Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av PerBear, onsdag 24. april 2013, klokken 19:10

« forrige - neste »

PerBear

Jeg har satt opp en avsteming rundt Renault Twizy og batterileie.
Flott hvis du vil delta. Resultat publiseres om to uker!  :)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

christian

Hvor? Jeg kjøper ikke den uten batteri, leie blir bare tull.
Oslo, Nordstrand. Saxo 1997 75000 km solgt. Kewet 1997 55000 km solgt. Landrover Freelander på frityrolje solgt. Porsche 928. Peugeot ion 2012 og 2011. Fiat Panda, Mercedes CLS 350 Bluetec Shooting Brake 2015. E-UP 2014.

PerBear

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Radiobil1

2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

PerBear

Hei Radiv,

Jeg prøver å gjøre dette noenlunde vitenskapelig så resultatet er hemmelig inntil alle medlemmer på forumet har stemt, eller til fristen går ut om fem dager!   ;)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

PerBear

31 personer svarte på spørsmålet: Renault Twizy selges uten batteri, det må leies. Hvor viktig er det for deg?
Alle svarte at det var negativt med batterileie.  Hele 27 av 31 oppga batterileie som avgørende årsak til at de ikke ville vurdere å kjøpe Twizy.

Konklusjonen er at forretningsmodellen ikke passer norske kunder. Det kan vel også legges til at det heller ikke er tilpasset norsk avgiftsystem som gir MVA-fritak ved salg men ikke ved leie.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

elektrolux

Var likevel 3 % som mente at batterileie ikke var negativt for dem.

Det betyr at av Norges befolkning på ca 5 mil kan inntill 150 000 personer kunne være interresert i å kjøpe en Twizy. Likevel må vi trekke fra ca halvparten som uansett ikke kjøper bil og ender opp på 75000 personer, og se på hvor mange som er interresert i Elbil i det hele tatt. Kanskje 10%. Så var det antallet som faktisk kjøper ny bil på et år. Tror jeg tar godt i når jeg tipper 5% av bileierene

Dermed er det etter mine meget tvilsomme utregninger et årlig market for inntil 325 Twizy'er i Norge til tross for idiotiske avtaler.

Jeg håper en av disse på en eller annen måte blir mulig å kjøpe brukt, tross Renaults jerngrep på kundene som enten må skrote bilen, selge den tilbake til Renault, eller forsøke å overbevise en kjøper at det er lurt å betale en saftig sum for å bytte navn på betterileieavtalen, for så å forplikte seg i evig tid til månentlige utgifter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA