Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Defekt varmeapparat

Startet av RuneW, tirsdag 23. april 2013, klokken 12:43

« forrige - neste »

RuneW

Er det ikke meningen at dette displayet skal dempe seg med lysforholdene på utsiden av bilen? Jeg mener å huske at det gjorde dette i starten, men det er det helt slutt på nå. Nå må jeg sitte å trykke på lysstyrke-knappen for å justere dette og det er jo rent trafikkfarlig...

Det er altså dette displayet jeg mener:



Er det noen som aner hvordan dette er ment å fungere og hvordan an evt får aktivisert auto-dimming av dette displayet? Litt pinlig etter å ha hatt bilen i ett år å ikke forstå dette, men finner ikke noe om dette i manualen.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Balrog

det skal dempes automatisk, ja. Du har ikke dekket til fotocellen på dashbordet innerst ved frontruta littegrann til høyre for midten?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

RuneW

Sitat fra: Balrog på torsdag 11. april 2013, klokken 11:08
det skal dempes automatisk, ja. Du har ikke dekket til fotocellen på dashbordet innerst ved frontruta littegrann til høyre for midten?

Jeg skal sjekke, men displayet over midtkonsollen ser ut til å dimme korrekt.

Hvordan fungerer det egentlig når du stiller lysstyrken? Er det slik at om man stiller lysstyrken i dagslys, så er det denne styrken som gjelder for dagslys og om man stiller lysstyrken i mørket så er det denne innstillingen som gjelder?

Eller er det bare "ett minne" og natt-innstillingen er en prosentandel av denne? Hvordan fungerer det da i så fall om man stiller på lysstyrken på natta?

Dumme og mange spørsmål fra meg, men siden dimmingen ikke ser ut til å virke hos meg så kan jeg ikke teste det ut selv.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

RuneW

Mysteriet er oppklart. Av trafikksikkerhetsmessige årsaker foretrekker jeg at kjørelysene foran og bak er på hele tiden. Derfor hadde jeg skrudd av kjørelysautomatikken og kjørt med lysene på hele tiden. Det viser seg at da virker ikke dimmingen av displayet som normalt. Jeg skulle ønske disse to tingene ikke var avhengig av hverandre, men sånn er det.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Ronny

Jeg tror du kan skifte fra miles til km ved å trykke litt på menyknappene til v for rattet ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

RuneW

Sitat fra: Ronny på tirsdag 16. april 2013, klokken 10:39
Jeg tror du kan skifte fra miles til km ved å trykke litt på menyknappene til v for rattet ;)

Bildet av displayet er et illustrasjons-bilde, hentet fra nettet (som du kan se om du sjekker URL til bildet)  ;)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på tirsdag 16. april 2013, klokken 10:20
Mysteriet er oppklart. Av trafikksikkerhetsmessige årsaker foretrekker jeg at kjørelysene foran og bak er på hele tiden. Derfor hadde jeg skrudd av kjørelysautomatikken og kjørt med lysene på hele tiden. Det viser seg at da virker ikke dimmingen av displayet som normalt. Jeg skulle ønske disse to tingene ikke var avhengig av hverandre, men sånn er det.

De nye EU-kravene med kjørelys kun foran i dagslys og ikke noe bak er kommet nettopp pga. sikkerheten. Bremselys oppfattes nemlig mye bedre på dagtid om baklyset er avslått.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA