Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

deler til kangoo 2002 model ønskes

Startet av 2mash, mandag 22. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

executive

Jeg har GM SmartPie med 36V 12Ah.  Stillegående og sterk. Holder fint 35km uten at jeg merker noe reduksjon i effekt. En jeg kjenner har hatt samme batteripakken i 4 år. Den sa takk for seg i vinter pga langtidslagring uladet. Settet fra GM er enkelt og greit og komplett. Det eneste er vel at det ikke uten videre er kompatibelt med hydrauliske skivebremser. Bremsehendlene med bryter er nemlig beregnet for vaier. Support er det heller skralt med. Og monteringanvisningen må vel kunne kalles veiledende. Så for teknisk ukyndige (les 10 tommeltotter) er det nok bedre å kjøpe ferdigsykkel 8). Går du tom for strøm blir det tyngre å trø. Jeg testet litt for morro. Men det er ikke tyngre enn at det er mulig å sykle. En får bare litt ekstra av den mosjonen en egentlig går glipp av til daglig  ;)

silverwrx

#31
Jeg har felgbrems. Bremser kun med regenerering, kun nødbrems jeg trenger å bruke felgbrems i tillegg. 

Har kjørt i TSR løypa, og gitt bakhjulet mye juling. Den er kjørt i mye knallrøft terreng som er langt fra grusveier. For å teste hjul.

Har merket noe degradering på batteripakke på 6år, men er ikke under 80%.

Fossilbilen vår står, og familien er nå helelektrisk med Leaf og elsykkel med sykkelhenger.

Sykler nok uten motor og. Syklet juvass opp i fjor, og har så lav hvilepuls at det var verdig en sykehusinnleggelse. Bilen som får lide. Ikke personlig form.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

2mash

Sitat fra: executive på fredag 07. juni 2013, klokken 21:12
... Settet fra GM er enkelt og greit og komplett. Det eneste er vel at det ikke uten videre er kompatibelt med hydrauliske skivebremser. Bremsehendlene med bryter er nemlig beregnet for vaier. ...

På tide å ta opp igjen tråden her :-)

Hvordan fikk du montert bryterne da?

/thomas
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

2mash

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Olemann


Noen oppdaterte erfaringer her siste året? GM eller andre kit?

Vurderer å konvertere en sykkel, og ser at det nå er mange, både billige og dyre, kit å kjøpe.

Mvh Ole

janstok

Det jeg har kommet frem til etter 4 år og 27000km, at det lønner seg med å kjøpe kvalitet med en gang. Jeg kjøper alt fra ebikes.ca. De vet hva de driver med. Golden motor har hatt mye fuktproblemer med produktene sine, men jeg vet om flere med MagicPie som er fornøyde.
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

Kjelli

Kan en begrense hastigheten og effekten uavhengig av hverandre på MagicPie3 motoren?
Må en ha noe spesielt for å få dette til?

Hadde vært veldig greit å begrense hastigheten til 25km/t men ha nok effekt til  komme seg raskt opp de bratteste bakkene.

Ser http://www.bmsbattery.com/ anbefaler noen "heftige" batterier til denne motoren. Noe som kanskje er nødvendig?


janstok

Nei, det går ikke. Du kan "tune ned" motoren så den ikke går raskere enn 25km/t, men da vil du slite i bakkene.
På Cycle Analyst fra ebikes.ca er det en parameter som heter "speed limit". Da får du all effekt opp til ønsket fart.
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

PerBear

Sitat fra: Kjelli på torsdag 12. juni 2014, klokken 11:31

Ser http://www.bmsbattery.com/ anbefaler noen "heftige" batterier til denne motoren. Noe som kanskje er nødvendig?

For at batteriet skal ha lang varighet bør det ikke belastes mer enn det som er anbefalt for cellene, typisk 2-4 C kontinuerlig. Hvis du da har et 10Ah batteri så skal det altså ikke levere mer enn 20A med 2C celler. Men hvis det er kaldt, under ti grader eller enda lavere, så er det mange celler som skal derates og da må maksstrømmen reduseres, ellers skades batteriet. Et stort batteri har flere celler i parallell så da belastes hver enkel celle med mindre strøm og det får derfor som regel mye lenger levetid.

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Peroskar

Hiver meg på denne linken i håp om å få avklart en sak. Jeg er i ferd med å gjøre ferdig en sykkel med magpie3 og skal konfigurere controlleren. Jeg forstår at Max current verdiene er viktige. Batteriet li-ion 36v 10ah. Ønsker å få Max kraft. Jeg bestilt CA3, så hastigheten kan jeg styre der. 25 km er fort nok for en 77åring

janstok

Hvis du vil kontrollere strøm med Cycle Analyst må du ha en kontroller som komuniserer sammen. Med andre ord, du kan ikke begrense strømmen med Cycle Analyst.
Når det gjelder begrensning av strøm, gjøres dette oftest for å skåne batteriet. Derfor, se på data til batteriet du har.
Sandnes

Ezee kit: www.ebikes.ca
35 000 km på elsykkel

PerBear

CA fås i en versjon med ekstern strømshunt og med ledig inngang for throttlekontroll. Den kan brukes sammen med motorcontrollere som mangler egen tilkobling for CA.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA