Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New options for Europe

Startet av DonPedro, torsdag 25. april 2013, klokken 18:50

« forrige - neste »

DonPedro

Fant ikke noen tråd på dette. Hvordan funker trådløst i bilen? Man putter et data-simkort inn og så snakker bilen over mobilt datanett? Leste også noe om Wifi - er poenget at bilen kan koble seg til Wifi, at den kan tilby wifi-tilknytning til andre enheter, eller begge deler? Er det noen andre poenger med Wifi?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Nuvolari

Sitat fra: DonPedro på lørdag 13. april 2013, klokken 20:58
Fant ikke noen tråd på dette. Hvordan funker trådløst i bilen? Man putter et data-simkort inn og så snakker bilen over mobilt datanett? Leste også noe om Wifi - er poenget at bilen kan koble seg til Wifi, at den kan tilby wifi-tilknytning til andre enheter, eller begge deler? Er det noen andre poenger med Wifi?

Det forventes at wifi snart aktiveres i en ny sw release. Et poenget er at man da kan dele telefonens 3G/4G forbindelse slik at man slipper nok et mobil abo kun for bilen. 
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Harlex

Jeg kunne tenkt meg et tvillingkort i bilen og mulighet for å dele koblingen trådløs til andre i bilen. F.eks unger med iPad uten 3G.... Skal dette gå an eller?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Nuvolari

Sitat fra: Harlex på lørdag 13. april 2013, klokken 23:08
Jeg kunne tenkt meg et tvillingkort i bilen og mulighet for å dele koblingen trådløs til andre i bilen. F.eks unger med iPad uten 3G.... Skal dette gå an eller?

Nei, man kan ikke sette inn et simkort i bilen, det er fast integrert. Men du får til det du beskriver ved å dele din telefon sin internettforbindelse med ipad'en. Da får du i tillegg 4G med høyere hastighet. Bilen støtter kun 3G.
Nordstrand, Oslo
eGolf

Harlex

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 13. april 2013, klokken 23:15
Den e grei. Det er slik jeg gjør det nå...

Nei, man kan ikke sette inn et simkort i bilen, det er fast integrert. Men du får til det du beskriver ved å dele din telefon sin internettforbindelse med ipad'en. Da får du i tillegg 4G med høyere hastighet. Bilen støtter kun 3G.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

TS

Etter det jeg forsto på Elon Musk da han snakket om dette på Alnabru: Tesla Motors vil tilby SIM kort med et gunstig abonnement med kun fast avgift( Mulig inkludert i en annen løpende kostnad..) , ikke trafikk kost uansett hvor du er i Europa. (kanskje en limit) Basert på Telenor sitt nett og har gjort avtale med de . Wifi vil være aktivert på bilene når de ankommer, men dette er foreløpig ikke aktivert pga utfordringer som WiFi har forårsaket.

Ps. Ønsker du å dele mobilen din sitt abonnement som wifi, kan du bare aktivere dette i din smarttelefon. .. "delt Internett"
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Oreo

Er det WiFi antenne(r) innbygd i sidespeilene, eller har jeg drømt/røyka noe nå?
Synes å ha hørt eller lest dette et sted?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Nuvolari

Sitat fra: Oreo på søndag 14. april 2013, klokken 03:50
Er det WiFi antenne(r) innbygd i sidespeilene, eller har jeg drømt/røyka noe nå?
Synes å ha hørt eller lest dette et sted?

Har hørt rykter om at mobilantennen ligger i speilene.
Nordstrand, Oslo
eGolf

Wenche

Internettforbindelsen er klar til bruk, og uten kostnad i 7 år, iflg. Kjøpekontrakten  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

OleJA

Sitat fra: Wenche på søndag 14. april 2013, klokken 14:49
Internettforbindelsen er klar til bruk, og uten kostnad i 7 år, iflg. Kjøpekontrakten  :)
Dette gjelder vel bare Signatur?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Kallagtunet

Sitat fra: Wenche på søndag 14. april 2013, klokken 14:49

Det er jo en bra deal. Det kan jo fort bli litt datatrafikk med den store skjermen, streaming av bådre musikke og bilder :-D

Thinker

Ang. WiFi så er det meningen at bilen skal kunne koble seg opp mot internett for eks. kunne oppgradere bilens software via ditt hjemmenettverk (eller andre det er naturlig å koble seg opp mot?). Slik jeg forstår det er ikke denne funksjonaliteten aktivert ennå, men vil bli det ila kort tid.
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

Nuvolari

Sitat fra: Thinker på søndag 14. april 2013, klokken 20:30
Ang. WiFi så er det meningen at bilen skal kunne koble seg opp mot internett for eks. kunne oppgradere bilens software via ditt hjemmenettverk (eller andre det er naturlig å koble seg opp mot?). Slik jeg forstår det er ikke denne funksjonaliteten aktivert ennå, men vil bli det ila kort tid.

SW oppdateringen vil lastes ned over mobilnettet via 2G/3G. Selv om man velger å ikke abonnere på et data abo vil simkortet vært aktivt for å kunne laste ned tesla sine SW oppdateringer. Jeg tviler på at man kan endre det slik at SW hentes ned via wifi.
Nordstrand, Oslo
eGolf

Thinker

Ang. WiFi, så har jeg plukket opp dette fra følgende lenker. De sier ikke direkte at bilen vil oppgraderes med WiFi, men det er en klar forventning om at bilen skal kunne koble seg opp mot WiFi og for eks. hente ned kartdata eller surfe på nettet. Jeg syntes det var naturlig at det også i fremtiden vil brukes til oppgradering av bilens software og firmware. Regner med at mye av dette blir klarere i fremtiden :-)

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/who-provides-3g-service

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/have-you-considered-adding-ability-connect-model-s-wifi-network
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

Nuvolari

Sitat fra: Thinker på mandag 15. april 2013, klokken 21:34
Ang. WiFi, så har jeg plukket opp dette fra følgende lenker. De sier ikke direkte at bilen vil oppgraderes med WiFi, men det er en klar forventning om at bilen skal kunne koble seg opp mot WiFi og for eks. hente ned kartdata eller surfe på nettet. Jeg syntes det var naturlig at det også i fremtiden vil brukes til oppgradering av bilens software og firmware. Regner med at mye av dette blir klarere i fremtiden :-)

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/who-provides-3g-service

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/have-you-considered-adding-ability-connect-model-s-wifi-network

Bilen kommer definitivt med wifi hvis det var det som var spørsmålet.
Nordstrand, Oslo
eGolf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA