Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?

Startet av tk74, lørdag 20. april 2013, klokken 17:28

« forrige - neste »

atta

Sitat fra: Hotshot86 på tirsdag 13. august 2013, klokken 08:25
Sitat fra: TerjeV på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Når får vi vite om de "ekte" EU versjonene ( ikke sig) får beholde crom ved de nedre lyktene? My Tesla animasjonen inikerer at også dette er tatt bort!

Jeg håper det bare er "vinkelen på bildet", for bilen ser mye bedre ut med krom ved de nedre lyktene.
Jeg har tech pakken og dermed kurvelys, og disse ser også ut til å være svarte på bildet (skal jo være reflektorer i kurvelysene)

Her er min bil med gammel og ny illustrasjon:

Antagelig er det noe galt med den nye rendering, som ikke får med Tech-pakken? Tech-pakken kommer uten chrome og nedre lykter.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14992-Fog-light-assembly-Tech-Package-vs-no-Tech-Package

Du kan forresten enkelt blåse opp det bilde i My Tesla. Høyreklikk og velg "Open image in new tab" (el. tilsvarende.. kanskje bare dra bildet til tab-linja), så endrer du size-parameteret fra 940 til f.eks 2048.

View kan også endres til STUD_SIDE, STUD_ABOV, STUD_SEAT for andre vinkler/visninger. Men husk at dette er CGI, og kanskje ikke helt oppdatert. Hvis du er eventyrlysten kan du leke med opsjonskodene også..  F.eks bytte WT19 med WTTP for å endre til Cyclone-felgene. Legg til X019 for spoiler, osv.. Ikke noe man ikke kan gjøre i designstudio, men nå får man det større og potensielt kan man kanskje finne nye opsjoner også? :)

a.

laumb

KULT, atta!

Likte bilen min bedre med de nye felgene!

Hotshot86

Sitat fra: atta på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:20
View kan også endres til STUD_SIDE, STUD_ABOV, STUD_SEAT for andre vinkler/visninger.

Jeg prøvde meg frem med disse kodene inne på "fakturaen" da jeg fortsatt hadde "View Design"-knappen. Eneste som skremte meg litt da var at prisen også endret seg :P

PeGe

Sitat fra: atta på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:20
View kan også endres til STUD_SIDE, STUD_ABOV, STUD_SEAT for andre vinkler/visninger. Men husk at dette er CGI, og kanskje ikke helt oppdatert. Hvis du er eventyrlysten kan du leke med opsjonskodene også..  F.eks bytte WT19 med WTTP for å endre til Cyclone-felgene. Legg til X019 for spoiler, osv.. Ikke noe man ikke kan gjøre i designstudio, men nå får man det større og potensielt kan man kanskje finne nye opsjoner også? :)

a.

Finnes det en komplett oversikt over hva kodene representerer?
WTTP: Cyclone felger
WT19: Standard 19"
WT21: Sølv 21"
X019: Spoiler

...men hva med alt annet?
#2482 VIN:(19928) Oslo
Svart P85, 19", svart skinn, carbon - ikke dobbeltlader, vinter, sikkerhet, ekstra seter

atta

Sitat fra: PeGe på tirsdag 13. august 2013, klokken 13:58
Finnes det en komplett oversikt over hva kodene representerer?
WTTP: Cyclone felger
WT19: Standard 19"
WT21: Sølv 21"
X019: Spoiler

...men hva med alt annet?

Vet ikke? Hvis man snoker i html på design-siden så finner man de fleste. Men litt arbeid.
Print-siden kan forøvrig være en bedre plass å finne ut av ting. :)

http://www.teslamotors.com/configurator/pdfprint/?model=ms&options=COL1-PBCW,WT19,RFBC,IPBT,BT60,CH00,HP00,SC00,TP00,X002,X004,X008,X010,X012,X026,X030,PK00,CW00,AU00,X014,SU00,PA00,SP00,PS00,TR00,LP00,BS00,YF00,TM00,DRLH,PF00,X020,X025,AD02,IDPB&configset=CS_2012_MS_NO&src=configurator

Men måtte sette configset=CS_MS_US for å få opp Cyclone-dekkene, så de ligger ikke inne i den norske configen enda.

Maartensommer

Kommer EU bilene med adaptiv cruise control?

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

Sitat fra: Maartensommer på tirsdag 13. august 2013, klokken 17:56
Kommer EU bilene med adaptiv cruise control?

Det er stor sannsynlighet for at kablene ligger der og det kan ettermonteres , samme med blind-spot og laneassist når det kommer.. Jeg lever i troen etter å ha egentlig bestemt meg for at min neste bil skulle ha dette

Her ser du den "hemmelige" servicemenyen på en US bil:


Elon snakker om at biler i fremtiden vil kjøre og parkere for deg, så da er det snart på tide å implementere dette som tom. Mazda og Skoda tilbyr.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

PHsigP85

Sitat fra: svimtapp på mandag 12. august 2013, klokken 22:01
Sitat fra: aryx på mandag 12. august 2013, klokken 21:55
Sitat fra: svimtapp på mandag 12. august 2013, klokken 12:09
Skinninteriør var en stor del av beslutningen for å gå for performance-utgaven, så mest sannsynlig blir det en kansellering her fra denne kanten på grunn av denne villedende informasjonen. Hvor vanskelig kan det være å ha korrekte beskrivelser av de ulike valgene?

Om du avbestiller kan jeg tipse om bilen min, den har skinn stort sett overalt. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42285146

Jeg ser nå at det jeg skrev kan misforstås, det er ikke snakk om å kansellere hele bestillingen, men heller gå for en Standard utgave.

Da er jeg med  ;)
Syns begrunnelsn for i hele tatt å kjøpe virket tynn hvis det hele hang på litt skinn i interiøret  ;D
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Hotshot86

De første sveitsiske bilene rullet i dag ut av butikken, og her var det noe som så litt rart ut:


Er det bare meg eller har Tesla fjernet store deler av led-stripen rundt hovedlykten?

ebbrey

Og har dem samme skilholder som oss?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

christian1986

Noen som vet noe mer om når de nye tilvalgene fra USA blir tilgjengelig her i Norge?


laumb

Mangelen på LED stripen rundt er nok kun en fotooptisk "feil".
Da LEDene blinker ganske mange ganger i sekunder går de som "en slange" rundt. Har sett dette på flere videoer. Dette bildet er tatt med såpass kort lukkertid at de har stoppet dette.

glaserud

Sitat fra: laumb på lørdag 17. august 2013, klokken 22:41
Mangelen på LED stripen rundt er nok kun en fotooptisk "feil".
Da LEDene blinker ganske mange ganger i sekunder går de som "en slange" rundt. Har sett dette på flere videoer. Dette bildet er tatt med såpass kort lukkertid at de har stoppet dette.

Seriøst? Her sitter jeg og knoter inn eksakt samme svar på iPhone-tastatur... Dårlig gjort. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

teslaz

Sitat fra: glaserud på lørdag 17. august 2013, klokken 22:43
Sitat fra: laumb på lørdag 17. august 2013, klokken 22:41
Mangelen på LED stripen rundt er nok kun en fotooptisk "feil".
Da LEDene blinker ganske mange ganger i sekunder går de som "en slange" rundt. Har sett dette på flere videoer. Dette bildet er tatt med såpass kort lukkertid at de har stoppet dette.

Seriøst? Her sitter jeg og knoter inn eksakt samme svar på iPhone-tastatur... Dårlig gjort. :)
Første mann til mølla  ;D ;D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA