Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

glaserud

På Audien har du vel en knapp i førerdøra for å skru av den?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

Nå står det "DAB digitalradio" som endel av lydpakken.

På standard står det "AM/FM/HD-radio"


Da ryker det 6k til der...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

orjan

DAB eller DAB+ er spørsmålet da - trenger vel sistnevnte for å være "future proof".
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

jkirkebo

Sitat fra: orjan på onsdag 01. mai 2013, klokken 00:18
DAB eller DAB+ er spørsmålet da - trenger vel sistnevnte for å være "future proof".

Mottakerteknologien er den samme, det er kun dekodingen som er forskjellig. Altså noe som nok kan fikses i software senere, om det ikke er klart med en gang.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DonPedro

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. mai 2013, klokken 01:42
Sitat fra: orjan på onsdag 01. mai 2013, klokken 00:18
DAB eller DAB+ er spørsmålet da - trenger vel sistnevnte for å være "future proof".

Mottakerteknologien er den samme, det er kun dekodingen som er forskjellig. Altså noe som nok kan fikses i software senere, om det ikke er klart med en gang.

Men kan lydanlegget oppdateres OTA? Er det "ipaden" som dekoder DAB og kjører lyd, eller er det en dings kjøpt fra tredjepart?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

OleJA

Sitat fra: DonPedro på onsdag 01. mai 2013, klokken 10:20
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. mai 2013, klokken 01:42
Sitat fra: orjan på onsdag 01. mai 2013, klokken 00:18
DAB eller DAB+ er spørsmålet da - trenger vel sistnevnte for å være "future proof".

Mottakerteknologien er den samme, det er kun dekodingen som er forskjellig. Altså noe som nok kan fikses i software senere, om det ikke er klart med en gang.

Men kan lydanlegget oppdateres OTA? Er det "ipaden" som dekoder DAB og kjører lyd, eller er det en dings kjøpt fra tredjepart?
Har tenkt det samme. I enklere 'stand alone' DAB radioer skjer dekodingen i egen hardware i radiomodulen. Så spørs det hvor integrert radioen i Model S er med 'ipaden'.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: DonPedro på onsdag 01. mai 2013, klokken 10:20
Men kan lydanlegget oppdateres OTA? Er det "ipaden" som dekoder DAB og kjører lyd, eller er det en dings kjøpt fra tredjepart?

Sikkert en dings, men disse har også software som kan oppdateres. Model S består av en drøss med forskjellige "moduler", og ny software oppdaterer gjerne en god del av disse. Jeg tviler på at de kjøper "dingser" de ikke kan oppgradere siden.

F.eks er motorkontroller, dørstyring/sikkerhet, TPMS og Homelink helt separate moduler, dette styres ikke av hoveddatamaskinen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Martinique

Hei
Da Tesla var i Bergen for eit par uker siden spurte eg Tesla rep som var der om den kom med DAB+ og da svarte han at det var med i lyd pakken.
Ang vinterpakken så sa han også at med den så var batteriet ekstra isolert. Har forstått det kommer litt forskjelige svar fra Tesla men det var det eg ble fortalt. Pluss at rekkevidden skulle øke med ca 3-5 mil med vinterpakken. :)

Amper

jeg tror det skal være noen få "miles" lett at noen snakker forbi hverandre her..  jeg leste i allefall det på utenlansk en plass og det virker fornuftig..
P85D :o)

Stig O

Nettsiden er nede! Kommer det noen oppgraderte EU spesifikkasjoner?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Frodes Tesla


takktakk

Spennende!

Det mest utfordrende er jo noen ganger (ikke alltid...) å faktisk se hva som er endret.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Elmo

Sitat fra: Stig O på søndag 16. juni 2013, klokken 14:27
Nettsiden er nede! Kommer det noen oppgraderte EU spesifikkasjoner?

Snodig at dere forventer nyheter hver gang web-sidene er nede.
De fleste WEB-ansvarlige klarer da å oppdatere uten nedetid, så det er vel neppe årsaken.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

valvolainen

Ikke alltid.
Lager man ny applikasjon som skal levere innhold, eller, at sidene skal levere innhold på en annen måte må man stort sett alltid ta ned riggen for å oppdatere.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

petersv

Er vel oppe igjen nå, klarer ikke se noen endringer jeg..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA