Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor jeg kansellerer (eller vurderer å kansellere)! Håper Tesla leser her.

Startet av Thomas Parsli, søndag 21. april 2013, klokken 08:24

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Er det flere som er plaget av steinsprut?
Fikk min andre i helgen -og det på en bil som bare har kjørt 23.000km

Begge er relativt symmetriske under speilet så jeg antar det har noe med luftstrømmen over frontruten å gjøre.
Vi har hatt et par firmabiler som er kjørt over 100.000km uten en eneste steinsprut, så det er ikke fører som er problemet:) Siste fikk jeg når jeg lå 4-5 sekunder bak en Golf som plutselig aksellererte på E18.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Jonny

Vi hadde en ford transitt som fekk 3 steinsprut på 3,5 år. 2 rute skifte og en rep.
Kjører Rød Nissan Leaf.

Ladefabrikken

Jeg fikk Steinsprut på min Leaf da den var en uke gammel. Fikk en ny stensprut igjen etter 20 tusen km. Glad jeg har glassforsikring
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

laumb

Thomas, bor du i Oslo-området?

Thomas Parsli

Bor i Asker, jobber i Oslo.
Og det er på E18 mellom Asker og Oslo jeg får steinsprut :)

Og jeg kom på at jeg faktisk fikk en steinsprut på P106en, etter nesten 100.000km på E18.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

FrodeK

Pussig at du skulle ta opp dette. Kjører selv relativt hyppig Oslo - Drammen t/r og har hatt tre steinsprutreparasjoner pluss ett ruteskift på et år. I dag smalt det jaggu meg igjen. Aldri opplevd noe liknende, men har regnet med at det bare handler om uflaks og tilfeldigheter. For det gjør det vel?

jølle

Fikk første Stein i ruta etter 4000 km, nå har Leafen gått snart 7000, og ruta må skiftes. Synes det smeller i ruta støtt.

Lynet

Har noen spurt om å få frontrute med varmetråder ved ruteskift? Hvis det ikke finnes vil det kanskje bli laget hvis mange nok etterspør det  :)
Jeg betaler gjerne et bra tillegg for varmetråder hvis jeg må skifte rute.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kryten

Jeg har også fått steinsprut , både vindu, panser og støtfanger bærer preg av lakk skader og stein sprut.

Ikke bra på en bil til nesten 300'
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Øyvind.h

Frontruten på min Passat har fått to større steinsprutskader i løpet av halvannet år (av typen som må repareres). I tillegg har den fått steinsprutskader på panser og noe i front.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gizmo

Fått steinsprutskade både på frontruten og på panser og støtfanger. Ikke pent. Tror ikke lakken er så bra...
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Thomas Parsli

Og der fikk jeg den tredje!
Kunne se steinen komme, tror faktisk det var fra et møtende kjøretøy denne gangen.

Jeg har kjørt den samme strekningen i snart ni år, så jeg tviler på at dette skyldes plutselig uflaks eller dårlig karma.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

FrodeK

Det høres jo smått utrolig ut at dette skal kunne tilskrives annet enn rene tilfeldigheter. Men kanskje det er noen aerodynamikere der ute som kan si noe mer om akkurat det. Før Leafen kjørte jeg samme strekning med Honda Civic og fikk noe steinsprut på panseret, men aldri på ruta. Nå er det altså omvendt. Ingen ting på panseret, men tre, fire, fem i ruta.

Sverre_E

Kan det hende at det har noe med at bilen ikke skyver på så mye luft foran seg?
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

jkirkebo

Sitat fra: FrodeK på onsdag 10. april 2013, klokken 15:48
Det høres jo smått utrolig ut at dette skal kunne tilskrives annet enn rene tilfeldigheter. Men kanskje det er noen aerodynamikere der ute som kan si noe mer om akkurat det. Før Leafen kjørte jeg samme strekning med Honda Civic og fikk noe steinsprut på panseret, men aldri på ruta. Nå er det altså omvendt. Ingen ting på panseret, men tre, fire, fem i ruta.

Jeg har ingenting på panser eller rute, men to på taket...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA