jeg hadde nok strøm til å lade i Rygge og så kjøre hjem til Oslo. Droppet derfor Sarpsborg. Men da jeg kom fram til Rygge, så var hurtigladeren defekt (hadde stått defekt i 3 dager iflg skjermen). Jeg hadde 16km igjen på måleren.
Dermed måtte jeg lade i 2 timer på Shellstasjonen, for så å kjøre i 50-35km/t til Ski/BNH for hurtiglading. Det var en traumatisk opplevelse...

Min erfaring, lad gjerne en gang ekstra på hurtiglader...
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Gizmo på tirsdag 16. april 2013, klokken 09:13
Jeg hadde tatt 1 hurtigladerstopp underveis. Men det er fordi jeg ikke klarer å holde lav fart på slike strekninger. Siden Ishavsveien ikke lenger er gratis så er Marche/Rygge eller Sarpsborg/Brennes fine alternativer. Men beregn noe lengre ladetid på vei tilbake...

Marché/Rygge er Ishavsveien. Men Ishavsveiens ladere var fortsatt gratis når jeg prøvde de for litt over en uke siden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

leafster

Kan bekrefte at rygge var gratis på søndag...

Hans Håvard Kvisle

Kan bekrefte at Ishavsveien har oppgitt følgende til Elbilforeningen:
Ishavsveien sier også at laderne de foreløpig har, vil være åpne og gratis fram til juni. Da forventes det at abonnementsordningen og kort tas i bruk.
Henter det kommer noen nyttige kommentarer under hurtigladekartet vårt ;)
St.Hanshaugen

snurre100

Var kanskje ikke nok med 5 betalende kunder  ;D
Venter på Kia E Niro

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 16. april 2013, klokken 15:44
Sitat fra: Gizmo på tirsdag 16. april 2013, klokken 09:13
Jeg hadde tatt 1 hurtigladerstopp underveis. Men det er fordi jeg ikke klarer å holde lav fart på slike strekninger. Siden Ishavsveien ikke lenger er gratis så er Marche/Rygge eller Sarpsborg/Brennes fine alternativer. Men beregn noe lengre ladetid på vei tilbake...

Marché/Rygge er Ishavsveien. Men Ishavsveiens ladere var fortsatt gratis når jeg prøvde de for litt over en uke siden.
Er det bare å kjøre innom og plugge inn, eller trenger man noe abonnementskort? Vurderer å ta en tur til Sverige med Leafen i helgen, men sonderer hvilke lademuligheter/pris på lading som eksisterer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trond Arve

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Gizmo

Oi, jeg har holdt meg til den opprinnelige februar-fristen og trodd at det ikke lenger var gratis på Ishavsveien, (og ante ikke at Rygge også var en av disse, fordi Vestby og Sarpsborg(?) er bygget annerledes).

Da blir det en del ekstra Svinesund-turer fram til juni.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

edakcots

Hurtiglader ved innkjøringen til Halden også (rett før gamle svinesund)
Skjelden biler der, og 30 min gjør godt før shopping, 16A på senteret etterpå og du er nesten fulladet før hjemtur 8)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Øyvind.h

Kjørte Oslo-Svinesund-Oslo i dag. Startet med 100% batteri på formiddagen. Satset egentlig på å hurtiglade på Svinesundparken (næringsparken på venstre siden av veien før du kommer til grensen!). Der er det CHAdeMO hurtiglader som visstnok er gratis for øyeblikket, men etter mitt syn er det uaktuelt (og også ulovlig!) å lusekjøre i 100-sonen, så jeg lå stort sett med cruise på 100km/t og ble fortsatt kontinuerlig forbikjørt. Innså at det ville være for små marginer i hastigheten jeg lå i, så jeg stoppet i Sarpsborg. Ankom med to streker (26%). Ladet i 20 min og dro videre med 72%.

Kom frem til Nordby med 4streker på batteriet. Ladet med 16A mens jeg handlet halvannen time.

På vei hjem kjørte jeg til Marche på Rygge. Lå stort sett i 95-100km/t. Ankom med 1 strek og 10km igjen på batteriet (17%). Ladet i 25 min (15+10) mens jeg drakk en brus og skiftet på datteren min. Når jeg ankom hadde noen ladet for 7-8 min siden, og 5 min før jeg var ferdig ankom en iMiev. Artig at laderen brukes, og det illustrerer behov for flere! Dro avgårde med 9 streker.

Kom hjem til Oslo med 35 km igjen på batteriet og 4 streker.

Det var annerledes å ikke være blant de som dundrer på. Egentlig en positiv opplevelse å senke hastigheten, og vi hadde det veldig hyggelig! Mindre stress og penere kjøring! Frister absolutt til gjentakelse.

Og jeg hadde null rekkeviddeangst! Det er et tilstrekkelig antall hurtigladere på strekningen nå (Vestby, Rygge, Sarpsborg og Svinesund), så du kan fint justere ladeplass ut fra rekkevidde. Det eneste som skuffet litt var at jeg beregnet ladehastigheten i Sarpsborg til kun å være ca 30kW. Langt under 50kW  :-\
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA